Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

EISA Maestro Award

 

Maestro Photo Contest 2008

Elektrownia wiatrowa Kamieńsk znad chmur. Sony a100
  Elektrownia wiatrowa Kamieńsk znad chmur. Sony a100 fot. Marek Wysocki

 

Globalne ocieplenie

Na początku roku w 16 krajach Europy organizacja EISA ogłosiła konkurs fotograficzny pod tytułem Globalne ocieplenie. Do 1 maja były, wyłącznie w formie elektronicznej,  przyjmowane prace konkursowe.

 

Polowanie na industrialne cumulusy

 Polowanie na industrialne cumulusy  fot. Marek Wysocki

Konkurs, pomimo że jego temat nie należał do najłatwiejszych, cieszył się sporym powodzeniem. Gorzej było z jakością i tematyką nadsyłanych prac. Dlatego też redakcyjne Jury postanowiło przyznać jedynie pierwszą nagrodę. Nadrody II i III nie przyznano. W konkursie krajowym zwycięzcą okazał się Marek Wysocki z Bełchatowa. Cykl jego zdjęć związanych z elektrownią Bełchatów zdobył nagrodę główną w postaci kuponu o wartości 1000 zł (do zrealizowania w firmie Foto-Kurier Sklep). Autor ponadto będzie reprezentował nasz kraj w międzynarodowym etapie konkursu. Ma zatem szansę na promocję swojej osoby za granicą i zdobycie niezwykle cennych nagród rzeczowych. Jego prace mają stanowić również część międzynarodowej wystawy poświęconej globalnemu ociepleniu, która będzie prezentowana w jednej z hal wystawowych podczas targów Photokina w Kolonii.

Akcja Greenpeace z innej perspektywy. Sony R1

 Okolice Bełchatowa. Canon S1.Akcja Greenpeace z innej perspektywy.
Sony R1
 fot. Marek Wysocki

Marek Wysocki

 Oto, co sam autor napisał o sobie (na zdjęciu obok).
„… Rozpostarty pomiędzy miłością do latania a pragnieniem utrwalania najpiękniejszych doznań na fotografii próbuję łączyć te dwie życiowe pasje, by móc dzielić się z innymi doznaniami z podniebnej perspektywy. Latam od dwunastu lat, fotografuję od pięciu. W poszukiwaniu nowych wrażeń ciągle zgłębiam tajniki obydwu pasji. Tym, którzy stąpają twardo po ziemi, pragnę pokazać, że czasem warto zmienić punkt widzenia, by odkryć nowe odmiany piękna w świecie, który nas otacza. Czasem szukam go tam, gdzie nikt się go nie spodziewa…”.

 

Autor ma 30 lat i zajmuje się głównie fotografią lotniczą, która jest dla niego ogromną inspiracją zarówno od strony warsztatowej, jak i estetycznej. Zdjęcia wykonuje z pokładu moto paralotni, która daje mu spore możliwości kreatywne. Wykonywanie zdjęć w takich warunkach możliwe jest dzięki doświadczeniu, jakie daje spędzenie ponad tysiąca godzin w powietrzu.

Polowanie na industrialne cumulusy

   Dym z elektrowni BOT ­Bełchatów widziany znad chmur.
Sony a100.
  fot. Marek Wysocki

Autor lubi odkrywać znane okolice z innej perspektywy, szukać walorów estetycznych ukrytych zarówno w tym, co daje nam natura, jak i w tym, co jest dziełem człowieka. Uchwyca piękno i zniszczenie, twórczy i destrukcyjny wpływ człowieka na otoczenie. Bardzo bliska jest mu ekologia. Zdjęcia, które zgłosił do konkursu, są efektem jego „zmagań” z zakładami przemysłowymi z okolic Bełchatowa. Wykonane zostały one na rożnych wysokościach, od 200 do 1500 m, o różnych porach roku i dnia, i dlatego oddają jego nietypowy punkt widzenia.

 

Zamarzajacy zalew na Wawrzkowiźnie. Okolice Bełchatowa. Canon S1

  Zamarzajacy zalew na Wawrzkowiźnie.  fot. Marek Wysocki

 Autor przy wykonywaniu zdjęć używa jedynie filtrów UV. Zainteresowanych pracami autora zachęcamy do obejrzenia strony: http://www.fotokruk.art.pl

 

W poszukiwaniu struktur niewidocznych z ziemi. Wyschnięte popioły z elektrowni Bełchatów. Sony R1

 W poszukiwaniu struktur niewidocznych z ziemi.
Wyschnięte popioły z elektrowni Bełchatów. Sony R1
 fot. Marek Wysocki

 

Podniebny spacer w głębi ziemi.Odkrywka BOT Bełchatów. Canon 350D

Podniebny spacer w głębi ziemi.
Odkrywka BOT Bełchatów. Canon 350D

 fot. Marek Wysocki
                                                   

Zwycięzcy pierwszej polskiej edycji konkursu EISA Maestro Photo Contest 2008 jeszcze raz gratulujemy.

opracował Krzysztof Patrycy

 


LAUREACI

Panel fotograficzny Europejskiego Stowarzyszenia Technik Audio-Wizualnych (EISA) zorganizował dwuetapowy międzynarodowy konkurs EISA Maestro Award. Zwyciezcą polskiego etapu został Marek Wysocki z Bełchatowa. Jego prace zaprezentowaliśmy w F•K 6/2008. W tym numerze przedstawiamy zwycięzców edycji finałowej konkursu, poświęconej globalnemu ociepleniu.                            

 

fot. J. Dall

 Mieszkańcy wioski walczą z naturą, ale susza jest trudnym przeciwnikiem. Próbują uprawiać rolę i hodują bydło,
bo decyduje o ich bycie.
fot. Jacob Dall

 

Zwycięzcą EISA MAESTRO AWARD został duński fotograf Jakob Dall, autor przejmującego reportażu ilustrującego efekty suszy w Etiopii. Otrzymał on Nikona D3 – zdobywcę nagrody EISA dla najlepszej europejskiej lustrzanki profesjonalnej 2008-2009. Drugie miejsce zajął Thomas Oser z Hildesheim w Niemczech za serię zdjeć pt. „Zabawy z ogniem”. Thomas otrzymał lustrzankę Sony a350 – zdobywcę nagrody EISA dla najlepszego europejskiego aparatu 2008-2009. Trzecie miejsce zajęła Luiza Jacq z Francji, która za serię zdjęć pt. „Wodny stres” otrzymała Canona EOS-1000D – zdobywcę nagrody EISA dla najlepszej europejskiej lustrzanki konsumenckiej 2008-2009. Marek Wysocki, zwycięzca polskiej edycji konkursu, zajął ostatecznie 10. miejsce. Prace 16 finalistów zostaną zaprezentowane na wystawie podczas targów Photokina w Kolonii  w dniu 24 września. Odwiedzających targi zachęcamy do obejrzenia wystawy.

Opr.: Krzysztof Patrycy i Maciej Zieliński 

 

fot. J. Dall

 Ruqiya ma 80 lat, jest  niewidoma, nie ma rodziny.
W dniu robienia fotografii nic jeszcze nie jadła. Musiała jej wystarczyć filiżanka herbaty.
fot. Jacob Dall 
           
Miejsce I
Jakob Dall (Dania)

Zdjęcia duńskiego fotografa obrazują dramatyczną sytuację mieszkańców prowincji Oromiya w południowej Etiopii. Ponad dwuletnia susza zamieniła żyzne i płodne ziemie w jałową pustynię.
Dzieci od dawna nie chodzą do szkoły. Młodsze są zbyt wycieńczone, starsze nie mają czasu na naukę – wraz z bydłem wędrują przez pustkowia w poszukiwaniu wody. Jej niedobór stał się tłem konfliktów pomiędzy bratnimi jeszcze niedawno plemionami. Wobec szerzącej się przemocy wiele rodzin zmuszonych było do ucieczki i szukania schronienia w obozach uchodźców. Wielu nie przetrwało podróży.
Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że w Etiopii pomocy potrzebuje w tej chwili blisko 3,4 mln ludzi, a do roku 2020 liczba dotkniętych klęską suszy może sięgnąć nawet 250 mln mieszkańców Afryki.

fot. J. Dall

 Wewnątrz domu jednego z mieszkańców wioski Tuka w południowej Etiopii. fot. Jacob Dall 

                                                                                                                               

 

fot. J. Dall

Hodowca bydła z dotkniętej suszą wioski Dida Guchi.
Ich przetrwanie zależy od przetrwania stada. Jeśli bydło nie wytrzyma suszy, oni również mogą zginąć.

fot. Jacob Dall 
 

fot. J. Dall

W obozie w Kanawal żyje 7000 uchodźców. Wielu z nich
to ofiary walk o surowce, wywołanych przez suszę.
fot. Jacob Dall 

 

fot. J. Dall

Sępy zwiastują śmierć, gdy krążą nad wioską nie wróży to nic dobrego. Na zdjęciu szczątki kozy. Padlinożercy pozostawili po sobie niewiele. fot. Jacob Dall

 

fot. J. Dall

W Kanawal wciąż przybywa uchodźców, szerzą się choroby, warunki są coraz gorsze. fot. Jacob Dall

                                         

fot. J. Dall

 Kobiety w południowej Etiopii całymi dniami wędrują w poszukiwaniu drewna opałowego, które będą mogły później sprzedać.  fot. Jacob Dall

 

fot. J. Dall

  Mężczyźni z Dida Guchi z karabinami w rękach pilnują stada.  fot. Jacob Dall
          
Miejsce II
Thomas Oser (Niemcy)

Seria zdjęć Thomasa Osera, ma zmusić widza do refleksji. Autor stara się zwrócić uwagę na globalny problem postępujących zmian klimatycznych. Obraz zapalonej zapałki symbolizuje ocieplanie się klimatu i katastroficzne skutki jakie za sobą pociąga. Autor próbuje przekazać prostą myśl: zapałka płonie, ale możemy ją jeszcze zdmuchnąć, jeszcze nie jest za późno, jeszcze możemy nad tym zapanować. Niestety, jesteśmy jak nieodpowiedzialne dzieci bawiące się zapałkami.

 

 

fot. T. Oser

  Zabawa z ogniem  fot. Thomas Oser
 
Miejsce III
Loeiza Jacq (Francja)

Trzecie miejsce przypadło Loeizie Jacq z Francji, której prace mówią o dwojakim spojrzeniu na problem wody, czyli zarówno jej braku i wyniszczającej suszy w wielu miejscach świata, i jednocześnie obawie przed jej nadmiarem. Zmiany klimatu powodują topnienie lodowców i podnoszenie się poziomu wód w oceanach. Morał jest bardzo klarowny – istnieje cienka linia równowagi, której nie wolno przeciągać w żadną stronę.

 

fot. L. Jacq

fot. L. Jacq

fot. L. Jacq

fot. L. Jacq

 Lodowiec Franciszka Józefa, Nowa Zelandia, luty 2006. Lodowiec Perito Moreno,  Argentyna, kwiecień 2006r. fot. Loeizie Jacq

fot. L. Jacq

fot. L. Jacq

fot. L. Jacq

fot. L. Jacq

fot. L. Jacq

 Morze Aralskie, czerwiec 2007  fot. Loeizie Jacq

 


 

EISA Maestro Awards

Na zdjęciu od lewej: Jorge Goncalves (EISA president), Tetsuya Numata (General Manager of Digital Imaging Europe Division Sony Europe), Gregory Kukolj (Marketing Communications Director Canon Europe), Loeiza Jacq- Francja (trzecia nagroda), Jakob Dall – Dania (pierwsza nagroda), Svend Erik Norklit (Country Manager Nikon), Thomas Oser-Niemcy (drugie miejsce) i Dirk van der Spek (EISA Photo Panel Manager)

EISA Maestro Awards

To było jedno z ważniejszych wydarzeń podczas tegorocznej Photokiny. 24 Września w Kolonii odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom konkursu fotograficznego Maestro Photo Contest.

EISA Maestro Awards

Dwuetapowy konkurs fotograficzny Europejskiego Stowarzyszenia Technik Audio-Wizualnych (EISA) poświęcony był w tym roku problemowi globalnego ocieplenia klimatu. W poprzednim numerze (FK 9/2008) prezentowaliśmy prace zwycięzców finałowej edycji konkursu. Zwycięzców typowali redaktorzy naczelni  czasopism fotograficznych z 16 krajów europejskich przynależących do EISA. Wśród nich znalazł się również przedstawiciel Foto-Kuriera. Nagrody ufundowali producenci najlepszych produktów tego roku, wybranych już po raz 26. przez „Stowarzyszenie” (patrz F•K 8/08). 

Pierwsze miejsce zajął duński fotograf  Jakob Dall, autor reportażu obrazującego dramatyczną  sytuację

EISA Maestro Awards
mieszkańców prowincji Oromiya w południowej Etiopii, od lat wyniszczanej przez suszę. Zdobywcę tytułu najlepszej profesjonalnej lustrzanki 2008-2009, Nikona D3, Jakob odebrał z rąk przedstawiciela tej właś­nie firmy. W pierwszej chwili Duńczyk wydawał się zakłopotany stojąc w błysku fleszy, ale atmosfera szybko się rozluźniła, gdy wyjął własnego Nikona D3 i ku zaskoczeniu wszystkich zebranych również zaczął robić zdjęcia… fotoreporterom.

Kolejna nagroda, Sony a350 pozostała w Niemczech. Jurorzy docenili zmuszającą do refleksji serię zdjęć zatytułowaną „zabawy z ogniem” autorstwa Thomasa Osera z Hildesheim. Za zajęcie drugiego miejsca otrzymał lustrzankę Sony a350, zdobywcę nagrody EISA dla najlepszego europejskiego aparatu. Trzecia na podium stanęła Luiza Jacq z Francji. Za pracę zatytułowaną „Wodny stres” otrzymała Canona EOS 1000D, uznanego przez EISA za najlepszą europejską lustrzankę konsumencką 2008-2009.

EISA Maestro Awards

EISA Maestro Awards

EISA Maestro Awards

EISA Maestro Awards

 Marek Wysocki, polski reprezentant i zwycięzca polskiej edycji konkursu, ostatecznie uzyskał niezłą pozycję, zamykając pierwszą dziesiątkę w rankingu. Prace 16 finalistów EISA Maestro Awards w postaci wielkoformatowych wydruków można było podziwiać przez cały okres trwania targów.

Maciej Zielliński

EISA Maestro Awards




 
data dodania: 22-12-2008
 
godzina dodania: 14:47
 
odsłon: 467
powrót na stronę główną »





 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   Opieka techniczna: Technix

Usługi programistyczne