Wydania FK: 169,
publikacje: 9013,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 287228,
użytkownicy: 9694
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Fujifilm X-T3 - nowy bezlusterkowiec niepełnoklatkowiec
ciąg dalszy...
Design / walory obsługi i możliwości rozbudowy
Aparat X-T3 odziedziczył swój design po popularnym modelu X-T2. Zachowano pozycję pokręteł na górnym panelu, centralnie umieszczony wizjer nadający swoisty styl całej konstrukcji i zapewniający jej stabilność, a także doskonały profil uchwytu ułatwiający wygodne trzymanie sprzętu. Srebrna linia kolorystyczna jest standardem. Ma ona bardziej klasyczną tonację w porównaniu z opcją grafitowo-srebrną, jaką udostępniono w formie limitowanej edycji poprzedniego modelu. Styl nowego aparatu nawiązuje do tradycyjnych aparatów fotograficznych na filmy światłoczułe, a jednocześnie wyróżnia się praktycznymi rozwiązaniami, które bez wątpienia będą doskonale spisywać się przez wiele lat.
Wsłuchując się w głosy użytkowników - Udoskonalona obsługa i możliwości rozbudowy
Poszczególne obszary wprowadzonych udoskonaleń
Regulacja dioptrii elektronicznego wizjera (EVF) ma możliwość blokady. Można wyciągnąć i obrócić pokrętło regulacji dioptrii blokując je w ten sposób, by uniknąć przypadkowej zmiany ustawienia podczas noszenia aparatu.
Aparat X-T3 wykorzystuje ekran dotykowy o wysokim kontraście, szerszym kącie dobrego widzenia oraz lepszych walorach obsługi w porównaniu z wcześniejszymi modelami. Zastosowany ekran zapewnia intuicyjną obsługę.
Model X-T3 odziedziczył też rozwiązania po aparacie X-H1. Mowa o dużych pokrętłach na górnym panelu i przyciskach na tylnym panelu, a także wygodnej obsłudze przedniego i tylnego pokrętła, które reagują na zmianę ustawienia charakterystycznym kliknięciem.
W korpusie aparatu wprowadzono złącze słuchawkowe, co pozwala na bezpośrednie podłączanie akcesoriów wykorzystywanych podczas filmowania, np. mikrofonu czy urządzeń HDMI.
Można zdejmować zakrywkę złączy, co daje lepszy dostęp do podłączania, kabli HDMI, mikrofonu czy słuchawek. Nie przeszkadza ona także, gdy instaluje się dodatkowe akcesoria do obsługi filmowania.
Złącze USB jest zgodne ze specyfikacją USB Typ-C (USB3.1 Gen1). Istnieje możliwość podłączenia baterii Anker (*5), co znacznie zwiększa maksymalną liczbę zdjęć jaką można wykonać i istotnie wydłuża czas filmowania.
Wzbogacone możliwości filmowania wideo
Wprowadzany model to pierwszy na świecie (*2) bezlusterkowy cyfrowy aparat fotograficzny, który zapewnia wewnętrzne nagrywanie na kartę SD z jakością 4K/60P 4:2:0 10 bitów. Jest to także pierwszy aparat tej klasy (*2) dysponujący matrycą formatu co najmniej APS-C , który zapewnia emisję sygnału 4K/60P 4:2:2 10 bitów poprzez wyjście HDMI. Obsługiwane formaty wideo obejmują powszechnie używany standard H.264/MPEG-4 AVC, jak również zapewniający wyższą kompresje danych tryb H.265/HEVC. Pozwala to na korzystanie z wysokiej przepływności 200Mbps podczas nagrywania 4K/60P 4:2:0 10 bitów, jak również na jednoczesną emisję sygnału poprzez wyjście HDMI w trakcie nagrywania. Udostępnione opcje kompresji wideo to ALL-Intra (*6) oraz Long GOP. W przypadku korzystania z opcji ALL-Intra, materiał wideo jest rejestrowany przy 400Mbps (*7).
Prędkość odczytu z matrycy obrazu jest niemal 50% większa w porównaniu z obecnymi modelami (*3), co umożliwia szybki, 17msek., odczyt przy filmowaniu 4K/60P. Dystorsja związana z elektroniczną migawką (liniowy odczyt z matrycy obrazu) jest w istotnym stopniu redukowana, by zapewnić płynne odtwarzanie szybko poruszających się obiektów. Obsługa przez aparat 10 bitowej głębi koloru zwiększa 64-krotnie ilość informacji o kolorze w stosunku do zapisu 8-bitowego. Gdy dodamy do tego 400% (około 12 kroków) zakres dynamiczny, mamy pewność że motywy bogate w zróżnicowane gradacje odcieni, jak np. zachód słońca, zostaną wiernie oddane na filmowym obrazie.
Wprowadzenie całkiem nowego procesu redukcji szumów oraz nowej funkcji “międzyklatkowej redukcji szumów trybu 4K” przyczynia się do redukcji szumów odpowiadającej zwiększeniu przysłony o dwa pełne kroki. Nowy proces redukcji szumów lepiej identyfikuje elementy stanowiące szum, zakłócenie obrazu co wpływa na poprawę procesu odszumiania. Funkcja 4K “międzyklatkowej redukcji szumów trybu 4K” (*7) wykorzystuje dane różnicujące dwie sąsiadujące ze sobą klatki filmu, by w oparciu o nie redukować szum. Ponadto, minimalna czułość dla rejestrowania materiału filmowego F-Log oraz DR400% została obniżona z obecnego poziomu ISO800 (*3) do wartości ISO640, co wychodzi naprzeciw potrzebom filmowców.
W uzupełnieniu do wspomnianych powyżej funkcji, aparat X-T3 będzie, po aktualizacji firmware’u planowanej na koniec 2018 roku, obsługiwać rejestrowanie obrazu wideo w formacie Hybrid Log Gamma (HLG), czyli w jednym z formatów zdefiniowanych przez międzynarodowy standard ITU-R BT.2100. W odpowiedzi na glosy płynące od użytkowników, aktualizacja firmware’u ma także zapewnić, że aparat X-T3 będzie mógł równocześnie generować materiał filmowy z trybem symulacji filmu światłoczułego oraz z F-Log.
*5 Anker jest znakiem towarowym lub zarejestrowanym znakiem towarowym Anker Innovations Limited bądź powiązanych z nim firm.
*6 Dostępne dla 4K/29.97P, 25P, 24P, 23.98P, oraz FHD/59.94P, 50P, 29.97P, 25P, 24P, 23.98P gdy wybrane jest H.265/HEVC.
Nie jest kompatybilne z H.264.
*7 Dostępne przy 4K/29.97P, 25P, 24P lub 23.98P.
Aby mógł być realizowany zapis z przepływnością 400Mbps, wymagane jest zastosowanie karty SD z klasą prędkości wideo V60 lub wyższą
Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą
inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16
tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie
jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie
Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024