Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic z nową kamerą AU-EVA1

Zaprezentowana po raz pierwszy podczas Cine Gear Expo 2017 kamera to kompaktowy model skonstruowany z myślą o filmowaniu z ręki, jak również produkcjach dokumentalnych, reklamach i teledyskach. Kamera AU-EVA1 została wyposażona w nową matrycę Super 35 mm (24,6 mm x 12,97 mm). Umożliwia rejestrowanie obrazu w jakości 5,7K (5720 x 3016) i składa się z ponad 17,25 milionów pikseli. To blisko dwa razy więcej niż oferuje matryca 4K (4096 x 2160), czyli 8,8 miliona pikseli.Oprócz wyższej rozdzielczości natywnej, kamera zapewnia też wyższą rozdzielczość podczas skalowania w dół do formatu 4K, UHD, 2K lub nawet 720p. Dzięki temu lepiej wykrywa informacje o kolorze, co gwarantuje bardziej precyzyjne wykończenie obrazu.

 

Jedną z kluczowych cech filmowych kamer Panasonic jest podwójne natywne ISO. Umożliwia ono odczytanie informacji z sensora w diametralnie inny sposób i wydobycie z niego więcej informacji bez degradacji obrazu. To oznacza, że kamera może przełączać się ze standardowej na wyższą czułość bez zwiększania poziomu szumów i generowania artefaktów. EVA1 oferuje dwa standardy ISO 800 oraz 2500, które pozwolą operatorom na filmowanie niemal w każdych warunkach oświetleniowych.



EVA1 posiada 14-stopniowy zakres dynamiki, co pozwala na precyzyjne stopniowanie ekspozycji od jasnych do ciemnych. Oprócz tego kamera zapewnia wierne odwzorowanie kolorów i bogatych odcieni skóry dzięki funkcjom V-Log oraz V-Gamut. Charakterystyka krzywej gamma V-Log przypomina film nakręcony na taśmie i umożliwia nagrywanie HDR. Z kolei V-Gamut obsługuje poszerzoną paletę kolorów BT.2020.

 



Kamera ma kompaktową obudowę (17 cm x 13,5 cm x 13,3 cm) i waży jedynie 1,2 kg. Posiada zdejmowany uchwyt, który obejmuje kilka elementów sterujących, w tym przycisk menu, rozpoczęcia/zatrzymania nagrywania i ustawienia przysłony, a także dwa przyciski definiowane przez użytkownika. Dzięki uchwytowi EVA1 może służyć do filmowania z ręki, na ramieniu, może być także montowana na dronie czy wysięgnikach jib arm, gdy konieczne jest zapewnienie płynnego ruchu kamery.



Ekran LCD, w który wyposażona jest kamera to 3,5-calowy panel dotykowy, który pozwala na wybór opcji z menu, powiększanie obrazu i sterowanie odtwarzaniem. Wyświetlacz oferuje również regulację podświetlenia, w tym tryb Power LCD zapewniający dużą jasność podczas oglądania.

Model ma mocowanie EF, dając możliwość korzystania z szerokiego zasobu obiektywów, w tym licznych stało- i zmiennoogniskowych obiektywów różnych producentów. Elektroniczna stabilizacja obrazu (EIS) jest wykorzystywana w celu kompensacji możliwych drgań i rozmycia obrazu w przypadku nagrywania z ręki lub mocowania na ramieniu. Kamera oferuje również pełną kontrolę nad przysłoną, funkcję One-Push Auto Focus oraz system Lens Data.



Za mocowaniem obiektywu znajduje się pokrętło zintegrowanego filtra szarego redukujące światło o 2, 4 lub 6 stopni, które umożliwia precyzyjne sterowanie ekspozycją. EVA1 zawiera także przycisk umożliwiający odsunięcie filtra blokującego podczerwień poza ścieżkę do matrycy. Dzięki sterowaniu podczerwienią można uzyskiwać wyjątkowe efekty fotograficzne i nagrywać ujęcia nocą.

Zarówno filtr ND, jak i filtr IR Cut są sterowane elektronicznie i można nimi operować zdalnie, za pomocą smartfonu bądź tabletu. Dla kamery EVA1 opracowano aplikację zdalnego sterowania z tabletów z systemem iOS i Android, która umożliwia operowanie urządzeniem, gdy znajduje się na wysięgniku bądź poza zasięgiem operatora.

 



Z myślą o filmowcach niezależnych, model umożliwia rejestrowanie materiału na dostępnych i niedrogich kartach SD. Pozwala  na rejestrowanie na dwóch kartach SD, z opcjonalną funkcją nagrywania ciągłego (Relay Rec) lub jednoczesnego (Simul Rec). Dostępny jest także tryb nagrywania jednoujęciowego dający możliwość wyodrębnienia pojedynczych klatek w celu przygotowania filmu poklatkowego.

Dostępne są różne kodeki MOV, w tym z próbkowaniem 10-bitowym 4:2:2 nawet w rozdzielczości 4K. EVA1 oferuje filmowanie w formatach 4K (4096 x 2160), UHD (3840 x 2160), 2K (2048 x 1080), Full HD (1920 x 1080) i HD (1280 x 720).
   


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 11-08-2017
 
godzina dodania: 14:46
 
odsłon: 3644
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

Aktualizacja oprogramowania w aparatach Fujifilm GFX 50S, X-T2, X-T20, X-Pro2, X100F
Aktualizacja oprogramowania w aparatach Fujifilm GFX 50S, X-T2, X-T20, X-Pro2, X100F
Tamron 18-400 mm f/3,5-6,3 Di II VC, prawie jak test 600 mm, pierwszy megazoom o takim zakresie ogniskowych
Tamron 18-400 mm f/3,5-6,3 Di II VC, prawie jak test 600 mm, pierwszy megazoom o takim zakresie ogniskowych
Zeiss Milvus 35 mm f/1,4 dla pełnoklatkowych Nikonów i Canonów
Zeiss Milvus 35 mm f/1,4 dla pełnoklatkowych Nikonów i Canonów




Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Anna Wójciuk
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.119) / 0.105

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |