Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Fujinon MKX 18-55 mm T2.9 oraz Fujinon MKX 50-135 mm T2.9

Firma Fujifilm oprócz zaprentowanego X-H1 (pisaliśmy o tym tym tutaj), poinformowała o wprowadzeniu nowych obiektywów Fujino: MKX18-55 mm T2.9 (MKX18-55 mm) oraz MKX50-135 mm T2.9 (MKX50-135 mm). Obiektywy mają mieć wysoką jakość optyczną oraz mają być wygodne w obsłudze przy filmowaniu. Obiektywy te są pierwszymi w pełni manualnymi obiektywami kinematograficznymi kompatybilnymi z systemowymi aparatami serii X.

Fujinon MKX18-55mm T2.9 oraz Fujinon MKX50-135 mm T2.9

Szybki wzrost popularności filmowania i produkcji wideo udostępnianej w Internecie idzie w parze z powiększającymi się możliwościami realizacji filmów o stosunkowo niskim budżecie z wykorzystaniem cyfrowych aparatów fotograficznych. Mając to na względzie, firma Fujifilm wprowadziła do oferty w 2016 roku aparat “FUJIFILM X-T2” , który obsługuje filmowanie 4K. Aby jeszcze pełniej wspierać rosnące potrzeby w zakresie produkcji wideo, obecnie wprowadzany jest aparat “FUJIFILM X-H1”, który będzie posiadał cały szereg nowych i rozbudowanych funkcji wideo takich jak: “5-osiowa, zintegrowana w korpusie stabilizacja obrazu (IBIS) o maksymalnej efektywności 5.5 EV*1, nowy tryb symulacji filmu światłoczułego “ETERNA” idealnie sprawdzający się podczas filmowania czy też tryb filmowania z wysoką częstotliwością kadrów -“1080/120P”.

*1 Przy współpracy z obiektywem XF35 mm f/1,4 R.



Wzrost rynku produkcji wideo stworzył zapotrzebowanie wśród użytkowników na obiektywy zoptymalizowane do rejestrowania ruchomego obrazu. Zazwyczaj obiektywy kinematograficzne spełniające potrzeby filmowców były większe, cięższe i droższe w zestawieniu z obiektywami fotograficznymi. W lutym 2017 firma Fujifilm wprowadziła obiektyw MK dla aparatów z mocowaniem E-mount*2 i model ten jest chwalony ze względu na wygodę obsługi, kompaktowe wymiary i lekką konstrukcję. Niezależnie od przystępnej ceny oraz lekkiej konstrukcji obiektywy do mocowania E oferują tę samą jakość optyczną i walory użytkowe, co drogie obiektywy kinematograficzne. Nowe obiektywy MKX zachowują tę samą koncepcję konstrukcyjną, jaka charakteryzuje obiektywy MK z mocowaniem E, ale są one kompatybilne z mocowaniem X stosowanym w aparatach Fujifilm serii X. Nowe obiektywy MKX posiadają złącza elektryczne do komunikacji z korpusem aparatu, nie tylko w zakresie korekcji dystorsji*3 oraz koloru/jasności, lecz także, aby uzyskiwać zróżnicowaną ekspresję kolorystyczną wraz z trybami symulacji filmu światłoczułego opracowanymi przez Fujifilm.

*2 Format mocowania obiektywu opracowany przez SONY Corporation.
*3 Zjawisko, w którym obraz tworzony przez obiektyw staje się częściowo ściśnięty lub rozciągnięty przy krawędziach.

 

Fujinon MKX18-55mm T2.9 oraz Fujinon MKX50-135 mm T2.9

 Obiektywy “MKX18-55mm” oraz “MKX50-135mm” pokrywają zakres 18-135mm, czyli najczęściej wykorzystywane ogniskowe w produkcji wideo oraz mają stały współczynnik przysłony T2.9*4 w całym zakresie zoomu, co pozwala na zachowanie niewielkiej głębi ostrości i uzyskiwanie pięknego efektu bokeh. Konstrukcja obiektywów została zoptymalizowana pod względem filmowania. Zminimalizowane zostało przesuwanie ostrości oraz zmiana osi optycznej podczas regulacji zoomu oraz zredukowane jest "oddychanie" obiektywu (zmiana kąta widzenia w czasie regulacji ostrości). Obiektywy posiadają trzy pierścienie zapewniające manualną, nienależną obsługę regulacji ostrości, zoomu oraz otworu przysłony. Każdy z pierścieni ma skok koła zębatego*54 wynoszący 0.8M (moduł). Pierścień ostrości może być obracany aż do 200 co ułatwia precyzyjne ustawianie ostrości. Cechy te sprawiają, że nowe obiektywy są bardzo wygodne i poręczne w obsłudze.

*4 Wartość T to indeks wskazujący jasność obiektywu w oparciu o wartość F przysłony oraz współczynnik transmisji. Im mniejsza wartość T, tym większa ilość światła jest transmitowana przez obiektyw.
*5 Odległość pomiędzy poszczególnymi zębami koła zębatego


Obiektywy Fujifilm FUJINON zdobyły w 2017 roku nagrodę 69th Engineering Emmy® Award i są używane w produkcji kinematograficznej / CM / TV na całym świecie ze względu na swoje doskonałe możliwości wiernego przenoszenia w kadr prezentowanych scen. Ich właściwości optyczne, niezwykła precyzja działania i montażu bazują na wieloletnich doświadczeniach firmy w tworzeniu optyki dla kinematografii. Obecnie, Fujifilm wprowadzając serię obiektywów “MKX” dołączającą do gamy wymiennej optyki dedykowanej dla aparatów serii X wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom produkcji filmowej.




Podstawowe cechy i właściwości obiektywów MKX

Zaawansowana jakość optyczna w lekkim i kompaktowym obiektywie
・Konstrukcja optyczna obiektywu MKX18-55mm obejmuje 22 szklane elementy rozmieszczone w 17 grupach. Zawiera ona 6 elementów super ED oraz dwa elementy ED. Obiektyw MKX50-135mm posiada 22 szklane elementy ułożone w 17 grupach, w tym dwa elementy super ED oraz dwa elementy ED. Obiektywy oferują zaawansowaną jakość optyczną aż do samych krawędzi obrazu w całym zakresie zoomu.
・Dla całego zakresu zoomu zachowany jest stały współczynnik T2.9, co ułatwia uzyskiwanie popularnego efektu bokeh związanego z niewielką głębią ostrości. Ponadto, stały współczynnik T eliminuje potrzebę dodatkowych regulacji oświetlenia przy zmianie zoomu, co skraca czas filmowania.
・Obiektywy MKX posiadają zaawansowaną jakość i sprawność optyczną niezależnie od swej kompaktowej formy i niewielkiej wagi. Efektywnie wykorzystają przy tym zalety wynikające z niewielkiej odległości tylnego ogniskowania, które wymusza mocowanie X. Forma i właściwości obiektywów sprzyjają ograniczaniu personelu operatorskiego przy realizacji filmu.
・Styki elektryczne służące komunikacji z korpusami aparatów serii X pozwalają nie tylko na korygowanie dystorsji oraz koloru/jasności, lecz także pozwalają na uzyskiwanie zróżnicowanej ekspresji kolorystycznej wraz z trybami symulacji filmu światłoczułego.


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 15-02-2018
 
godzina dodania: 10:16
 
odsłon: 3613
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

Nowy teleobiektyw AF-S Nikkor 180–400 mm f/4E TC1,4 FL ED VR z telekonwerterem
Nowy teleobiektyw AF-S Nikkor 180–400 mm f/4E TC1,4 FL ED VR z telekonwerterem
Leica Noctilux-M 75 mm f/1,25 ASPH - nowy superjasny obiektyw
Leica Noctilux-M 75 mm f/1,25 ASPH - nowy superjasny obiektyw




Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.105) / 0.094

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |