testowe Kalendarz Pirelli 2011W Moskwie zaprezentowano Kalendarz Pirelli na 2011 rok. Jest to już 38. edycja Kalendarza, którą przedstawiono mediom oraz gościom i kolekcjonerom z całego świata. Impreza odbyła się w prestiżowym Teatrze Muzycznym imienia Stanisławskiego i Niemirowicza-Danczenki, wystawiającym od ponad 90 lat opery i balety, które stały się częścią artystycznej spuścizny narodowej.
W edycji z 2008 r. Patrick Demarchelier uwiecznił Chiny; w wydaniu z 2009 r. Peter Beard nakreślił portret Botswany, a w 2010 r. Terry Richardson przedstawił Brazylię; Kalendarz na 2011 rok jest natomiast ucieleśnieniem twórczego geniuszu Karla Lagerfelda, wszechstronnego artysty, którego wyczucie sztuki i estetyki jest znane na całym świecie.
W swoim paryskim studiu Lagerfeld stworzył "Mitologię" - kalendarz odzwierciedlający jedną z jego największych pasji, czyli mitologię Greków i Rzymian - opowieści o pochodzeniu ludzkości, opowiedziane w formie relacji z przygód bogów, bogiń, herosów i heroin. "Mitologia" zabiera nas w podróż w czasie, w którą udajemy się niesieni uniwersalnym językiem fotografii, aż do źródeł cywilizacji klasycznej. Kalendarz Pirelli pokazuje kolebkę cywilizacji - kraj, gdzie niemal 140 lat temu powstała firma mająca wkrótce stać się wielonarodową korporacją, posiadającą oddziały w ponad 160 krajach świata. Kalendarz 2011 składa się z 36 fotografii przedstawiających 24 różne obiekty, między innymi bogów, herosów i mity. Lagerfeld w swoisty sposób "wyrzeźbił" kierując się rygorem estetycznym oraz wielokrotnymi odwołaniami do sztuki rzeźbiarskiej i jej charakterystycznych elementów. Wszystkie zdjęcia są czarno-białe, co nadaje im szczególny charakter, podkreśla piękno sylwetek ujętych w ostrym kontraście chromatycznym, a także pewną trójwymiarowość dzięki mistrzowskiemu wykorzystaniu światła. - „Aktorki i modelki przywracają tych nowych herosów do życia i przedstawiają sobą nową koncepcję piękna” - powiedział Karl Lagerfeld, który w Kalendarzu Pirelli na 2011 r. przekazał idylliczne, nieśmiertelne odzwierciedlenie piękna. Jego nowa koncepcja piękna opisywana jest w szczególności przez takie pojęcia jak: uroda, młodość, poświęcenie dopracowanej formie oraz pożądanie. Koncepcja ta oddaje istotę nowoczesności w mitologii. W prezentowanej edycji występuje 21 głównych bohaterów: 15 modelek, 5 modeli, a także amerykańska aktorka Julianne Moore. Oto lista modelek: włoskie modelki Bianca Balti i Elisa Sednaoui; duńska modelka Freja Beha Erichsen; brazylijska modelka Isabeli Fontana (która znalazła się także w Kalendarzu na 2005 rok, autorstwa Patricka Demarchelier, oraz w edycji 2009 autorstwa Petera Bearda); polskie modelki Magdalena Frąckowiak i Anja Rubik; australijska modelka Abbey Lee Kershaw (która zadebiutowała w Kalendarzu na 2010 rok autorstwa Terry'ego Richardsona); hinduska modelka Lakshmi Menon; amerykańskie modelki Heidi Mount i Erin Wasson (ta ostatnia zadebiutowała w Kalendarzu na 2005 rok autorstwa Patricka Demarchelier); rosyjska modelka Natasha Poly; holenderska modelka Lara Stone i kanadyjska modelka Daria Werbowy (obie zostały również wybrane przez Petera Bearda do Kalendarza na 2009 rok); austriacka modelka Iris Strubegger; a także Jeneil Williams z Jamajki. Wśród pięciu modeli znaleźli się natomiast: Baptiste Giabiconi i Sébastien Jondeau (Francja), Brad Kroenig i Garret Neff (Stany Zjednoczone), Jake Davis (Wielka Brytania). data dodania: 01-12-2010
godzina dodania: 14:00
odsłon: 2213 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |