testowe Wystawa Zbigniewa Tomaszczuka "Zakres widzenia"Serdecznie zapraszamy na kolejny wernisaż w Starej Galerii ZPAF. Poniedziałek 13 maja 2019 o godz. 19:30 otwarcie wystawy retrospektywnej Zbigniewa Tomaszczuka "Zakres widzenia".
Wojna sprayowa
Paralaksa czasu autoportret
Na wystawę o charakterze retrospektywy pt. "Zakres widzenia" składają się fragmenty wybranych realizacji z 40-to letniej działalności twórczej Zbigniewa Tomaszczuka. Również z tej okazji warszawska Akademia Sztuk Pięknych, w której autor jest profesorem na Wydziale Sztuki Mediów wydała monografię z tekstami: Andrzeja P. Batora, Elżbiety Łubowicz, Marianny Michałowskiej, Zbigniewa Tomaszczuka i Piotra Wołyńskiego. Czytamy w niej; „[...] twórczość Tomaszczuka należy od obszaru fotografii-ekspresji. Nie znaczy to jednak, że jego prace nie są oparte na rzeczywistości. Jest wręcz przeciwnie – fotograf pokazuje, że tylko starannie obserwując i analizując obserwowaną rzeczywistość można dotrzeć do jej sedna i usensownić jej obecność dla człowieka. W twórczości Tomaszczuka trudno znaleźć radykalne „zwroty", które sprawiałyby, że któryś z proponowanych przez niego sposobów myślenia o fotografii traci aktualność i jest zastępowany kolejnym. Raczej funkcjonują one równolegle, powracając i przeplatając się pozostałymi. Wyróżniłabym trzy zasadnicze nurty jego fotografii: komentarz społeczny, analizowanie znaczeń i dokumentowanie śladów". (z tekstu Marianny Michałowskiej „(Za)kres widzenia – fotografia jako ekspresja")
Fotografia rzeczywistości-rzeczywistość fotograficzna
Wystawa czynna 13.05-31.05.
Hommage'a DS 2x8 1993
______________
Zbigniew Tomaszczuk
Urodzony w 1949 roku we Wrześni. Zajmuje się twórczością związaną ze sztukami wizualnymi. Studia magisterskie na Wydziale Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Doktorat ze sztuk plastycznych z dyscypliny artystycznej fotografia na ASP w Poznaniu. Habilitacja ze sztuki filmowej w PWSFTV i T w Łodzi. Od 2011 r. profesor nadzwyczajny na Wydziale Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików oraz Rady Programowej Prac Naukowych Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Redaktor naczelny (w latach 2000–2003) „Kwartalnika Fotografia" oraz naukowo artystycznego pisma o fotografii „Camera Obscura" (w latach 2006–2012). Autor książek: Łowcy obrazów. Szkice z historii fotografii (Warszawa 1998), Świadomość kadru. Szkice z estetyki fotografii (Września 2003), Odwzajemnione spojrzenie. O fotografii otworkowej (Wrocław 2004), Déjà vu. Kolekcja Wrzesińska (Września 2014) oraz blisko 200 tekstów o fotografii w pismach branżowych i artystycznych, wydawnictwach zbiorowych, posympozjalnych i katalogach wystaw. Prace w zbiorach: Muzeum Sztuki Współczesnej w Łodzi, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Musee de l'Elisee w Lozannie.
data dodania: 11-05-2019
godzina dodania: 09:20
odsłon: 1915 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Z lotu ptaka
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |