Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Test fotograficznej drukarki R3000 Epson Stylus Photo, nowa mutacja Epsona R2880 (pełna wersja artykułu z FK 2/2011)

ciąg dalszy...

Modyfikacje i nowe technologie

Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3 Vivid Magenta to materiały tego samego rodzaju co w 2880 i 3880, z tym, że najmniejsza kropla ma teraz wielkość 2 pl. Dodatkowo pojemność pojemników z tuszem jest teraz większa niż w 2880 i wynosi 25,9 ml. W nowym Epsonie można zastosować 9 pigmentowych atramentów. Przy czym naraz drukujemy za pomocą 8 z nich. Tusz czarny występuje jako matowy (MK) lub do powierzchni błyszczących (PK). Matowy pigment czarny pozbawiony jest otoczki żywicznej, dzięki czemu może głębiej wnikać w podłoże matowych papierów, zapewniając im większą głębię kolorystyczną i bardziej wysycony czarny kolor.

 

 

Już na pierwszy rzut oka widać, że tusze w R3000 mają znacznie większą pojemność niż w modelu R3880.

 

Już na pierwszy rzut oka widać, że tusze w R3000 mają znacznie większą pojemność niż  w modelu R3880.

 

Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie. Niestety trwa to ok. 1,5 minuty, ale to dość istotne usprawnienie. Niestety tak jak i w modelach poprzednich, nie możemy, ze względów technologicznych, drukować przy braku któregokolwiek z innych tuszy. Tzn. gdy zabraknie tuszu np. żółtego, to pisma w czerni i bieli nie wydrukujemy. Trzeba albo skorzystać z innej drukarki, albo najzwyczajniej wymienić żółty tusz na nowy.

 

 

Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie.

 

Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie.

 

 

Na ekranie LCD wyświetlany jest, w postaci grafiki, poziom poszczególnych tuszy.

 

Na ekranie LCD wyświetlany jest, w postaci grafiki, poziom poszczególnych tuszy.

 

I jeszcze jedna drobna, acz dość istotna zmiana: m.in. nowa wielkość kropli umożliwiła lepsze odwzorowanie kolorystyczne przestrzeni barw. Jest ona nieco szersza w porównaniu z tą, jaką uzyskiwano przy pomocy modelu 2880.
W Epsonie Stylus Photo R3000 zastosowano również technologię LUT (look up table)*, oraz głowicę piezoelektryczną tego samego typu, co w modelu R2880.

(* Nazwą tą określono moduł przeliczający oparty na zgodnych z normami światowymi algorytmach tablic wyszukiwawczych, których zastosowanie umożliwia dokładniejsze dopasowywanie kolorów i gwarantuje, że każde zdjęcie zostanie wydrukowane według standardów wystawienniczych. Moduł ten bierze udział w „tłumaczeniu” informacji wysyłanej z komputera na drukarkę; tzn. zanim plik trafi z komputera do drukarki, jest optymalizowany w komputerze w module LUT. Po takiej konwersji wydruk ma mniejsze i bez przebarwień „ziarno”, i „uzupełnione” zostają brakujące elementy przestrzeni barwnej wydruku. Przestrzeń barw po zastosowaniu modułu LUT ma lepsze przejścia tonalne, jest „gładsza”, nie ma gwałtownych uskoków i dziur, często powodujących niemożliwość odzwierciedlenia danej barwy. Zastosowanie tej technologii pozwoliło również zminimalizować zjawisko metameryzmu, czyli różnego odbioru barw na wydruku obserwowanym w różnych warunkach świet­lnych, np. w słoneczny dzień lub przy świetle żarowym, oraz umożliwiło lepsze odwzorowanie odcieni skóry.)

 

 

Czoło głowicy ma nową powłokę, dzięki której udało się poprawić precyzję ułożenia kropli względem siebie.

 

Czoło głowicy ma nową powłokę, dzięki której udało się poprawić precyzję ułożenia kropli względem siebie.

 

Sterownik

Model 3000 wyposażono w interfejs użytkownika, nawiązujący wyglądem i funkcjonalnością do modelu klasy 2880. Możliwe jest też podpięcie profili papieru. Dzięki temu fotografowie mogą uzyskać żądany wynik już za pierwszym razem, co w konsekwencji ograniczy zużycie atramentów i podłoży.

 

 

Przed wydrukiem możemy skorygować jego kolor, za pomocą sterownika do drukarki.

 

Przed wydrukiem możemy skorygować jego kolor, za pomocą sterownika do drukarki.

 

Tryb sterownika drukarki zapewnia kreatywną kontrolę nad tonami czarno-białymi oraz gradacją. Sterownik, bez względu na wybór przestrzeni wydruku (sRGB, AdobeRGB), bazuje na krzywych gamma 2,2, ale bez trudu w opcjach można zmienić tą krzywą na gammę 1,8. W sterowniku, po wybraniu opcji podglądu wydruku, mamy możliwość dokonania m.in. korekty kolorystycznej oraz nasycenia jasności i kontrastu.

 

 

Sterownik jest intuicyjny w obsłudze

 

Sterownik jest intuicyjny w obsłudze

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 20-04-2011
 
godzina dodania: 01:41
 
odsłon: 194262
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

11-12-2011 00:00
Kilka dni zakupilem ta drukarke..KLASA!!!!POLECAM!!!
25-08-2011 13:51
Masakra efekty i jakość jaką można osiągnąć na drukarce powalają na kolana. Fotolab zostaje w tyle. Ciekawe jak finansowo to wypada.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.106) / 0.091

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |