testowe Fujifilm FinePix X100 ( test) - nowy luksus, tylko dla wybranych - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 4/2011ciąg dalszy...
Hybrydowy wizjer elektroniczno-optyczny
Po lewej: schemat układu wizjera optycznego (OVF), „migawka” wizjera znajduje się w pozycji otwartej
Tym bardziej, że korzystając z wizjera optycznego kontrolujemy większość podstawowych parametrów ekspozycji: czas otwarcia migawki, wartość przysłony, kompensację ekspozycji, punkt ustawienia ostrości, tryb pracy lampy błyskowej, wartość ISO, tryb fotografowania (P, A, S, M), a przede wszystkim pole kadru, które ograniczone jest „pływającą” ramką, zmieniającą swoje położenie w zależności od fotografowanego obiektu. W tym wizjerze, typu Reverse Galilean, z elektronicznie wyświetlaną ramką kadru i zbliżeniem ok. 0,5× nie przeszkadza nawet fakt, że obejmuje on jedynie 90% pola kadru.
Nowy Hybrydowy wizjer aparatu FinePix X100 został tak opracowany, aby zapewnić użytkownikom komfort pracy bez względu na to, z której jego opcji korzystają.
W testowanym Fujifilm FinePix X100 przełączanie pomiędzy trybami pracy wizjera odbywa się za pomocą stylizowanej dźwigni umieszczonej w przedniej części korpusu. Do złudzenia przypomina to samowyzwalacz aparatów analogowych. Po przechyleniu dźwigni w prawą stronę przełączamy się na wizjer elektroniczny, który pokrywa ok. 100% widzenia kadru i ma rozdzielczość 1440 tys. punktów. Istnieje możliwość wprowadzenia korekcji dioptrycznej w zakresie od –2 do +1 dioptrii. Punkt oczny znajduje się na wysokości 15 mm.
Klasyczny design nawiązujący do aparatów z minionej epoki, to olbrzymia zaleta X100.
Estetyka
Fotografując w trybie makro, wizjer przełącza się automatycznie z optycznego na elektroniczny.
Ekran LCD
Nowa konstrukcja matrycy zapewnia lepszę reprodukcję obrazu.
Możliwości fotograficzne
X100 w trybie makro, bez względu na to czy, zdjęcia wykonujemy z błyskiem wymuszonym (zdjęcie górne, 1/240 s; ISO 200; f/4,5; f=23 mm) czy też nie (zdjęcie dolne, 1/240 s; ISO 200; f/4; f=23 mm, ładnie rozmywa tło, a dopalenie lampą błyskową jest delikatne.
data dodania: 30-08-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 52922
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco Trochę jakby oceniać limuzynę dla VIP-ów, że brak bagażnika na rower. W tej klasie cenowej i funkcjonalnej "możliwości edycyjne" i "możliwości multimedialne" są bez znaczenia. Nabywca takiego sprzętu ma do tamtych "możliwości" inny, bardziej dostosowany sprzęt. Tu ma być jakość i ergonomia.
Nie na miejscu porównanie ze sprzętem z zupełnie innej klasy, jak Canon G - jakby niewymienność obiektywu była aż tak istotną cechą na tle innych właściwości.
Trzeba przyjąć do wiadomości, że w zakresie szerszych kątów matryca nie zachowuje się jak film i podziały z czasów analogowej fotografii są nieaktualne.
Albo silny retrofocus z konsekwencjami kompromisowej jakości i dużą długością układu aparat-obiektyw, przy czym lustro lub jego brak i tak nie ma znaczenia, albo nierozłączna para sensor-obiektyw i poręczne gabaryty układu oraz bezkompromisowa jakość optyczna.
Dotychczas w wersji cyfrowej nikt nie oferował czegoś o takich walorach jak ten Fuji - z wyjątkiem najdroższego i w ogóle naj dalmierzowca " L".
Teraz jest i to w cenie mniejszej niż sam obiektyw o cechach w miarę porównywalnych do powyższego dalmierzowca, do tego z migawką centralną, czym się nawet ten "naj" pochwalić nie może.
Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Test Panasonica LUMIX S 28-200 mm f/4–7,1 MACRO O.I.S. 22 lutego 2024 r. Panasonic zaprezentował obiektyw LUMIX S 28-200 mm f/4-7,1 MACRO O.I.S. oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany został z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym. LUMIX S 28-200 mm jest najmniejszym i najlżejszym na świecie obiektywem typu superzoom nie tylko dla kreatywnych podróżujących. Jest to pierwszy w serii LUMIX S obiektyw z tak szerokim zakresem ogniskowych. W marcu obiektyw trafił do redakcji... LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |