testowe TEST Nikon 1 J1 - szybki jak Maglev* (pełna wersja artykułu z FK 12/2011)ciąg dalszy...
Po wciśnięciu z tyłu przycisku z lampą błyskową, lampa wyskakuje bardzo wysoko do góry. To rzadkie i oryginalne rozwiązanie mające na celu redukcję efektu czerwonych oczu na zdjęciach.
Kolejną nową funkcją jest opcja Inteligentne wybieranie zdjęcia. Wystarczy raz nacisnąć spust migawki, a aparat zarejestruje 20 zdjęć w wysokiej rozdzielczości i z dużą częstotliwością, a następnie automatycznie wybierze pięć najlepszych ujęć. Najlepsze z nich wyświetli na 3‑calowym ekranie LCD o rozdzielczości 460 tysięcy pikseli. Jeśli zdjęcie nie spodoba się fotografującemu, aparat zasugeruje inne ujęcia do wyboru. Szkoda, że wprowadzając nowy system nie wyposażono aparatu od razu w uchylny, lub umieszczony na przegubie ekran LCD. Konkurenci korzystają z tego rozwiązania z powodzeniem od dawna.
W nowej części Szanghaju znajdują się liczne drapacze chmur. Na zdjęciu Shanghai World Financial Center, czyli tzw. „otwieracz do butelek” o wysokości 492 m. Nikon 1 J1 ładnie rozmył jego bryłę. Ostrość ustawiona była na bilet z symbolem budynku. Par. eksp.: 1/320 s, ISO 100, f/4,5; f=10 mm
Na tarasie widokowym można wykonać pamiątkowe zdjęcie z widokiem na Szanghaj.
Nikona 1 J1 wyposażono w najszybszy hybrydowy system AF w swojej klasie. Oparty jest on na systemie detekcji fazy (do fotografowania obiektów, błyszczących lub będących w ruchu – 73 pola pomiarowe) lub kontrastu (do fotografowania nieruchomych obiektów lub w słabym oświetleniu – poddaje analizie 135 punktów ustawiania ostrości). System detekcji fazowej autofocusu jest również dostępny podczas kręcenia filmu. Umożliwia rejestrację do 30, a nawet 60 kl./s. Trzeba przyznać, że aparat radzi sobie nieźle podczas ustawiania ostrości. Z pewnym przymrużeniem oka można napisać, że jest szybki jak chiński Maglev.
Chińska propaganda sukcesu, czyli drapacze chmur w dzielnicy Pudong nad rzeką Huangpu, robi ogromne wrażenie. Niestety zdjęcie wykonane Nikonem 1 J1 wraz z obiektywem Nikkor 1 10-30 mm f/3,5-5,6 VR przy ogniskowej 10 mm miało nieco zakrzywioną perspektywę. Prezentujemy obraz skorygowany w Photoshopie. Par. eksp.: 1/500 s, ISO 100, f/5,6; f=10 mm Ściągnij oryginalne zdjęcie testowe w pełnej rozdzielczości >>>
Natomiast miłośnicy zdjęć krajobrazowych i szerszego kąta zauważą brak możliwości wykonywania panoramy, a w tej grupie produktowej to już standard oraz brak możliwości rejestracji obrazów 3D. Jak wiemy, na obecność tego trybu w aparatach szczególnie mocno naciskają producenci telewizorów 3D. Chcą w ten sposób wymusić lub jak kto woli ułatwić wykonywanie przez klientów materiałów 3D po to, żeby mogli je oglądać na nowo nabytych telewizorach z tą funkcją. Nikon nie produkuje telewizorów, więc zapewne „zapomniał” o użytkownikach tego typu sprzętu.
Ulice Szanghaju. Nikon 1 J1 nadaje się do wykonywania zdjęć podchwyconych. Par. eksp.: 1/200 s, ISO 100, f/3,5; f=10 mm
I tak moglibyśmy narzekać lub chwalić i wymieniać bez końca. Komuś doskwierał będzie brak gorącej stopki do lampy zewnętrznej innemu spodobają się nowe tryby ułatwiające wykonywanie poprawnych zdjęć i jak tu ocenić taki aparat, który sprawia wrażenie, pod wieloma względami, nie do końca przygotowanego produktu, który z tych czy innych powodów szybko musiał ukazać się na rynku. Odpowiedź może być tylko jedna – nie więcej niż na 5 punktów.
Chiński tort był dość oryginalny, ale automatyczny balans bieli się pogubił. Par. eksp.: 1/60 s, ISO 250, f/5,6; f=30 mm
data dodania: 01-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 48186
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |