Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Test Sony A350, Sony A300 i Sony A200

ciąg dalszy...

 

Wykres procentowy szumów w zależności od ekwiwalentu czułości i rodzaju oświetlenia.

Światło żarowe

 

Wykres procentowy szumów w zależności od ekwiwalentu czułości i rodzaju oświetlenia.

 Światło błyskowe

Wykres procentowy szumów w zależności od ekwiwalentu czułości i rodzaju oświetlenia.

 

Analiza pomiarów (patrz wykres na stronie obok) pozwoliła zauważyć, że a350 ma nieco niższe szumy dla oświetlenia błyskowego niż dla światła żarowego. Szumy wykazują charakter jednorodny i nie mają przebarwień do wartości ISO 200. Poziom szumów akceptowalnych  sięga wartości ISO 400. Później niestety im większy ekwiwalent czułości, tym poziom szumów jest większy, a dla wartości ISO 3200 osiąga wartość ok. 9%. Szumy modelu a350 są znacznie większe niż w modelach a200 i a300, zarówno dla światła żarowego, jak i błyskowego. Dodatkowo okazało się, że algorytmy redukujące szumy w modelu a350 nie działają tak skutecznie jak w przypadku modeli a200 i a300.

 

ISO 400

 ISO 400

 

ISO 800

ISO 800

 

ISO 1600

ISO 1600

 W Sony a350 szumy przy wysokich ekwiwalentach czułości są widoczne dopiero w cieniach. Partie oświetlone głównym światłem mają akceptowalny poziom szumów nawet dla ISO 3200.

 

Tak więc za szumy niestety nie możemy dać a350 więcej niż 4 i 1/2 gwiazdki. A szkoda. Rewelacyjna dynamika dawała nadzieję na to, że z szumami będzie równie dobrze co z dynamiką. Modele a200 i a300 otrzymują po 5 gwiazdek.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 30-08-2009
 
godzina dodania: 11:21
 
odsłon: 48931
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.132) / 0.124

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |