testowe Sony NEX-5N w starciu z konkurencją (test) - artykuł z Foto-Kuriera 10/2011ciąg dalszy...Dynamika
Dynamika wszystkich modeli jest na podobnym poziomie.
Zakres dynamiki przetworników testowanych modeli z wymienną optyką jest bardzo podobny. Olympus i Sony wykazały się dynamiką na poziomie 6 i 2/3 EV, a Panasonic tylko o 1/3 EV mniejszą. W tym przypadku dla całej trójki po 5 punktów. Przetwornik XZ1 pozostał w tyle, osiągając jedynie wartość 5 i 2/3 EV, i otrzymał 4,5 punktu.
Pomimo relatywnie dużego zakresu dynamiki, przy fotografowaniu w pełnym słońcu nie zawsze uda się zarejestrować cały zakres rozpiętości tonalnej fotografowanego motywu. Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 800; f/2,8; f=16 mm
Szumy
Wykres zaszumienia obrazu obrazuje rozbieżności miedzy aparatami, a w szczególności wysokie szumy w PEN‑ie bez załączonej redukcji.
Wśród czterech tu testowanych aparatów mamy jeden z przetwornikiem typu APS-C (Sony), dwa cztery/trzecie (Olympus i Panasonic) oraz XZ-a z małą matrycą typową dla kompaktów. Na pierwszy rzut oka wygrana w tej kategorii wydaje się być przesądzona na rzecz Sony, ale sprawdźmy, jak to wygląda. Test dla PEN-a i GF-a wykonaliśmy z wyłączoną redukcją szumów oraz z załączoną, dla NEXa z załączoną standardową (nie ma opcji wyłączenia, tylko wybór standard i słaba), a w przypadku XZ-a w jednej nieopisanej opcji (brak opcji).
Zaszumienie obrazu najmniej widoczne jest w NEX‑ie pomimo posiadania przez niego najwyższej wartości ISO. Zaszumienie w kompaktowym XZ-1 nie wypada gorzej niż w modelach systemu Mikro Cztery/Trzecie. Do zdjęć testowych posłużyła wmurowana tablica. Każda z powyższych ramek zawiera fragment zdjęcia powiększony do 100% dla 300 dpi. Różnice w wielkości prezentowanego motywu mogą wynikać z zastosowania różnych ogniskowych, odległości od fotografowanego obiektu i rozdzielczości matrycy.
data dodania: 04-02-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 46712
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |