Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Superzoomy (na wakacje i nie tylko) - pełny test opublikowany w FK 6/12

ciąg dalszy...

Pod względem dużej rozdzielczości ekrany wyróżnia się Nikon i Sony z 921 tys. punktów. W pozostałych modelach mamy do czynienia z 460 tys. punktów. Tu znowu wspomnianym minusem Olympusa jest nieruchomy ekran i dlatego model ten otrzymuje 4,5 punktu; Canon 4,75 punktów za niską rozdzielczość, mały wymiar i szumy; 5 punktów dla Fujifilm; 5,25 punktu dla Nikona i Sony za dużą rozdzielczość, oraz 5,5 punktu dla Panasonica za przegubowe zamocowanie ekranu. Niestety żaden z testowanych modeli nie ma ekranu dotykowego.

 

 

W Fujifilm HS30EXR możemy wybrać symulację efektów charakterystycznych dla diapozytywów tej firmy.

 

W Fujifilm HS30EXR możemy wybrać symulację efektów charakterystycznych dla diapozytywów tej firmy.

 

 

Panasonic. Duży ekran na przegubie to wielki plus. Trochę szkoda, że nie jest jeszcze dotykowy.

 

Panasonic. Duży ekran na przegubie to wielki plus. Trochę szkoda, że nie jest jeszcze dotykowy.

 

 

Nikon P510 dostępny jest również w kolorze bordowym, który na pewno spodoba się niejednej kobiecie.

 

Nikon P510 dostępny jest również w kolorze bordowym, który na pewno spodoba się niejednej kobiecie. 

 

 

Sony. W tego typu aparatach znajdziemy szeroki wybór programów tematycznych na prawie każdą okazję.

 

Sony. W tego typu aparatach znajdziemy szeroki wybór programów tematycznych na prawie każdą okazję.

 

Wizjer elektroniczny

Pod względem parametrów; wielkości i rozdzielczości wizjera na czoło wysuwa się Fujifilm z przekątną 0,26" i rozdzielczością aż 920 tys.punktów. I to jest widoczne przy korzystaniu z wizjera tego modelu względem konkurencji. Obraz jest większy i znacznie przyjemniejszy dla oka, pozbawiony smużenia. Niemniej daleko mu do obrazu z wizjera optycznego. Pozostałe modele mają przekątną 0,2" i tylko ok. 201 tys. punktów. Wszystkie wizjery mają 100% pokrycie kadru oraz korekcję dioptryczną. Werdykt: 4,75 punktu dla Fujifilm; 4 punkty dla pozostałych i 1 punkt dla Olympusa, który niestety nie posiada wizjera elektronicznego.

 

Porównanie szerokiego kąta naszej testowej szóstki. Wyniki są zaskakujące. Np. Panasonic „oferuje” szerszy kąt od Canona. Mimo, że wg ekwiwalentów ogniskowych dla filmu małoobrazkowego, podawanych w specyfikacji przez producentów, powinno być odwrotnie.

Porównanie szerokiego kąta naszej testowej szóstki. Wyniki są zaskakujące. Np. Panasonic „oferuje” szerszy kąt od Canona. Mimo, że wg ekwiwalentów ogniskowych dla filmu małoobrazkowego, podawanych w specyfikacji przez producentów, powinno być odwrotnie.

 



Porównanie przybliżenia, jakie dają najdłuższe ogniskowe testowanych modeli. Tutaj – w przeciwieństwie do testu szerokiego kąta (patrz str. 78) – bez zaskoczenia. Z Nikonem P510 (ekw. obiektywu z ogiskową aż 1000 mm podpiętego do aparatu małoobrazkowego) najbardziej „zbliżymy się” do fotografowanego obiektu bez ruszania się z miejsca.

 

Porównanie przybliżenia, jakie dają najdłuższe ogniskowe testowanych modeli. Tutaj – w przeciwieństwie do testu szerokiego kąta (patrz str. 78) – bez zaskoczenia. Z Nikonem P510 (ekw. obiektywu z ogiskową aż 1000 mm podpiętego do aparatu małoobrazkowego) najbardziej „zbliżymy się” do fotografowanego obiektu bez ruszania się z miejsca.

 

Możliwości fotograficzne

W tego typu aparatach istotnym elementem ich możliwości jest obiektyw. Zastosowane tu konstrukcje są dosyć jasne i mają przysłonę ok. f/3 przy najkrótszej ogniskowej i ok. f/5,6 przy maksymalnej. Największy zakres ogniskowych ma Nikon, krotność jego obiektywu to 42×; kolejny to Canon z krotnością 35×; następnie Fujifilm i Sony z 30×; Olympus 26×. Ostatnim w tej wyliczance jest Panasonic z krotnością zaledwie 24×. Te wartości optycznej krotności obiektywu możemy rozszerzyć poprzez zoom cyfrowy. Konstrukcja tych obiektywów to z reguły kilkanaście soczewek, wśród których zawsze umieszczono przynajmniej jedną specjalistyczną soczewkę mającą na celu poprawę jakości całej konstrukcji.

 

 

Filtry typu szkic znajdziemy m.in. w Nikonie i Olympusie.

 

Filtry typu szkic znajdziemy m.in. w Nikonie i Olympusie.

 

Kolejnym istotnym elementem tych konstrukcji jest jego serce, czyli matryca. Fizyczna wielkość przetworników jest zbliżona. Najczęściej jest to 1/2,3". Trochę większy jest w Fujifilm 1/2", a mniejszy w Panasoniku 1/2,33". Są to przetworniki typu CMOS (MOS – Panasonic). W Canonie, Fujifilm, Nikonie i Sony wykonana jest ona w technologii BSI. Matryce współpracują z wydajnymi nowoczesnymi procesorami umożliwiającymi szybkie przetwarzanie i zapis zarejestrowanego materiału. W przypadku Fujifilm jest to nawet procesor dwurdzeniowy. Najwyższą rozdzielczością może poszczycić się Sony – 18,2 mln pikseli, umożliwia wydrukowanie zdjęć w formacie 31,1×41,4 cm, przy 300 dpi. Zaś najniższą Canon i Panasonic – 12 mln. Daje ona wydruki w formacie 25,4×33,9 cm. Pośrednie modele dysponują 16 mln pikseli (Fujifilm i Nikon) oraz 14 mln (Olympus). Pod względem zakresów ekwiwalentów czułości przoduje Sony z zakresem od ISO 100 do ISO 12 800. Fujifilm ma również możliwość ustawienia ISO 12 800, ale w zmniejszonej rozdzielczości. Nikon otrzymał maksymalną wartość Hi1 (6400) a w pozostałych najwyższa wartością ISO jest 3200. Wymienione tu wartości ISO są wartościami, które możemy używać w różnych trybach fotografowania. W Nikonie również występuje ISO 12 800 (Hi2), ale tylko dla zdjęć czarno-biaych, a w Panasoniku ISO 6400 w trybie tematycznym „Duża czułość”.

 

 

Panasonic FZ150

 

Panasonic FZ150

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 12-08-2012
 
godzina dodania: 01:00
 
odsłon: 145531
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

02-01-2013 19:56
Właśnie zamierzam kupić wyżej wspomnianego Nikona 510p , dobrze , że w teście wypadł celująco...
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.136) / 0.124

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |