testowe Epson R-D1 - klasyka na cyfrowo / TESTciąg dalszy...
Możliwości multimedialne Możliwości multimedialne aparatu są praktycznie żadne. Wyposażono go jedynie w gniazdo karty pamięci typu SD. Nie posiada natomiast możliwości nagrywania sekwencji wideo ani zapisu notatek dźwiękowych. A swoją drogą moglibyśmy zapytać: po co posiadaczowi Epsona ww. gadżety? Jednak brak złącz komunikacyjnych: USB, FireWire czy też typu WiFi, to już spora wada tak “kosztownej” konstrukcji. Nie ma też typowego dla cyfrówek złącza wideo. Totalna asceza.
Główne okno dialogowe programu Epson PhotoRAW.
Transfer plików do komputera może odbywać się wyłącznie poprzez wyjęcie karty i przełożenie jej do odpowiedniego czytnika. Epson RD1 jest ma możliwość współpracy z drukarką w trybie DPOF, po przejściu do którego możliwe jest wprowadzenie ilości kopii jaka należy wykonać z danego pliku zdjęciowego.
Oprogramowanie
Wraz z aparatem dostarczany jest program Photoshop Elements 2.0 oraz Epson PhotoRAW, który pozwala na konwersję plików typu RAW (ERF) do postaci JPEG lub TIFF oraz na zmianę temperatury barwowej w zakresie 2000 – 10 000 K, oraz kompensację ekspozycji w zakresie +/- 2EV ze skokiem co 0,1 EV. Przy konwersji plików możemy też wybrać przestrzenie robocze sRGB lub Adobe RGB. Program ten jest prosty i intuicyjny w obsłudze.
Podsumowanie
Bez wątpienia jedną z większych zalet testowanego aparatu jest jego oryginalny wygląd i cieszące oko rozwiązania mechaniczno-elektroniczne. Wady to wysoka cena korpusu (3000 euro), niejednoznaczne piktogramy i brak możliwości doboru ręcznego balansu bieli, choć trzeba przyznać, że balans automatyczny realizowany jest naprawdę przyzwoicie. Niemniej bez względu na te niedociągnięcia należy pochwalić Epsona, że wspólnie z Cosiną stworzyli coś, co technologicznie dla wielu wydawało się niemożliwe.
tekst i zdjęcia
Krzysztof Patrycy Aparat Epson RD1 wypożyczyła do testu firma Epson Niemcy, oddział w Polsce. Za wypożyczenie obiektywu Leica Elmar-M 2,8/50 mm dziękujemy Dariuszowi Dziedzicowi z Łodzi. Artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/2005 na str. 32
data dodania: 06-03-2009
godzina dodania: 19:31
odsłon: 40309
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |