testowe Kolorowe MIKRUSY o dużych możliwościach: Olympus Tough-8000, Panasonic Lumix FT1, SONY T900, Nikon S60, Samsung NV9 / TESTciąg dalszy...
Jakość zdjęć Nikon zdecydowanie „rządzi” pod względem odwzorowania barw oraz automatycznego doboru balansu bieli. W świetle żarowym, które zazwyczaj towarzyszy nam, gdy fotografujemy w pomieszczeniach, aparat zachowuje się niemal wzorcowo (porównaj na str. 51). To naprawdę duży plus, bo z tym proste kompakty mają zazwyczaj największy kłopot, a zdjęcia są nienaturalnie pomarańczowe lub nawet czerwone. Coolpix S60 bardzo przyzwoicie wypada też pod względem poziomu szumów. Podobnie jak w przypadku konkurentów, do poziomu ISO 400 jakość zdjęć jest bardzo przyzwoita.
Samsung NV9
Menu aparatu jest bardzo przejrzyste i intuicyjne. Aparat wyróżniają stylowe wskaźniki, przypominające samochodowe zegary.
Wykonanie i obsługa
NV9 to naszym zdaniem model pośredni, łączący solidne wykonanie z bardzo stylowym i oryginalnym wzornictwem i dużą dbałością o szczegóły. Smukła konstrukcja wydaje się bardzo trwała, a korpus sprawia wrażenie wyciętego z jednej bryły wytrzymałego stopu. Uwagę zwraca wspaniała fotograficzna galanteria. Znajdujące się na górnym panelu zegary wskazujące poziom naładowania akumulatorów i zapełnienia karty pamięci to element, którego próżno szukać u konkurencji. To, co odróżnia aparat od rywali, to również pozioma orientacja przycisku zoomowania – w przypadku NV9 wyjątkowo „przybliżamy i oddalamy” przesuwając podłużny przycisk w górę lub w dół. W Samsungu ponownie mamy do czynienia z przydatną funkcją szybkiego menu (patrz obok). Tak jak w opisanych wcześniej aparatach „nie-dotykowych”, w zasadzie zapewnia ona pełną kontrolę nad aparatem
Samsung NV9
Możliwości fotograficzne
NV9 wyposażono w przetwornik typu CCD formatu 4:3 ą˛,łł cala o całkowitej liczbie pikseli 10,3 miliona. Maksymalna rozdzielczość wykonywanych zdjęć to 3648×2736 pikseli. Nasze zdjęcia będą więc miały wymiar 23,1×30,5 cm dla 300 dpi. 5-krotny zoom Samsunga „dysponuje” zakresem ogniskowych 38-190 mm (dla filmu 35 mm), co oznacza, że przy braku prawdziwego szerokiego kąta (szkoda) otrzymujemy najdłuższy zoom spośród opisanych aparatów. Do kadrowania i przeglądania zdjęć wykorzystujemy stały, 2,7-calowy ekran LCD TFT o standardowej rozdzielczości 230 tys. pikseli. Funkcje wyróżniające tę konstrukcję, to m.in. automatyczny balans kontrastu, detekcja twarzy, powiązana z inteligentnym doborem ekspozycji, detekcja mrugania oczami oraz detekcja uśmiechu i tryb „Beauty Shot”. W trybie filmowym Samsung NV9 umożliwia nagrywanie filmów z częstotliwością 30 kl./s. Co ważne, w trakcie nagrywania filmów możemy korzystać z zooma.
Szybkie menu to bardzo przydatne narzędzie. W aparatach Samsunga zorganizowane jest zazwyczaj w ten sam intuicyjny sposób.
data dodania: 18-07-2009
godzina dodania: 16:05
odsłon: 25202
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |