testowe Superzoomy (na wakacje i nie tylko) - pełny test opublikowany w FK 6/12ciąg dalszy...
Obraz zaszumienia obrazu przy standardowym ustawieniu odszumiania. Modelami Canona, Olympusa i Panasonika może z powodzeniem wykonywać fotografie do ISO 1600. W pozostałych: 3200. W wyjątkowych sytuacjach aparatami Fujifilm i Sony możemy pokusić się nawet na fotogerafowanie przy ISO 6400.
Odwzorowanie barwne Test odwzorowania barwnego sprawdziliśmy przy oświetleniu ciągłym o temperaturze 3000 K i 5400 K. Dla pierwszego typu oświetlenia wykonaliśmy zdjęcia przy automatycznym ustawieniu balansu bieli i przy definiowanym dla światła żarowego. Natomiast przy drugim typie oświetlenia przy automatycznym i definiowanym dla światła słonecznego. Przy świetle o niższej temperaturze barwowej zalecane jest stosowanie definiowanego ustawienia balansu bieli gdyż automat zawsze da w jakimś stopniu zażółcony obraz. I tak też jest na naszych zdjęciach testowych.
Wyniki testu balansu bieli wskazują na dosyć dobrą pracę balansu bieli wszystkich aparatów. Bardzo wyrównany poziom przedstawiają zdjęcia z Olympusa. Są one trochę niedoświetlone, gdyż w jego przypadku zmuszeni byliśmy korzystać z ustawień ekspozycji dobranych przez aparat (tryb Program). Pozostałe ustawienia były niedostępne w modelu przedprodukcyjnym.
Definiowane ustawienie przy 3000 K we wszystkich aparatach dało bardzo dobre wyniki. Automat najlepsze wyniki dał w aparacie Olympusa. Wyraźnie gorzej z balansem bieli poradziły sobie Canon, Fujifilm i Panasonic. Natomiast przy oświetleniu o temperaturze barwowej 5400 K zarówno automat, jak i definiowane ustawienie, sprawdzają się bardzo podobnie i dobrze. Tu nie mamy uwag do żadnego modelu. Teraz oceny. I tak: 5,75 punktu dla Olympusa, po 5,5 punktu dla Nikona i Sony, oraz po 5 punktów dla pozostałej trójki.
Możliwości multimedialne Testowane zaawansowane kompakty to nie tylko aparaty fotograficzne, ale również zaawansowane narzędzia do filmowania. Wszystkie umożliwiają nagrywanie filmów i to w rozdzielczości Full HD z 50 lub 30 progresywnymi klatkami na sekundę, z dźwiękiem stereofonicznym. Oczywiście w testowanych aparatach, oprócz złącza USB 2.0 High-Speed, zastosowano złącze HDMI typu C (z wyjątkiem Olympusa, w którym zastosowano mniejsze złącze typu D). Posłużyć może ono nam do odtwarzania zarejestrowanego materiału na telewizorze. A w przypadku aparatu Sony również do bezpośredniego podglądu obrazu rejestrowanego przez aparat. Także tylko ten aparat ma możliwość zastosowania wymiennie zamiast karty typu SD (pasującej do wszystkich tu wymienionych aparatów), kart dedykowanych do aparatów Sony czyli Memory Stick. Te dwa aspekty, plus wbudowany GPS, zadecydowały o przewadze tego modelu i przyznaniu mu w tej kategorii 5,75 punktu. Nikonowi (również za GPS) i Panasonikowi (za gniazdo zewnętrznego mikrofonu) podwyższamy punktację do 5,5 punktu, a pozostałym modelom przyznajemy po 5,25 punktu.
Producenci kompaktów prześcigają się w coraz ciekawszych filtrach, które można aplikować z poziomu aparatu. Powyżej prezentujemy efekty „wybrany kolor” (A) dostępny w testowanych Canonie, Nikonie i Sony, „odbicie” (B) dostępne w Olympusie oraz „fotografia otworkowa” (C) dostępna w Canonie, Olympusie, Panasoniku i Sony.
data dodania: 12-08-2012
godzina dodania: 01:00
odsłon: 145822
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco Właśnie zamierzam kupić wyżej wspomnianego Nikona 510p , dobrze , że w teście wypadł celująco...
Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |