Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

TEST Nikon D3200, Canon EOS 1100D, Sony SLT-A37 (pełna wersja artykułu z FK 8/2012)

W naszym kraju pokutuje przekonanie, że dobre zdjęcia można robić jedynie lustrzanką. Aktualnie w zasadzie tradycyjne lustrzanki na dużą skalę produkuje już tylko Canon i Nikon. Do tej grupy aparatów możemy jeszcze zaliczyć aparaty SLT Sony. Dziś przyjrzymy się najprostszym lustrzankom. Rywalizować będą: półtoraroczny Canon EOS 1100D, oraz wiosenne nowości – Nikon D3200 i Sony α37

Canon EOS 1100D

Nikon D3200

Nikon D3200

Stając się posiadaczem jednej z tych konstrukcji „wchodzimy” do jednego z systemów oferującego nam szeroką paletę optyki oraz akcesoriów (w tym systemów oświetleniowych), która zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Aparaty Canona i ­Nikona były opisywane już na naszych łamach (FK 4/ 20115/2012). Sony 37 to nowy, najtańszy ­model w portfolio tego produ­centa.

Canon EOS 1100D

Nikon D3200

Sony a37
 

Wygląd zewnętrzny i ergonomia

Modele te nie odbiegają swoim wyglądem od przyjętego wzoru danego producenta. Największym korpusem może pochwalić się Canon, a najmniejszym Sony. Jakość użytych materiałów nie budzi zastrzeżeń, choć tworzywa użyte w Nikonie i Sony sprawiają wrażenie solidniejszych. Modele te mają również gumowane okładziny. W Canonie zastosowano jedynie matowe tworzywo, jednak jest ono przyjemne w dotyku. Z uwagi na wymiary Canon najlepiej leży w ręku, Sony ma dosyć niski korpus (ale z dużym wyprofilowanym uchwytem), co może osobom o większych dłoniach stwarzać pewien dyskomfort w trzymaniu. Dużą zaletą 37 jest uchylny ekran LCD, którego nie mają konkurenci. Na plus Nikona za to należy zaliczyć gniazdo karty pamięci umieszczone z boku aparatu, a nie razem z akumulatorem w dolnej części korpusu. Modele te sprzedawane są z tzw. obiektywami kitowymi 18-55 mm (odpowiednik klasycznie stosowanych w tego typu konstrukcjach, ogniskowych 28–70 mm).

Za estetykę przyznajemy po 5 punktów dla Nikona i Sony oraz 4,75 punktów dla Canona. Natomiast za ergonomię po 5 punktów dla całej trójki.

Canon EOS 1100D

Nikon D3200

Sony a37

 

Intuicyjność obsługi

Wszystkie modele mają dobrze i przewidywalnie rozmieszczone funkcje. Sony w lustrzankach i SLT ma dużo bardziej przewidywalne menu niż ma to miejsce w NEX-ach. Wszystkim modelom w tej kategorii przyznajemy po 5,5 punktu.

 

Ekran

Pod względem wielkości ekranu na prowadzenie wysuwa się Nikon z ekranem o przekątnej 3 cali. Również wygrywa w kategorii jego rozdzielczości (921 tys. punktów). Konkurenci otrzymali ekrany 2,7 cala z ok. 230 tys. punktów. Jednak nie należy zapomnieć, że jedynie Sony zastosowało ekran ruchomy (uchylny) zwiększający kreatywne możliwości aparatu. Niestety, w 37 w trudnych warunkach oświetleniowych obraz na ekranie jest najbardziej zaszumiony.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 16-01-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 91541
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Olympus na każdą okazję – od szerokiego kąta 17 mm f/1,2 po krótkie tele 45 mm f/1,2 - TEST Olympus Foto-Kurier 6/18
fotografia
X-T2+GFX50S= X-H1 czyli kolejny wytrzymały bezlusterkowiec Fujifilm - TEST Fujifilm X-H1 Foto-Kurier 6/18
fotografia
Szeroki profesjonalista bez kompromisów, Nikkor AF-S 14–24 mm f/2,8G ED - test Foto-Kurier1-2/2016 - artykuł na weekend
fotografia
Panasonic LUMIX GX8 (test) 4K, Post Focus i podwójny system stabilizacji - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/2016
fotografia
Jasne szerokie kąty - test z Foto-Kuriera 11/13 AF Nikkor 28 mm f/2,8D; AF-S Nikkor 28 mm f/1,8G; Sigma 28 mm f/1,8 EX DG A
fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17
fotografia
Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobrania
fotografia
Canon EF-S 10-18 mm f/4,5-5,6 IS STM vs. Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2,8 - TEST Foto-Kurier 3/15
fotografia
Fotograficzny BenQ SW271 matryca 27" IPS 4K z HDR i Delta E≤2 - test z Foto-Kuriera nr 11/2017
fotografia
TEST Fujifilm X-T20 najlepszy konsumencki bezlusterkowiec, zdobywca nagrody EISA 2017-2018
fotografia
TEST EIZO ColorEdge CG2730 - pierwszy 27-calowy model nowej linii CG - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Test Epson EH-TW9300W - najlepszy projektor kina domowego EISA 2017-2018 - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
Fujifilm Instax Square SQ10 - cyfrówka Full HD z kwadratowym filmem - pełny test Fujifilm Instax SQ10 z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Test Olympusa M.Zuiko ED 12–100 mm f/4 IS PRO - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/2017


Zdjęcie miesiąca
Październik 2018
zdjęcie miesiąca
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |