Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

TEST Fujifilm FinePix HS30EXR: Nieprawdopodobny zasięg zoomu

5 stycznia 2012 firma Fujifilm zapowiedziała wprowadzenie aparatu Fujifilm FinePix HS30EXR. W przeprowadzonym teście sprawdzamy fotograficzne możliwości tego modelu oraz tam gdzie to będzie możliwe odnosimy je do parametrów młodszego brata o oznaczeniu HS25EXR.

Fujifilm FinePix HS30EXR

Od zewnątrz, ergonomia

S30EXR jest mniejszy od modelu X-S1, nie ma tylu uszczelnień i jest nieco delikatniejszej konstrukcji od starszego brata. Zasadnicza różnica polega na tym, że górnej części korpusu HS30EXR nie wyłożono gumową okładziną. HS30 pomimo swoich małych wymiarów dobrze leży w ręku. Niestety, tak samo jak i w modelu poprzednim, w HS30EXR, niewygodnie obraca się pierścieniem zmiany ogniskowej, gdyż duży palec zaczepia o wystającą osłonę lampy błyskowej. Oczywiście im mniejsze dłonie tym mniej będziemy tę uciążliwość odczuwać. HS30EXR ma jeden klawisz funkcyjny (Fn), do którego można przypisać szybki dostęp do ważnych dla użytkownika funkcji aparatu. Pewnego rodzaju ułatwieniem w indywidualnej obsłudze HS30EXR jest predefiniowany tryb ­ekspozycji (C). Za ergonomię HS30EXR otrzymuje od nas mocne 5 punktów.

Fujifilm FinePix HS30EXR

 

Estetyka

Fujifilm FinePix HS30EXR jest aparatem o niewielkich wymiarach i dość finezyjnie wykonanym. Ładnie wygląda „złamana” linia górnej części korpusu tego aparatu. Może się podobać. Na pierwszy rzut oka i nie tylko sprawia pozytywne wrażenie. Za estetykę przyznajemy mu 5,5 punktu.

Fujifilm HS25EXR jest bardzo podobny do HS30EXR pod względem funkcji i możliwości.

Fujifilm HS25EXR jest bardzo podobny do HS30EXR pod względem funkcji i możliwości.

 Fujifilm HS25EXR jest bardzo podobny do HS30EXR pod względem funkcji i możliwości.

 

Intuicyjność obsługi

Na pierwszy rzut oka wygląda wszystko świetnie i logicznie. I tak w większości przypadków też jest. Użytkownicy dotychczasowych modeli aparatów Fujifilm przyzwyczają się dość szybko do ich obsługi. Pozostałym posiadaczom aparatów zajmie to nieco więcej czasu, ale zrobią to zdecydowanie szybciej niż nowi użytkownicy Neksów. HS30EXR otrzymuje od nas 5,25 za mało logiczny wybór częstotliwości fotografowania w przypadku wyboru opcji zdjęć seryjnych. W modelu tym, po wyborze przycisku zdjęcia seryjne należy wybrać ich częstotliwość za pomocą… (i tu uwaga) przycisku oznaczonego piktogramem błyskawicy. Prawda, że logiczne?. Na szczęście wnikliwa obserwacja ekranu LCD i wskaźników tam istniejących umożliwi szybkie odnalezienie się w takiej sytuacji.

ekrany z HS30EXR

ekrany z HS30EXR

ekrany z HS30EXR

ekrany z HS30EXR

 

Wizjer elektroniczny (EVF)

HS30EXR wyposażono w 0,26” wizjer elektroniczny o rozdzielczości 920 tys. punktów. Za jego pomocą odbywa się kadrowanie i komponowanie zdjęć oraz kontrola podstawowych parametrów ekspozycji. Wizjer obejmuje 100% pola widzenia kadru, a obraz w celowniku odzwierciedla to, co znajdzie się na finalnym zdjęciu. Oczywiście do wizjera optycznego wizjerom elektronicznym wiele brakuje. Niemniej w słoneczne dni na pewno wspomoże on proces fotografowania. Za wizjer HS30EXR otrzymuje 4,75 punktu. Przy okazji warto zauważyć, że w ofercie Fujifilm znajduje się jeszcze jeden superzoom o oznaczeniu HS25EXR, który jest wyposażony w wizjer elektroniczny o nieco mniejszej przekątnej (0,2”) i mniejszej rozdzielczości (200 tys. punktów). Jego pole widzenia obejmuje 97% pola krycia kadru. 

Fujifilm FinePix HS30EXR

 

Ekran LCD

Komponowanie kadru może odbywać się również za pomocą uchylnego ekranu LCD o rozdzielczości 460 000 punktów. Bardzo dobrze, że wyposażono go w tryb pracy, który w świetle słonecznym zapewnia lepszy podgląd obrazu w jasnych słonecznych plenerach. Uruchamiamy go poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku „EVF/LCD” znajdującego się na tylnej ściance aparatu. Ponowne wciśnięcie tego przycisku powoduje powrót do normalnego trybu wyświetlania obrazu na ekranie LCD. Za ekran LCD HS30EXR otrzymuje 5 ­punktów.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 17-01-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 67695
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

06-12-2012 12:40
W dalszej części zamieszczam komentarz, który dostałem od jednego z użytkowników naszego serwisu. Ponieważ nie do końca mogę się do niego ustosunkować, toteż umieszczam go jako uzupełnienie powyższego testu. "..Canon wszystkich przegonił z zoomem 24-1200 / 50x. Fotografowanie aparatem Fujifilm HS30EXR w trakcie filmowania to nieporozumienie. W trakcie filmowania z zoomem ostrość/autofocus szaleje bardziej niż niejeden wariat w psychiatryku. Fujifilm S6500fd podczas filmowania zachowywał się dobrze...". Będę wdzięczny za ustosunkowanie się do tej opinii.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Epson SureColor SC-S80610 - czyli najtańsze wydruki fotograficzne - TEST Foto-Kurier 11/18
fotografia
Olympus na każdą okazję – od szerokiego kąta 17 mm f/1,2 po krótkie tele 45 mm f/1,2 - TEST Olympus Foto-Kurier 6/18
fotografia
Sharp 8K TV LV-70X500E - nowy wymiar fotograficznej ostrości - TEST Foto-Kurier 5/2018
fotografia
TEST: Najlepszy w historii aparat systemu Mikro 4/3 – Olympus OMD E-M1 - TEST Foto-Kurier 10/13
fotografia
Test GorillaPod 5K kit - lekki, poręczny, idealny nie tylko dla posiadaczy lustrzanek - Foto-Kurier 3/18
fotografia
X-T2+GFX50S= X-H1 czyli kolejny wytrzymały bezlusterkowiec Fujifilm - TEST Fujifilm X-H1 Foto-Kurier 6/18
fotografia
Szeroki profesjonalista bez kompromisów, Nikkor AF-S 14–24 mm f/2,8G ED - test Foto-Kurier1-2/2016 - artykuł na weekend
fotografia
Panasonic LUMIX GX8 (test) 4K, Post Focus i podwójny system stabilizacji - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/2016
fotografia
Jasne szerokie kąty - test z Foto-Kuriera 11/13 AF Nikkor 28 mm f/2,8D; AF-S Nikkor 28 mm f/1,8G; Sigma 28 mm f/1,8 EX DG A
fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17
fotografia
Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobrania
fotografia
Canon EF-S 10-18 mm f/4,5-5,6 IS STM vs. Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2,8 - TEST Foto-Kurier 3/15


 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |