Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Test drukarki Epson SureColor SC-P800 - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 8-9/2015

Większa magia drukowania czyli Epson SureColor SC-P800 z możliwością wydruków na papierach formatu do A2 przy pomocy atramentów UltraChrome HD.

 

Test drukarki Epson SureColor SC-P800 - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 8-9/2015

 

 

Prekursorem testowanej w tym wydaniu drukarki Epson SC-P800 była, testowana w Foto-Kurierze 7/2010, drukarka Epson Stylus Pro 3880. Model SP3880 miał swoją premierę w październiku 2009 roku, natomiast testowany w tym wydaniu model SC-P800 zadebiutował 16 kwietnia tego roku. Po kilku miesiącach od premiery finalna wersja tej drukarki trafiła do naszego laboratorium testowego.

Estetyka, ergonomia i pierwsze wrażenie, oraz intuicyjność obsługi

Nowoczesna, elegancka obudowa drukarki ma, według zapewnień producenta, najmniejszy rozmiar podstawy wśród dostępnych na rynku drukarek A2 i umożliwia wygodne umieszczenie P800 na relatywnie niewielkiej powierzchni w domu czy w laboratorium fotograficznym (684×378×250 mm). SC-P800 swoim wyglądem zewnętrznym bardzo przypomina testowany w FK 6/2015 mniejszy model SC-P600 i dlatego w wielu miejscach będziemy odsyłać państwa do tego materiału nie chcąc powtarzać informacji tam zawartych. Epson SureColor SC-P800 waży podobnie do modelu SP3880, czyli ok. 19,5 kg. Obudowę drukarki wykonano z tworzywa sztucznego w kolorze czarnym. Na drukarce zamiast przycisków sterujących w górnej części korpusu, umieszczono, w przedniej części obudowy, kolorowy, dotykowy ekran LCD o przekątnej 2,7" wraz z 3. przyciskami funkcyjnymi [1]. Na uchylnym ekranie, podobnie jak w przypadku SC-P600, wyświetlane są, w sposób przejrzysty m.in.: instrukcje zmiany nośnika, wybór papieru oraz generalnie prowadzona jest „konwersacja z użytkownikiem” w kilku językach europejskich (do wyboru). Brak jest menu w języku polskim, ale pomimo tego komunikacja z urządzeniem jest dość intuicyjna. Na szczęście sterownik drukarki dostępny jest w polskiej wersji językowej. Dzięki frontowemu umieszczeniu przycisków górna powierzchnia drukarki jest gładka i w sytuacjach „spoczynkowych” może, podobnie jak w SC-P600, posłużyć jako półka do przechowywania papierów do wydruków. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za estetykę wykonania i ergonomię – 6 punktów.

 

 

Test drukarki Epson SureColor SC-P800 - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 8-9/2015

 

 
Modyfikacje i nowe technologie

Epson SC-P800, podobnie jak P600 korzysta przy sporządzaniu wydruków z nowej rodziny tuszy EPSON Ultrachrome HD. Pojemność każdego z 9-ciu pojemników z atramentem jest taka sama jak w SP3880 i wynosi 80 ml, czyli jest prawie 3 razy większa od pojemności tuszy w drukarce SC-P600 (25,9 ml). Zmiana pojemności pojemników z tuszem na większą ma ogromny wpływ na cenę jednostkową wydruku finalnego (patrz dalej) i osoby dużo drukujące powinny z tego względu baczniejszą uwagę zwrócić na tę drukarkę, a nie na model SC-P600 nawet gdyby drukowali w formacie nie większym, niż A3.

Wspomniany zestaw atramentów pigmentowych Epson UltraChrome HD umożliwia uzyskanie wydruków o niezwykle szerokiej gamie kolorów, a najwyższa na  rynku gęstość optyczna czarnego koloru (2,86 D Max), daje nam możliwość uzyskania głębokich czerni oraz płynnych przejść tonalnych, analogicznych do tych uzyskiwanych za pomocą modelu SC-P600.

 

 

Na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, wszystko zamyka się w odcieniach szarości [2]. Tak Jak w P600 nowy tusz nie wnika zbyt głeboko w podłoże , dzięki czemu m.in. wydruki czarno białe mają niezwykle wysyconą czerń [3].

 

 

Na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, wszystko zamyka się w odcieniach szarości [2]. Tak Jak w P600 nowy tusz nie wnika zbyt głeboko w podłoże , dzięki czemu m.in. wydruki czarno białe mają niezwykle wysyconą czerń [3].

 

Na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, wszystko zamyka się w odcieniach szarości [2]. Tak Jak w P600 nowy tusz nie wnika zbyt głeboko w podłoże , dzięki czemu m.in. wydruki czarno białe mają niezwykle wysyconą czerń [3] 

 

Najmniejsza kropla wystrzeliwana z jednej ze 180-ciu dysz głowicy ma minimalną wielkość 3,5 pl, czyli minimalna wielkość kropli jest większa niż w przypadku SC-P600 (2 pl).

Pomimo tego, że drukarka ma 9 pigmentowych atramentów, to na raz drukujemy za pomocą 8 z nich. Tusz czarny występuje jako matowy (MK) lub do powierzchni błyszczących (PK). Matowy pigment czarny pozbawiony jest otoczki żywicznej, dzięki czemu może głębiej wnikać w podłoże matowych papierów, zapewniając im większą głębię kolorystyczną i bardziej wysycony czarny kolor.

W SC-P800, podobnie jak w P600 zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie odbywa się automatycznie po wskazaniu odpowiednich opcji na panelu LCD lub wyborze odpowiedniego papieru w sterowniku drukarki. Niestety trwa to ok. 2 minut (dłużej niż w P600), ale dzięki temu rozwiązaniu obsługa drukarki jest dużo łatwiejsza. Nie możemy, ze względów technologicznych, drukować przy braku któregokolwiek z tuszy. Tzn. gdy zabraknie tuszu np. żółtego, to pisma w czerni i bieli nie wydrukujemy. Trzeba albo skorzystać z innej drukarki, albo wymienić żółty tusz na nowy.


 

 

 Nawet z opcjonalnym podajnikiem rolkowym drukarka zmieści się na wielu biurkach.

 

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 02-11-2015
 
godzina dodania: 14:21
 
odsłon: 31358
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Epson SureColor SC-S80610 - czyli najtańsze wydruki fotograficzne - TEST Foto-Kurier 11/18
fotografia
Olympus na każdą okazję – od szerokiego kąta 17 mm f/1,2 po krótkie tele 45 mm f/1,2 - TEST Olympus Foto-Kurier 6/18
fotografia
Sharp 8K TV LV-70X500E - nowy wymiar fotograficznej ostrości - TEST Foto-Kurier 5/2018
fotografia
TEST: Najlepszy w historii aparat systemu Mikro 4/3 – Olympus OMD E-M1 - TEST Foto-Kurier 10/13
fotografia
Test GorillaPod 5K kit - lekki, poręczny, idealny nie tylko dla posiadaczy lustrzanek - Foto-Kurier 3/18
fotografia
X-T2+GFX50S= X-H1 czyli kolejny wytrzymały bezlusterkowiec Fujifilm - TEST Fujifilm X-H1 Foto-Kurier 6/18
fotografia
Szeroki profesjonalista bez kompromisów, Nikkor AF-S 14–24 mm f/2,8G ED - test Foto-Kurier1-2/2016 - artykuł na weekend
fotografia
Panasonic LUMIX GX8 (test) 4K, Post Focus i podwójny system stabilizacji - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/2016
fotografia
Jasne szerokie kąty - test z Foto-Kuriera 11/13 AF Nikkor 28 mm f/2,8D; AF-S Nikkor 28 mm f/1,8G; Sigma 28 mm f/1,8 EX DG A
fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17
fotografia
Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobrania
fotografia
Canon EF-S 10-18 mm f/4,5-5,6 IS STM vs. Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2,8 - TEST Foto-Kurier 3/15


Zdjęcie miesiąca
Grudzień 2018
zdjęcie miesiąca
© fot. Wiesław Jucha
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |