Wydania FK: 169,
publikacje: 9011,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 287089,
użytkownicy: 9690
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
PORADY: Studio w salonie - artykuł Foto-Kurier 10/13
ciąg dalszy...
Lampa Fomei Digitalis 600 bez elementów formujących wiązkę świetlną.
Lampa Fomei Mini Flash 300 z odbłyśnikiem Background.
Pulpit sterujący lampy Digtalis 600. Po lewej u góry stronie pokrętła ustawienia mocy lampy modelującej i poziomu energii błysku, po prawej przyciski funkcyjne, pośrodku u góry umieszczony jest odbiornik radiowego wyzwalania (wyposażenie standardowe).
Projektowanie oświetlenia
Jako najkorzystniejsze położenie światła kluczowego w światłocieniowym stylu oświetleniowym uważa się II strefę, czyli licząc od osi optycznej kamery zdjęciowej jest to kąt zawarty między 30˚ a 60˚ (z lewej, lub z prawej strony aparatu). W tej strefie ustawiliśmy światło kluczowe. Tę rolę powierzyliśmy lampie ustawionej w strefie II L w pozycji 35˚/30˚ (patrz schemat). Przy minimalnej energii błysku tej lampy, poziom oświetlenia, mierzony przy twarzy osoby fotografowanej odpowiadał przysłonie f/16. Lampa (B) Digitalis 600 z paskową płaszczyzną rozpraszającą Stripbox 40×120 cm, ustawiona została w strefie III P w pozycji 280˚/10˚. Przy energii błysku około 30 Ws poziom naświetlenia odpowiadał przysłonie f/8,5. Odbłyśnik do tła, założony na lampę Mini Flash, charakteryzuje się dużą wydajnością świetlną i z odległości 1 m od oświetlanego obiektu wymaga przysłonięcia do f/16,2. Dla wymaganego efektu oświetleniowego ustawiony był tak, aby światło padało tylko na zeszyt z nutami, bez rozjaśnienia fotografowanej osoby. Jest to możliwe dzięki jego odpowiednio ukształtowanej charakterystyce światłości. Światło to zostało ustawione w strefie III L, w pozycji 80˚/70˚.
Przysłona
Dla uzyskania najlepszej jakości obrazu pracujemy z ekwiwalentem czułości ISO 100. Zdjęcia portretowe wykonujemy zazwyczaj przy przysłonie f/5,6, jednak w uzasadnionych przypadkach stosujemy słabsze, lub silniejsze przysłonięcie obiektywu. W tym przypadku zaszła konieczność wykorzystania większej liczby przysłonowej, co wynikało z założonego efektu oświetleniowego. Tym razem najsilniejszym światłem, było nie światło kluczowe, ale światło rozjaśniające zeszyt z nutami, który wymagał naświetlenia odpowiadającego przysłonie f/16. Dla osiągnięcia zamierzonego efektu oświetleniowego przysłoniliśmy obiektyw do f/22.
23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem.
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda
wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu
foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki
o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy
korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla
internetu” („Save for web”).
23 kwietnia 2024 r. Tamron, jeden z czołowych producentów optyki do różnorodnych zastosowań, ogłosił opracowanie pierwszego obiektywu TAMRON z mocowaniem CANON RF. Jest to Tamron 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD (Model B060), ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów bezlusterkowych wyposażonych w matryce typu APS-C.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024