testowe Sport - jak go uchwycić? - porady Adama NurkiewiczaWiększość z nas uprawiała sport w szkole, wielu dba o zdrowie i dobre samopoczucie właśnie przez sport. To istotna część życia każdego człowieka. To bardzo wdzięczna dziedzina fotografii i tak naprawdę niewiele różni się od innych tematów fotograficznych, takich jak życie codzienne, portret, architektura czy środowisko. Te hasła, wykorzystywane jako kategorie w większości konkursów fotograficznych, bardzo często przenikają się i zachodzą na siebie.
Fot. Adam Nurkiewicz
Ważny jest pomysł na pokazanie rywalizacji oraz to, jak uważnie śledzicie zawody i jak reagujecie na okoliczności wokół siebie. Przygotowanie do pracy jest o tyle ważne, że w sporcie akcja rozwija się w dużym tempie i nie ma chwili na zastanawianie się. Zanim się spakujesz na stadion, przemyślcie co chcecie pokazać na zdjęciach. Taki konspekt będzie nieocenioną pomocą podczas dynamicznej pracy na zawodach sportowych. Wiedza o sporcie na pewno się przyda. Takie informacje jak to czy zawodnik jest lewo czy praworęczny, gdzie spogląda skoczek wzwyż nad poprzeczką lub na którą stronę pływak oddycha podczas wyścigu kraulem, niejednokrotnie decydują o tym czy będziemy mieć zdjęcie czy nie. Niezwykle przydatny jest zmysł obserwacji, który pozwala przewidywać, w którym miejscu coś się może wydarzyć. Bardzo istotna jest koncentracja, bo w każdej chwili może się zaistnieć ciekawa sytuacja. Uważne widzenie świata w kadrach fotograficznych bardzo pomaga.
Na co warto zwrócić uwagę wybierając się na „zdjęcia sportowe”. Oto kilka wskazówek.
Fot. Adam Nurkiewicz
Emocje
Fot. Adam Nurkiewicz
Aby uchwycić Jerzego Dudka w geście triumfu z wzniesionym Pucharem Europy musiałem gonić drużynę Liverpoolu przez całe boisko.
data dodania: 12-01-2017
godzina dodania: 12:38
odsłon: 6097
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |