testowe Foto-Kurier na weekend: Jak dobrze nagrać dźwięk - pełny artykuł z Foto-Kuriera 10/2015Jak dobrze nagrać dźwięk czyli jak wybrać mikrofon do aparatu fotograficznego lub kamery. Większość z nas lubi robić zdjęcia i przy okazji nagrywać. Często, na zasadzie jajka i kury, nie wiadomo, co jest istotą sprawy: statyczny obraz czy film z dźwiękiem. A może jedno i drugie? Oczywiście, że jest to możliwe, tylko trzeba pamiętać, że aparaty fotograficzne i kamery potrafią perfekcyjnie odwzorować nieruchomy i ruchomy obraz, ale z dźwiękiem kompletnie sobie nie radzą. Nie ma problemu, jeśli ktoś wybiera nieme kino. Ale przecież chodzi o to, aby ten ruchomy obraz przemówił potem do nas z taką samą siłą i ekspresją, z jaką przeżywamy to, co właśnie nagrywamy. Jak tego dokonać? Postaramy się na to odpowiedzieć w tym artykule.
VideoMic Go
W zasadzie odpowiedź jest prosta, żeby mieć dobry dźwięk na nagraniu musimy mieć zamontowany zewnętrzny mikrofon. I to wszyscy wiemy. Tylko problem polega na tym, że nie wiemy, który z mikrofonów będzie odpowiedni do naszych celów. Spróbujemy pomóc w dokonaniu wyboru na przykładzie analizy mikrofonów marki Røde.
Australijski producent mikrofonów, firma Røde, kto wie, czy nie testowanych na australijskim interiorze, w cieniu eukaliptusów czy przy gmachu opery w Sydney, zdaje się rozumieć wszystkie wątpliwości zagubionych użytkowników.
Poszukiwaczom niedrogich, najprostszych modeli bez dodatkowych opcji ustawień audio, dedykowany jest monofoniczny, superkardioidalny mikrofon typu shotgun VideoMic Go [1] w cenie 335 zł. Zasilany jest z gniazda w aparacie/kamerze i ma zintegrowany uchwyt elastyczny Rycote Lyre . Na ten model Røde daje 2 lat gwarancji, a Audiostacja, która jest przedstawicielem tej firmy w Polsce, dorzuca jeszcze dodatkowy rok. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, których przygoda z dźwiękiem i obrazem właśnie się zaczyna.
Dla tych, którzy lubią mieć większą kontrolę nad nagrywanym dźwiękiem, dobrym rozwiązaniem jest monofoniczny mikrofon o charakterystyce superkardioidalnej [2] VideoMic Rycote w cenie 450 zł.
VideoMic RYCOTE
data dodania: 16-06-2017
godzina dodania: 09:00
odsłon: 6792
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Kalibracja - prawie wszystko co musisz wiedzieć, żeby wiernie odwzorować kolory - pełna wersja art. z Foto-Kuriera 12/15
SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). TAMRON 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD pierwszy z mocowaniem CANON RF - wkrótce na rynku 23 kwietnia 2024 r. Tamron, jeden z czołowych producentów optyki do różnorodnych zastosowań, ogłosił opracowanie pierwszego obiektywu TAMRON z mocowaniem CANON RF. Jest to Tamron 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD (Model B060), ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów bezlusterkowych wyposażonych w matryce typu APS-C. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |