Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Canon EOS 500 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1994

ciąg dalszy...



Amerykańskie wersje EOS-a 500.

Podobnie jak Canon EOS 5, również EOS 500 sprzedawany jest w USA w dwóch wersjach. Pierwsza z nich, oznaczona EOS REBEL XS jest prawie dokładnym odpowiednikiem EOS-a 500. Druga - EOS€REBEL€X jest pozbawiona wbudowanej lampy błyskowej i reflektora służącego do zmniejszania efektu czerwonych oczu i pomagającego w ustawianiu ostrości. O ile brak wbudowanego flesza stanowi pewne zubożenie aparatu, to nieobecność reflektorka należy potraktować jako nieumyślne naprawienie błędu popełnionego przy projektowaniu EOS-a 500. Używając EOS-a€REBEL€X z zewnętrzną lampą błyskową posiadającą czerwoną lampkę wspomagającą działanie układu AF ( np. 430 EZ ) można zauważyć, że lampka ta włącza się znacznie wcześniej tj. w lepszych warunkach oświetleniowych niż reflektorek EOS-a 500. Zyskujemy zatem nie tylko dyskrecję podczas fotografowania w ciemności, ale i możliwość ustawienia ostrości na jasny, niekontrastowy obiekt np. jasną ścianę.

Poza tym obie amerykańskie wersje ,,pięćsetki`` nie używają indeksu kreskowego dla wskazania prześwietlenia/niedoświetlenia w ręcznym trybie naświetlania. Używają do tego dodatkowego wskaźnika +/-, ale to już niestety nie to samo.

W USA aparat sprzedawany jest najczęściej z nowym obiektywem 35 - 80 mm/4 - 5.6, a w Europie z nową, ,,odchudzoną`` wersją obiektywu 28 - 80 mm/3.5 - 5.6.

Podsumowując: Canon EOS 500 to aparat dla każdego. W zasadzie bardzo amatorski, ale zakres jego funkcji i dokładność z jaką realizuje postawione mu zadania może spowodować, że aparat ten znajdzie drogę do kieszeni nawet najwybredniejszego fotografa.

Dane techniczne: 

Celownik
obejmuje po 90 % pola widzenia obiektywu w pionie i w poziomie; ma wbudowaną niewymienną matówkę. 
Migawka metalowa o przebiegu pionowym, sterowana i wyzwalana elektronicznie. Zakres czasów naświetlania 1/2000 s - 30 s oraz czas B. Ręczne ustawianie czasów z dokładnością do 1/2 działki. Najkrótszy czas synchronizaci 1/90 s. 
Układ automatycznego ustawiania ostrości działa w przedziale oświetlenia 1.5 - 18 EV. 
Pomiar ekspozycji: matryca sześciopolowa lub pomiar selektywny obejmujący 9.5 % pola obrazowego. Zakres pomiaru: 2 - 20 EV. Możliwość korekcji espozycji w zakresie +/- 2 EV z dokł. 1/2 EV. Zakres czułości filmu: 25 - 5000 ASA przy odczycie z kodu DX, 6 - 6400 ASA przy wprowadzaniu ręcznym. 
Transport filmu: poziom głośności 56 dB. 
Samowyzwalacz: opóźnienie 10 s. Możliwość wyzwalania za pomocą elektrycznego wężyka spustowego RS - 60E3. 
Wymiary: 145 x 92 x 62 mm. 
Masa: EOS 500, EOS REBEL XS - 365 g, EOS REBEL X - 350 g. 

Paweł Baldwin






 
data dodania: 27-11-2010
 
godzina dodania: 01:21
 
odsłon: 38291
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

21-01-2014 08:05
Właśnie wykopałem takiego ze starego magazynu w pracy.. Zobaczymy ! :)
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Zoom-Nikkor Auto 43-86 mm f/3,5 – „Perła z lamusa” – artykuł opublikowany w F-K 12/2000
fotografia
Leica IIIb – „Perła z lamusa” – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/2000
fotografia
Nikon SP – „Perła z lamusa” – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/2000


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.108) / 0.094

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |