testowe Flagowy Nikon D5 - artykuł z Foto-Kuriera nr 1-2/16, prawie jak testciąg dalszy...
Wysoka czułość
Filmy również w rozdzielczości 4K UHD Nikon D5 to pierwsza cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa firmy Nikon umożliwiająca filmowanie w rozdzielczości 4K UHD (3840×2160 pikseli) z częstotliwością 30p/25p/24p z natywnym zapisem piksel-do-piksela. Filmy w rozdzielczości Full HD (1080p) możemy nagrywać z częstotliwością do 50p/60p i w wielu innych różnych formatach do wyboru. Oczywiście za pomocą Nikona D4s nie można było rejestrować obrazów w rozdzielczości 4K. W Nikonie D5 mamy już wbudowany mikrofon stereofoniczny oraz możliwa jest też kompensacja ekspozycji podczas filmowania. Filmując w trybie M czułość dla wszystkich rozdzielczości wideo można ustawiać od ISO 100 aż do ustawienia Hi 5. W trybie Automatyczny dobór ISO możliwe jest wybór od ISO 200 aż do Hi 5, przy czym można skonfigurować maksymalne ustawienie czułości ISO, które będzie wybierane. Aparat oferuje czysty sygnał wyjściowy HDMI: nawet filmy 4K można rejestrować na karcie pamięci w aparacie albo wysyłać bez kompresji przez wyjście HDMI w postaci 8-bitowego sygnału 4:2:2 YCbCr. Wyjście HDMI jest dostępne dla wszystkich rozdzielczości filmów podczas fotografowania zdalnego. W Nikonie D5 możemy w aparacie wybrać i zapisać dowolną klatkę z zarejestrowanego filmu w rozdzielczości 4K.
Dotykowy ekran Nowością w tej klasie sprzętu u Nikona jest nowy dotykowy ekran, za którego pomocą, nawet w rękawiczkach, możemy m.in. przesuwać zdjęcia (nie można wyzwalać migawki poprzez dotyk ekranu) i wprowadzać dane tekstowe. Fotografując w trybie podglądu na żywo, można dotykiem zmieniać pola AF lub przywoływać wstępnie ustawione dane punktowego balansu bieli dla wybranego obszaru w kadrze. Ekran LCD jest na stałe wbudowany w korpus. Ma przekątną wynoszącą 8 cm (3,2”) i rozdzielczość 2,359 mln punktów (XGA). Nikon D4s miał ekran o rozdzielczości 921 tys. punktów (VGA).
data dodania: 07-12-2017
godzina dodania: 14:37
odsłon: 11455
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Panasonica LUMIX S 28-200 mm f/4–7,1 MACRO O.I.S. 22 lutego 2024 r. Panasonic zaprezentował obiektyw LUMIX S 28-200 mm f/4-7,1 MACRO O.I.S. oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany został z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym. LUMIX S 28-200 mm jest najmniejszym i najlżejszym na świecie obiektywem typu superzoom nie tylko dla kreatywnych podróżujących. Jest to pierwszy w serii LUMIX S obiektyw z tak szerokim zakresem ogniskowych. W marcu obiektyw trafił do redakcji... LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |