testowe Flagowy Nikon D5 - artykuł z Foto-Kuriera nr 1-2/16, prawie jak test5 stycznia 2016 r. w Las Vegas Nikon na międzynarodowej konferencji poprzedzającej targi CES zaprezentował nową flagową lustrzankę pełnoklatkową (FX) o symbolu D5 z przeznaczeniem dla profesjonalistów i pasjonatów fotografii.
Nikon D5 to niezwykle solidna konstrukcja będąca następcą Nikona D4s. Wyposażono ją w 153-polowy system autofocus pokrywający swoim zasięgiem wyjątkowo duży fragment kadru. Aparat ma też najwyższą rozszerzoną czułość w historii firmy Nikon (odpowiednik ISO 3 mln) co sprawia, że uchwycenie tego, czego nie widzi oko, jest naprawdę możliwe. Filmowców z pewnością ucieszy to, że funkcja nagrywania filmów D-Movie umożliwia teraz rejestrowanie aparatem materiału w rozdzielczości 4K UHD. To najważniejsze z cech nowego modelu, ale nie wszystkie. W dalszej części przyglądamy się nieco szczegółowiej Nikonowi D5, a tam gdzie to było możliwe zestawiamy go z Nikonem D4s.
Nikona D5 zaprojektowano z uwzględnieniem opinii fotografów agencyjnych, którzy robią zdjęcia całymi dniami. Z punktu widzenia ergonomii w porównaniu do Nikona D4s udoskonalenia obejmują przyciski z lepiej podkreślonymi wypukłościami i krzywiznami, które umożliwiają bardziej intuicyjną obsługę, szczególnie podczas fotografowania z użyciem wizjera. W D5 przeprojektowano grip aparatu oraz rozmieszczenie przycisków wokół spustu migawki. Teraz znajdziemy tam przycisk wyboru czułości ISO, korekcji ekspozycji oraz włączenia nagrywania filmów. Na tylnej ściance pojawił się teraz przycisk szybkiego dostępu do informacji „i” [1] oraz zmieniono wyprofilowanie pod kciuk w uchwycie pionowym.
data dodania: 07-12-2017
godzina dodania: 14:37
odsłon: 11461
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |