testowe Kolorowe MIKRUSY o dużych możliwościach: Olympus Tough-8000, Panasonic Lumix FT1, SONY T900, Nikon S60, Samsung NV9 / TESTciąg dalszy...
T8000 wyposażono w 3,6-krotny zoom optyczny o zakresie ogniskowych 28-102 mm (dla małego obrazka). Wykonywanie nieporuszonych zdjęć ma ułatwiać podwójna stabilizacja obrazu – cyfrowa (automatyczne podnoszenie czułości ISO), oraz żyroskopowa stabilizacja matrycy. Wśród ciekawszych funkcji aparatu trzeba wymienić możliwość sterowania poprzez lekkie uderzenia w boczne ścianki aparatu, tryb Beauty – czyli cyfrowy retusz, detekcję twarzy i funkcję kompensacji cienia.
Gniazda zostały osadzone stosunkowo głęboko, a zaślepki dodatkowo uszczelnione.
Jakość zdjęć
Jakość zdjęć wykonywanych przez T8000 nie rzuca na kolana, ale nie daje też powodów do zmartwień. Aparat ładnie oddaje kolory, charakteryzujące się raczej ciepłą tonacją. Największym problemem są stosunkowo duże szumy przy zastosowaniu wysokich ekwiwalentów czułości ISO. Fotografując w dobrych warunkach nie powinniśmy się specjalnie martwić o jakość naszych zdjęć – będzie co najmniej zadowalająca.
Panasonic Lumix FT1
Tylna ścianka zorganizowana została w sposób bardzo klasyczny i estetyczny, a o specjalnym przeznaczeniu konstrukcji informują nas tylko śrubki w rogach panelu.
Wykonanie i obsługa FT1 powstał z myślą o aktywnych użytkownikach. Niepozorny korpus pokryto lekkim, ale wytrzymałym pancerzem wykonanym ze stopu metali. Specyfikę konstrukcji zdradzają jedynie niewielkie nity w rogach przedniej i tylnej ścianki. Boki wykonano z tworzyw sztucznych amortyzujących siłę upadku. Producent deklaruje odporność na upadek z wysokości 1,5 metra oraz wodoszczelność do 3 metrów. Jak wiadomo, chwila nieuwagi i już musimy się schylać po nasz kompakt. Upuściliśmy więc aparat z wysokości 1 metra. Mimo twardego podłoża zarysowania są praktycznie niezauważalne a aparat działa bez zarzutu.
Panasonic Lumix FT1
Pod względem obsługi FT1 bardzo przypomina intuicyjnego Olympusa T8000. Na plus należy zaliczyć „wyciągnięcie” na wierzch przycisku rejestracji filmów. Minusem będzie umieszczenie na górnym panelu przesuwanego przycisku zoomowania. Użytkownicy przyzwyczajeni do poziomej dźwigni umieszczanej zazwyczaj na pierścieniu wokół spustu mogą odczuwać dyskomfort. W Olympusie i Samsungu znajduje się on na tylnej ściance, dzięki czemu możemy niezależnie trzymać czujnie jeden palec na spuście a drugim kontrolować zbliżenie. Ale to już inna kwestia. W FT1 takiej możliwości niestety nie mamy. Poza tym przyciski są wygodne, dobrze oznaczone i mocno osadzone w korpusie.
Podobnie jak w przypadku T8000, zaślepki złącz zostały dodatkowo uszczelnione. FT1 dodatkowo informuje nas o zabrudzeniach na uszczelce.
data dodania: 18-07-2009
godzina dodania: 16:05
odsłon: 25192
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |