testowe Podwodne kompakty 2010 cz. II Pełna wersja testu, który ukazał sie w Foto-Kurierze 8/2010ciąg dalszy...
Estetyka i ergonomia Na zdjęciach wygląda efektownie. W rzeczywistości jest nawet lepiej. Przede wszystkim aparat jest zdecydowanie smuklejszy niż mogłoby się to wydawać. G1 przywodzi na myśl kultową linię zegarków Casio G-Shock.
Wcięcia i profile nadają korpusowi agresywny wygląd, ale jednocześnie poprawiają wygodę obsługi.
Agresywny wygląd sprawia, że po prostu aż chce się nim rzucić! Jest również niezwykle zwarty, robi naprawdę solidne wrażenie. Profile i wcięcia są też dobrze przemyślane i w praktyce poprawiają chwyt. Przyciski, mimo że dopasowane do ogólnej stylistyki, rozmieszczone są klasycznie i są bardzo wygodne w obsłudze. Minusem będzie tylko dolna klapka osłaniająca baterię – bardzo trudno ją otworzyć, problemy będą miały zwłaszcza osoby obdarzone dużymi dłońmi. Ciekawym elementem jest „zderzak”, przykręcony do lewej ścianki aparatu, pochłaniający energię uderzenia i osłaniający układ optyczny. G1 można zanurzać do głębokości 3 merów i upuszczać z wysokości 2,1 metra.
Możliwości fotograficzne Przetwornik aparatu to 12-milionowa matryca CCD (1/2,33"), „obsługująca” zakres czułości ISO 64–3200. Dużym minusem Casio EX-G1 jest układ optyczny o mało uniwersalnym zakresie ogniskowych. 3-krotny zoom rozpoczyna się wartością dopiero 38 mm, co oznacza, że o prawdziwym szerokim kącie możemy zapomnieć. Obiektyw jest też stosunkowo „ciemny” (f/3,9–5,4), co jest nie bez znaczenia podczas fotografowania pod wodą.
Wyższa prawa strona sprawia, że aparat trzyma się naprawdę wygodnie. Mimo wyszukanej stylistyki, systematyka obsługi jest bardzo klasyczna.
W aparacie nie brakuje za to dodatkowych funkcji. Oprócz systemu detekcji twarzy (z możliwością śledzenia), EX-G1 wyposażono w 25 programów tematycznych, tryb Interwal Recording BEST SHOT (zdjęcia z interwałem od 10 sekund do 3 minut), oraz kilka trybów BEST SHOT, przystosowanych do różnych warunków (podwodny, na śniegu, plażowy).
Aparat okazał się zaskakująco smukły, rywalizować może z nim tylko Sony TX5.
Jakość zdjęć Jakość rejestrowanego obrazu studzi nieco zachwyt wywołany przez ciekawą stylistykę korpusu. Mimo że wyniki pomiarów studyjnych stawiają go niemal na równi z Canonem, Panasonikiem i Pentaksem, to przykładowe zdjęcia nie pozostawiają złudzeń (patrz str. 58). Odwzorowanie szczegółów nie jest najlepsze nawet przy najniższych wartościach ISO, a gdy wzmacniamy sygnał, jakość obrazu jeszcze spada. Przy wartości ISO 800
Casio wyraźnie odstaje od konkurentów. Przy ISO 1600 i 3200 detale są mocno rozmyte. W praktyce nie radzimy stosować wyższych czułości niż ISO 400. Kolorystyka wykonywanych zdjęć – można powiedzieć – jest dość typowa dla aparatów Casio, co oznacza, że barwy będą lekko pastelowe. Zdjęcia będą też mniej kontrastowe niż w przypadku Canona i Sony.
data dodania: 15-11-2010
godzina dodania: 11:44
odsłon: 32705
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
SWPA 2024 - Fotograf roku i zwycięzcy poszczególnych kategorii 18 kwietnia 2024 r. podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, ktore ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w minionym roku odbiły się szerokim echem na świecie. Test Samsunga ViewFinity S9 - monitor 5K 17 lipca 2023 roku firma Samsung Electronics zapowiedziała rozszerzenie swojej globalnej oferty monitorów ViewFinity o 27-calowy model ViewFinity S9 (S90PC). W Foto-Kurierze 4/23 testowaliśmy z powodzeniem 32-calowy monitor Samsung ViewFinity S8 (S80PB) o rozdzielczości UHD, natomiast w tym wydaniu do redakcji trafił 27-calowy Samsung ViewFinity S9 o większych możliwościach oraz z wyższą rozdzielczością matrycy (5K). Według zapewnień producenta został on zoptymalizowany pod kątem wszystkich narzędzi potrzebnych w obszarach związanych z projektowaniem graficznym i fotografią. Monitor został wyróżniony nagrodą... Sony FE 16-25 mm f/2,8 G nowy zoom szerokokątny z serii Gold - cena i dostepność 16 kwietnia 2024 r. firma Sony zaprezentowała kompaktowy, lekki, szerokokątny zoom o jasności f/2,8 mniejszy od innych, a równie dobry jak pozostałe. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |