Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sierpniowa rewolucja nowe Sony A33 i Sony A55 też kręcą w full HD - test opublikowany w FK 9/2010

ciąg dalszy...

Przykład działania funkcji HDR.

Przykład działania funkcji HDR. Tym razem użyto wysłużonego zooma Minolty o zakresie ogniskowych 70–210 mm.

  Tym razem użyto wysłużonego zooma  Minolty o zakresie ogniskowych 70–210 mm.

 

Możliwości fotograficzne

Pod względem możliwości fotograficznych aparat przedstawia się bardzo przyzwoicie. Jak już pisaliśmy wcześniej, A55 wyposażony został w technologię półprzezroczystego lustra, którego zadaniem jest „rozwidlenie” ścieżki optycznej. Dzięki temu większa część światła trafia do matrycy, a mniejsza do oddzielnego czujnika systemu AF (umieszczonego w górnej części korpusu), działającego na zasadzie detekcji fazowej. Dzięki takiej konstrukcji użytkownik może przez cały czas korzystać z podglądu na – umieszczonym na przegubie – 3-calowym ekranie LCD lub w wizjerze elektronicznym Tru-Finder. Taka konstrukcja gwarantuje ciągłe nastawianie ostrości nawet na ruchome obiekty, zarówno podczas nagrywania filmów Full HD, jak i fotografowania. I bez wątpienia możliwość ustawiania ostrości w trybie „Live View” z wykorzystaniem technologii detekcji fazy jest jednym z większych plusów aparatu.

 

Sony a55 + 18-55 mm; 1/500 s; ISO 100; f/3,5; f=18 mm

Sony a55 + 18-55 mm; 1/500 s; ISO 100; f/3,5; f=18 mm

 

Sony a55 + 18-55 mm; 1/1000 s; ISO 100; f/3,5; f=18 mm

Sony a55 + 18-55 mm; 1/1000 s; ISO 100; f/3,5; f=18 mm

Użycie trybu zdjęć seryjnych umożliwia wybór kadrów nie do zarejestrowania „nieuzbrojonym” okiem.

 

Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wykonywania zdjęć w pełnej rozdzielczości z częstotliwością do 10 kl./s. Uzyskanie tego progu „wydajności” aparatu było możliwe, gdyż przy tej konstrukcji lustra nie tracimy już czasu na jego podnoszenie i opuszczanie, oraz na tłumienie jego drgań. Jest to obecnie największa na świecie częstotliwość wykonywania zdjęć seryjnych zapewniana przez aparaty z wymiennym obiektywem, wyposażone w matrycę APS-C. Kiedyś podobne rozwiazanie stosowano w profesjonalnym ­Canonie EOS-1N RS. Co ciekawe, w praktyce system okazał się dość skuteczny, o czym mogą świadczyć zamieszczone przykłady zdjęciowe.

 

A – Typowe rozwiązanie systemu Live View w lustrzanklach. B – Dotychczasowe rozwiązanie Live View w lustrzankach Sony. C – Technologia półprzezroczystego lustra a55/a33. Podgląd z głównej matrycy, szybki AF oparty o detekcję fazy.

A – Typowe rozwiązanie systemu Live View w lustrzanklach. B – Dotychczasowe rozwiązanie Live View w lustrzankach Sony. C – Technologia półprzezroczystego lustra a55/a33. Podgląd z głównej matrycy, szybki AF oparty o detekcję fazy.

 

Nowością w tej grupie aparatów jest również nowo opracowany, 15-polowy system AF z trzema czujnikami krzyżowymi, ustawionymi w linii jeden nad drugim w środkowej części kadru. Ustawianie ostrości jest jeszcze bardziej skuteczne dzięki nowej konstrukcji układu soczewek czujnika AF. Komfort pracy aparatu oraz możliwości kreatywne fotografującego poprawi – umieszczony na przegubie – obrotowy (do maksymalnego kąta 270°) ekran Xtra Fine LCD o przekątnej 3 cali (7,5 cm) i proporcjach 16:9. Wyróżnia się on dużą jasnością, szczegółowością i kontrastowością obrazu. W ramce po jego lewej stronie znajduje się czujnik natężenia światła, który analizuje otoczenie fotografującego i umożliwia odpowiednie wzmocnienie podświetlenia ekranu LCD.

 

15-polowy system AF z trzema czujnikami krzyżowymi, ustawionymi w linii jeden nad drugim w środkowej części kadru.

15-polowy system AF z trzema czujnikami krzyżowymi, ustawionymi w linii jeden nad drugim w środkowej części kadru.

15-polowy system AF z trzema czujnikami krzyżowymi, ustawionymi w linii jeden nad drugim w środkowej części kadru.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 25-03-2011
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 40303
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.137) / 0.119

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |