Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony NEX-5N w starciu z konkurencją (test) - artykuł z Foto-Kuriera 10/2011

ciąg dalszy...

Korpusy wszystkich modeli wykonane są z dobrych jakościowo materiałów. Modele Olympusa przednią ścianę korpusu mają gładką i ascetyczną, tylko z tyłu znajdziemy małe wyprofilowanie na kciuk. Pomimo tej gładkości leżą one dosyć wygodnie w ręku. Panasonic dysponuje uwypukleniami tak na przedniej, jak i na tylnej ściance korpusu, poprawiającymi trzymanie aparatu. Sony pod względem uchwytu wypada najlepiej. W modelu tym mamy duży, bardzo pewny uchwyt prawie jak w lustrzance, zapewniający stabilność nawet gdy korzystamy z dużych i ciężkich obiektywów.
Wszystkie modele mają podobny, klasyczny rozkład przycisków, z wyodrębnionym przyciskiem uruchamiającym filmowanie. W modelu XZ-1 znajdziemy na górze klasyczne pokrętło zmiany trybów ekspozycji.
We wszystkich modelach są 3-calowe ekrany, o których więcej w dalszej części tego testu, a tu nadmienimy tylko, że w modelu Sony jest on odchylany, co znacznie zwiększa ergonomię aparatu.

Uchylny ekran aparatu Sony to duża zaleta tego modelu, wyróżniająca go spośród testowanej konkurencji.

Uchylny ekran aparatu Sony to duża zaleta tego modelu, wyróżniająca go spośród testowanej konkurencji.

 

Modele NEX i PEN pozbawione są wbudowanej lampy błyskowej, jednak w komplecie otrzymujemy małą dołączaną lampkę. Modele Olympusa wyróżniają się z tej czwórki klasycznymi sankami montażu lampy błyskowej, wraz z portem podłączenia akcesoriów dodatkowych AP (w PENie AP2) zwiększającym funkcjonalność aparatu. Również dotyczy to portu Smart Accessory Terminal 2 NEX-a.

Lampa błyskowa w Sony NEX-5N

Lampa błyskowa w Sony NEX-5N

 

Lampa błyskowa w Panasoniku GF3

Lampa błyskowa w Panasoniku GF3

 

Lampa błyskowa w Olympusie PEN E-PM1

Lampa błyskowa w Olympusie PEN E-PM1

 

Lampa błyskowa w Olympusie XZ-1

Lampa błyskowa w Olympusie XZ-1

 

Olympus PEN E-PM1 dostępny jest w wersjach – czarnej, srebrnej, białej, brązowej, purpurowej i srebrno-różowej; Olympus XZ-1 – białej i czarnej; Panasonic GF-3 – czarnej, białej, czerwonej, brązowej; a Sony NEX 5N – czarnej i srebrnej. Jak widać, z tej czwórki najbarwniejszy jest PEN.
Wszystkim testowanym modelom za estetykę przyznajemy po 5 punktów, oraz po 5 punktów za ergonomię; z wyłączeniem aparatu Sony, który otrzymuje 5,5 punktu za ergonomię z uwagi na duży i bardzo pewny uchwyt oraz odchylany ekran.

Smart Accessory Terminal 2 w  Sony NEX‑5N.

Smart Accessory Terminal 2 w  Sony NEX‑5N.

 

Intuicyjność obsługi

Każda firma ma swoje specyficzne menu obsługi aparatu. Olympus w najnowszym PENie zastosował zupełnie nowe menu, ładne a przy tym również funkcjonalne.
Najmniej przyjazne menu dla osób wcześniej posługujących się lustrzanką ma Sony, ale to chyba przypadłość wszystkich Neksów. Z tego też względu „wyróżniamy” go 4,5 punktami, konkurentom przyznając po 5 punktów.

 

Ekran

Testowane modele mają dość duże ekrany o przekątnej 3 cali, ułatwiające wygodne obserwowanie kadrowanego motywu oraz późniejsze przeglądanie naszych prac. Modele z wymienną optyką mają ekrany LCD. Do plusów modelu Sony należy uchylność ekranu, co daje w wielu wypadkach duży komfort pracy. Dodatkowo ma on najwyższą rozdzielczość (921 600 punktów) i sterowanie dotykowe. Również model Panasonika może pochwalić się dotykowym ekranem, ale już nie rozdzielczością (460 tys. punktów). Taką samą rozdzielczość ma też ekran PENa. XZ-1 wyróżnia się za to ekranem typu OLED o rozdzielczości 610 tys. punktów.

W nowym NEX‑ie znajdziemy cały podręcznik fotografowania, który podpowie, jak wykonać ciekawą fotografię.

W nowym NEX‑ie znajdziemy cały podręcznik fotografowania, który podpowie, jak wykonać ciekawą fotografię.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 04-02-2012
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 46711
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wioleta Pawlak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.125) / 0.110

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |