testowe Nikon vs Olympus, odporne kompakty na każdą pogodę - pełny test opublikowany w FK 3/2012ciąg dalszy...
Obydwoma aparatami możemy bez stresu rejestrować zdjęcia w mroźne dni, bez obaw o ich uszkodzenie. Tu korzystaliśmy z Nikona AW 100.
W przypadku omawiania odporności mechanicznej trzeba zauważyć, że Olympus, jako jedyny producent tej grupy aparatów, stosuje metalową zasłonkę obiektywu. Z jednej strony może to grozić dostaniem się do jej prowadnicy ziarenka piasku, ale z drugiej strony dzięki takiemu rozwiązaniu mamy większą pewność, że gdy aparat uderzy obiektywem w podłoże (np. o wystający kamień), to nic mu się nie stanie. Tego niestety nie można powiedzieć o Nikonie i dlatego też za odporność mechaniczną TG-820 otrzymuje 6 punktów, a Nikon AW100 5,75 punktu.
Obydwoma aparatami możemy bez stresu rejestrować
zdjęcia w mroźne dni, bez obaw o ich uszkodzenie.
Możliwości fotograficzne
Obydwa aparaty dysponują takim samym zakresem ogniskowych: 28–140 mm.
Oba mają stabilizację obrazu. Nikon stosuje stabilizację optyczną, a Olympus matrycy. Jednak uśredniając „skłonność” do fotografowania obydwu modeli w tej grupie produktowej należy im przyznać równo po 5 punktów.
Balans bieli jak na tej klasy kompakty działa dobrze. W przypadku ustawień definiowanych dla światła żarowego Olympus lepiej pracuje przy niższej temperaturza barwowej (2700 K) niż Nikon (3000 K).
Automatyczny balans bieli przy świetle błyskowym w obu modelach sprawdził się znakomicie. Również ustawienie dla światła słonecznego Olympusa dało takie same wyniki, gdy w Nikonie dało efekt zaniebieszczenia. Nikon ma również ustawienie WB dla fotografowania z błyskiem, które dało poprawny efekt, ale nie tak dobry jak przy ustawieniu AWB.
Przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K w Nikonie znakomicie sprawdził się dedykowany balans bieli dla takiego światła, a przy automatycznym balansie otrzymaliśmy widoczny żółto-magentowy zafarb. W Olympusie balans automatyczny również miał widoczny choć delikatniejszy zafarb, a dedykowany dla światła żarowego miał niebieską dominantę, czyli najprawdopodobiej jest przewidziany dla niższych temperatur barwowych – bardziej zbliżonych do światła żarówek. Z powyższego względu sprawdziliśmy jak zadziała on przy temperaturze 2700 K. I to był strzał w dziesiątkę – było super. Powyższe wyniki należy przyjąć jako bardzo dobre dla tej klasy kompaktów i przyznać im po 4,75 punktów w kategorii odwzorowania barwnego.
data dodania: 08-06-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 31719
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |