testowe TEST Nikon D3200, Canon EOS 1100D, Sony SLT-A37 (pełna wersja artykułu z FK 8/2012)ciąg dalszy...
W Nikonie D3200 możemy wykonane zdjęcie błyskawicznie skadrować.
Wizjer Modele Canona i Nikona to klasyczne lustrzanki z wizjerem optycznym o powiększeniu ×0,8 i ok. 95% pokryciu kadru. Sony to aparat SLT, czyli lustrzanka pozbawiona optycznej kontroli kadru. Jej wizjer elektroniczny o przekątnej 0,46 cala, z 1 153 280 punktami, powiększeniem 1,09-1,19×, 100% pokryciem kadru i dużo większym zakresem korekcji dioptrycznej, niestety ale nie może równać się z konkurentami, w szczególności przy słabszym oświetleniu fotografowanej sceny. Choć bez wątpienia tylko na nim możemy pooglądać zapisane obrazy i kontrolować efekty zastosowanych ustawień.
Zastosowanie funkcji „Automatyczny optymalizator jasnośći” w Canonie przydaje się przy fotografowaniu m.in. obiektów znajdujących się w cieniu. Zdjęcie z wyłączoną funkcją „Automatyczny optymalizator jasności”.
Zdjęcie z włączoną funkcją „Automatyczny optymalizator jasności”.
Możliwości fotograficzne We wszystkich opisywanych tu modelach producenci zastosowali matryce typu CMOS o rozmiarze APS-C z mechanizmem jej czyszczenia. Przetwornik Canona jest nieco mniejszy i dlatego mnożnik ogniskowych w jego przypadku wynosi 1,6×, a w Nikonie i Sony 1,5×. Canon z uwagi na swój wiek ma jedynie 12 mln efektywnych pikseli. Sony 37 może pochwalić się 16 mln pikseli. Jednak jest to nadal niewiele w porównaniu z gigantycznymi 24,1 milionami jakie zaoferuje nam Nikon. Co za tym idzie z tej lustrzanki możemy „wycisnąć” ok. 2-krotnie większy (34×51 cm) wydruk naszej pracy. Natomiast w przypadku Sony 37 mamy możliwość wykonania łączonych panoram o wielkości 12 416×1856 pikseli (przy panoramie poziomej) i 5536×2160 pikseli (przy pionowej). Różnorodność trybów ekspozycji jest dosyć podobna we wszystkich aparatach. Zakres czasów ekspozycji jest identyczny i zamyka się w przedziale 1/ 4000 s–30 s + czas B. Pod względem zakresu ekwiwalentów czułości w Canonie mamy zakres ISO 100-6400. Takiż sam w Nikonie, jednak z możliwością rozszerzenia o Hi1 (ISO 12 800). A w Sony maksymalna wartość to ISO 16 000, plus ISO 25 600 przy wieloklatkowej redukcji szumów.
Nikon D3200 + Nikkor 18–300 mm f/3,5–5,6. Par. eksp.: A, 1/160 s, ISO 200, f/5,6, f=129 mm
100-procentowy wycinek z kadru powyżej. Do zdjęć portretowych przyda się trochę większy zakres ogniskowych niż oferuje kitowy obiektyw.
W aparatach tych znajdziemy funkcję korygującą wady obiektywów. W Sony możemy przy fotografowaniu zastosować jedno z kilkunastu ustawień efektów wizualnych. Na filtry efektowe możemy liczyć w lustrzance Nikona. I to w bardzo szerokiej palecie, ale już po wykonaniu zdjęcia. W D3200 możemy również korygować winietowanie oraz zmieniać geometrię sfotografowanych przedmiotów. Korekcję winietowania znajdziemy również w Canonie. Za automatyczne ustawienie ostrości we wszystkich aparatach odpowiada oparty na detekcji fazowej system AF. Najbardziej rozbudowany jest w Sony (15 punktów w tym 3 krzyżowe), w Nikonie jest ich 11 z jednym krzyżowym, a w Canonie 9 również z jednym krzyżowym. Pod względem szybkostrzelności przoduje a37, z której możemy uzyskać nawet do 7 kl./s, gdy z Nikona jedynie 4, a Canona 3 kl./s. Wynik w tej kategorii to: 5,5 punktu dla Nikona (z uwagi na rozdzielczość przetwornika), 5,25 dla Sony i 4,75 dla Canona.
data dodania: 16-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 105604
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Sony FE 16-25 mm f/2,8 G nowy zoom szerokokątny z serii Gold - cena i dostepność 16 kwietnia 2024 r. firma Sony zaprezentowała kompaktowy, lekki, szerokokątny zoom o jasności f/2,8 mniejszy od innych, a równie dobry jak pozostałe. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Panasonic LUMIX S5II oraz S5IIX - aktualizacja w super cenie - lepsze udostępnianie, fotografowanie i filmowanie 10 kwietnia 2024 r. Panasonic poinformował o wprowadzeniu istotnych aktualizacji oprogramowania sprzętowego dla pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonic LUMIX S5II oraz Panasonic Lumix S5IIX. Usprawniają one fotografowanie oraz zwiększają możliwości udostępniania zdjęć i filmów. Jest to oprogramowanie sprzętowe 3.0 dla LUMIX S5II oraz oprogramowanie sprzętowe 2.0 dla LUMIX S5IIX. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |