testowe Podwodne kompakty cz.1 - artykuł ukazał się w FK 7/2010ciąg dalszy...Panasonic Lumix FT2
Wykonanie i obsługa Również nowy „twardziel” Panasonika nie różni się znacznie od poprzednika. Stylistyczne zmiany w postaci zagłębienia na przedniej ściance i delikatnych wcięć po bokach, to kosmetyka, która nie ma wpływu na ergonomię aparatu. Pod kątem obsługi najważniejsza zmiana Lumiksa to zastąpienie „suwakowego” przycisku zoomowania w górnej części aparatu wygodniejszym przyciskiem „ławeczkowym”. Miejscami zamieniono też przyciski odtwarzania i trybu filmowego – czerwony przycisk znajduje się teraz pod kciukiem, co ma zapewne ułatwić szybkie uruchomienie nagrywania.
Do aparatu dołączane jest specjalna gómowa „skórka”, która poprawia odporność na upadek i chroni korpus przed zarysowaniem.
Najważniejszymi cechami aparatu są oczywiście: zwiększona odporność na upadek z wysokości 2 m (1,5 m w FT1), wodoodporność do 10 m (tylko 3 m w FT1), oraz niskie temperatury, do –10°C.
W menu aparatu odnajdziemy praktyczne porady, jak dbać o aparat, gdy fotografujemy pod wodą.
Możliwości fotograficzne Podobnie jak Olympusa, także nowego Lumiksa wyposażono w nową matrycę o zwiększonej do 14 mln pikseli rozdzielczości (CCD, 1/2,33"), obsługiwaną przez nowy procesor obrazu Venus Engine HD II. Aparat „oferuje” podstawowy zakres czułości ISO 80–1600, który możemy rozszerzyć do wartości ISO 6400 w trybie wysokiej czułości. Optyka aparatu to 5-krotny, stabilizowany (Power O.I.S.) zoom optyczny o użytecznym zakresie 28–128 mm (dla klatki filmu 35 mm). Oprócz trybu inteligentnej automatyki (aparat sam dobiera optymalne parametry ekspozycji), dla początkujących fotoamatorów (ale nie tylko) przygotowano 26 programów tematycznych, m.in. fot. podwodna, zdjęcia lotnicze, duża dynamika, fot. otworkowa, szybkie zdjęcia seryjne, panorama czy gładka skóra. Panasonic przykłada też dużą wagę do trybu filmowego. FT2 umożliwia rejestrowanie sekwencji w rozdzielczości HD 1280×720 pikseli z wykorzystaniem wydajnego kodeka AVCHD Lite (60p/50p, 17 Mb/s), lub w uniwersalnym formacie AVI z częstotliwością 30 kl./s. Trzeba zaznaczyć, że FT2, jako jedyny z testowanych aparatów, „obsługujeö karty o dużej pojemności typu SDXC. „Suwakowy” przełącznik zmiany ogniskowej ząstapiono wygodniejszym przełącznikiem „ławeczkowym”.
Jakość zdjęć W studyjnym teście, pod względem poziomu szumu przy wysokim ISO, FT2 wypada gorzej od Olympusa i Pentaksa, ale lepiej niż Samsung i Fujifilm. Patrząc na zdjęcia zauważymy jednak, że o ile do wartości ISO 400 nie można mieć większych zastrzeżeń, o tyle przy wysokich czułościach jest już zdecydowanie gorzej. Wielobarwny szum, który pojawia się przy ISO 800, dla ISO 1600 jest już bardzo widoczny, a detale rozmiękczone.
data dodania: 22-10-2010
godzina dodania: 12:06
odsłon: 41283
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |