Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Pierwsza lustrzanka - Canon EOS 1200D czy Nikon D3300. Pełny test z Foto-Kuriera 5/2014

ciąg dalszy...

W praktyce użyteczną wartością czułości w Canonie i w Nikonie, z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600, można się pokusić o ISO 3200, ale przy tej wartości zaczyna pojawiać się lekko widoczny szum. W Canonie po włączeniu redukcji standard szum przy ISO 3200 jest mało widoczny, a po włączeniu redukcji mocnej nieźle jest nawet przy ISO 6400. Jednak przy tych ustawieniach spada trochę szczegółowość obrazu. W Nikonie po włączeniu redukcji szum mało widoczny jest przy wartości nawet ISO 12 800. Jednak tak jak w Canonie straci na tym szczegółowość obrazu.
W świetle błyskowym lepiej wypadł Canon, jedynie przy czułości ISO 1600 wyniki Nikona zaczynają być zbliżone do konkurenta.
Jak na lustrzanki dla początkujacych są to dobre wyniki.

Za szumy przyznajemy po 5,25 punktu.

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

W obu przypadkach użyteczną wartością czułości z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600. Przy czułości ISO 3200 pojawia się lekko widoczny szum, ale nie ma dużej utraty szczegółów.

 

Możliwości multimedialne

Jak przystało na współczesne lustrzanki Canon EOS 1200D i Nikon D3300 nagrywają filmy (z dźwiękiem mono) w maksymalnej rozdzielczości Full HD (1920×1080 pikseli) z częstotliwością: Nikon – 60p/50p; Canon – 30/25 kl./s. Po obniżeniu rozdzielczości do HD (1280×720 pikseli) częstotliwość w Canonie wzrasta do 60 kl./s, w Nikonie zostaje bez zmian.
W EOS-ie 1200D w trybie filmowania możemy za pomocą podręcznego menu włączyć automatyczny optymalizator jasności, dobrać odpowiedni balans bieli, wybrać jeden z trybów Picture Style, np. filmowanie czarno-białe oraz zrobić film poprzez łączenie kilkusekundowych nagrań. W Nikonie, oprócz zmiany balansu bieli możemy ustawić czułość mikrofonu. W obu modelach podczas filmowania możemy korygować ekspozycję ręcznie w zakresie +/–5 EV.
Mikrofony (monofoniczne) umieszczone zostały w obu modelach na przedniej części korpusu. Nie jest to idealnie rozwiązanie, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo, że na filmie będziemy słyszeć pracę obiektywu. Duzym plusem dla Nikona jest to, że możemy w nim podłączyc zewnętrzny mikrofon.
Ekrany LCD testowanych aparatów mają przekątną 3 cale, jednak różnią się rozdzielczością: Canon – 460 tys. punktów; Nikon – 921 tys. punktów.

Za możliwości multimedialne, w tej grupie produktów Canon otrzymuje 5, a Nikon 5,5 punktu.

 

 

 

 

Możliwości edycyjne

W funkcjach edycyjnych Nikon D3300 zdecydowanie wyprzedza EOS-a 1200D, w którym oprócz możliwości obrócenia i zmiany rozmiaru zdjęcia, możemy użyć jedynie filtrów twórczych. Do wyboru mamy: ziarnisty czarno-biały, miękka ostrość, rybie oko, aparat zabawka [13] i miniatura.

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 22-12-2016
 
godzina dodania: 16:30
 
odsłon: 206653
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Epson SureColor SC-S80610 - czyli najtańsze wydruki fotograficzne - TEST Foto-Kurier 11/18
fotografia
Olympus na każdą okazję – od szerokiego kąta 17 mm f/1,2 po krótkie tele 45 mm f/1,2 - TEST Olympus Foto-Kurier 6/18
fotografia
Sharp 8K TV LV-70X500E - nowy wymiar fotograficznej ostrości - TEST Foto-Kurier 5/2018
fotografia
TEST: Najlepszy w historii aparat systemu Mikro 4/3 – Olympus OMD E-M1 - TEST Foto-Kurier 10/13
fotografia
Test GorillaPod 5K kit - lekki, poręczny, idealny nie tylko dla posiadaczy lustrzanek - Foto-Kurier 3/18
fotografia
X-T2+GFX50S= X-H1 czyli kolejny wytrzymały bezlusterkowiec Fujifilm - TEST Fujifilm X-H1 Foto-Kurier 6/18
fotografia
Szeroki profesjonalista bez kompromisów, Nikkor AF-S 14–24 mm f/2,8G ED - test Foto-Kurier1-2/2016 - artykuł na weekend
fotografia
Panasonic LUMIX GX8 (test) 4K, Post Focus i podwójny system stabilizacji - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/2016
fotografia
Jasne szerokie kąty - test z Foto-Kuriera 11/13 AF Nikkor 28 mm f/2,8D; AF-S Nikkor 28 mm f/1,8G; Sigma 28 mm f/1,8 EX DG A
fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17


Zdjęcie miesiąca
Styczeń 2019
zdjęcie miesiąca
© fot. Wiesław Jucha
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |