Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

Pierwsza lustrzanka - Canon EOS 1200D czy Nikon D3300. Pełny test z Foto-Kuriera 5/2014

ciąg dalszy...

W praktyce użyteczną wartością czułości w Canonie i w Nikonie, z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600, można się pokusić o ISO 3200, ale przy tej wartości zaczyna pojawiać się lekko widoczny szum. W Canonie po włączeniu redukcji standard szum przy ISO 3200 jest mało widoczny, a po włączeniu redukcji mocnej nieźle jest nawet przy ISO 6400. Jednak przy tych ustawieniach spada trochę szczegółowość obrazu. W Nikonie po włączeniu redukcji szum mało widoczny jest przy wartości nawet ISO 12 800. Jednak tak jak w Canonie straci na tym szczegółowość obrazu.
W świetle błyskowym lepiej wypadł Canon, jedynie przy czułości ISO 1600 wyniki Nikona zaczynają być zbliżone do konkurenta.
Jak na lustrzanki dla początkujacych są to dobre wyniki.

Za szumy przyznajemy po 5,25 punktu.

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

W obu przypadkach użyteczną wartością czułości z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600. Przy czułości ISO 3200 pojawia się lekko widoczny szum, ale nie ma dużej utraty szczegółów.

 

Możliwości multimedialne

Jak przystało na współczesne lustrzanki Canon EOS 1200D i Nikon D3300 nagrywają filmy (z dźwiękiem mono) w maksymalnej rozdzielczości Full HD (1920×1080 pikseli) z częstotliwością: Nikon – 60p/50p; Canon – 30/25 kl./s. Po obniżeniu rozdzielczości do HD (1280×720 pikseli) częstotliwość w Canonie wzrasta do 60 kl./s, w Nikonie zostaje bez zmian.
W EOS-ie 1200D w trybie filmowania możemy za pomocą podręcznego menu włączyć automatyczny optymalizator jasności, dobrać odpowiedni balans bieli, wybrać jeden z trybów Picture Style, np. filmowanie czarno-białe oraz zrobić film poprzez łączenie kilkusekundowych nagrań. W Nikonie, oprócz zmiany balansu bieli możemy ustawić czułość mikrofonu. W obu modelach podczas filmowania możemy korygować ekspozycję ręcznie w zakresie +/–5 EV.
Mikrofony (monofoniczne) umieszczone zostały w obu modelach na przedniej części korpusu. Nie jest to idealnie rozwiązanie, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo, że na filmie będziemy słyszeć pracę obiektywu. Duzym plusem dla Nikona jest to, że możemy w nim podłączyc zewnętrzny mikrofon.
Ekrany LCD testowanych aparatów mają przekątną 3 cale, jednak różnią się rozdzielczością: Canon – 460 tys. punktów; Nikon – 921 tys. punktów.

Za możliwości multimedialne, w tej grupie produktów Canon otrzymuje 5, a Nikon 5,5 punktu.

 

 

 

 

Możliwości edycyjne

W funkcjach edycyjnych Nikon D3300 zdecydowanie wyprzedza EOS-a 1200D, w którym oprócz możliwości obrócenia i zmiany rozmiaru zdjęcia, możemy użyć jedynie filtrów twórczych. Do wyboru mamy: ziarnisty czarno-biały, miękka ostrość, rybie oko, aparat zabawka [13] i miniatura.

 

Canon 1200D Nikon D3300

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 22-12-2016
 
godzina dodania: 16:30
 
odsłon: 196538
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17
fotografia
Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobrania
fotografia
Canon EF-S 10-18 mm f/4,5-5,6 IS STM vs. Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2,8 - TEST Foto-Kurier 3/15
fotografia
Fotograficzny BenQ SW271 matryca 27" IPS 4K z HDR i Delta E≤2 - test z Foto-Kuriera nr 11/2017
fotografia
TEST Fujifilm X-T20 najlepszy konsumencki bezlusterkowiec, zdobywca nagrody EISA 2017-2018
fotografia
TEST EIZO ColorEdge CG2730 - pierwszy 27-calowy model nowej linii CG - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Test Epson EH-TW9300W - najlepszy projektor kina domowego EISA 2017-2018 - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
Fujifilm Instax Square SQ10 - cyfrówka Full HD z kwadratowym filmem - pełny test Fujifilm Instax SQ10 z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Test Olympusa M.Zuiko ED 12–100 mm f/4 IS PRO - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/2017
fotografia
Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]
fotografia
Duże możliwości w małym korpusie – test OM-D E-M10 Mark II - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 10/2015
fotografia
Jakość = PRO - OLYMPUS M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO. Pełny TEST z FK 12/2014
fotografia
Małe korpusy duże możliwości: Canon EOS 1300D, Nikon D3400, Pentax K-S2 - TEST z Foto-Kuriera 12/2016
fotografia
Z Pentax’em u Instax’a, czyli jak PENTAX KP rejestruje premierę Fujifilm SQ 10, mini test
fotografia
TEST: Sony A6300 jeszcze szybsza wersja pogromcy lustrzanek - artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016


 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   Opieka techniczna: Technix

Usługi programistyczne