Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD

ciąg dalszy...

 

Po pierwsze, takie połączenie może wydawać się niezgodne z samą ideą korzystania jednocześnie z dwóch formatów. Przeważnie „surowe” pliki RAW łączymy z małymi JPEG-ami, które służą jako „prewki”, czyli przede wszystkim do podglądu i szybkiej oceny. Po drugie, dołączanie dużych plików implikuje znaczne obciążenie bufora, który musi poradzić sobie z zapisaniem dużej ilości danych (jedno zdjęcie może mieć w tym układzie nawet 25 MB).
Za przetwarzanie obrazu odpowiada najnowszy procesor tego producenta DIGIC IV i, niestety, trzeba powiedzieć, że nie radzi sobie najlepiej. Wybierając zapis w formacie JPEG, w trybie zdjęć seryjnych (3,4 kl./s) możemy co prawda wykonać nawet 170 ujęć, ale po przełączeniu na format RAW, aparat „dusi się” już po 8 klatkach, wyraźnie zwalnia i dopiero po zapisaniu wszystkich plików (co trwa nawet 10 sekund), możemy znów wykonać serię.
Korzystając z obu formatów aparat wykonuje w krótkich odstępach maksymalnie po dwa zdjęcia. Do tego testu użyliśmy karty SDHC Kingston 8 GB, charakteryzującej się 6. klasą szybkości (class 6).

 

 

Priorytet jasnych partii czy optymalizacja jasności, to przydatne funkcje dla fotoamatora.

 

 

Priorytet jasnych partii czy optymalizacja jasności, to przydatne funkcje dla fotoamatora.

 

Priorytet jasnych partii czy optymalizacja jasności, to przydatne funkcje dla fotoamatora.

 

W modelu 500D zastosowano technologię automatycznej korekcji efektu winiety. Aktywna automatycznie rozjaśnia zaciemnienia w rogach kadru powstające zwłaszcza, gdy korzystamy z obiektywów szerokokątnych. Aparat niestety nadal pamięta ustawienia korekcji jedynie dla 25 obiektywów tylko tego producenta (za pomocą aplikacji EOS Utility można sprawdzić listę obsługiwanych modeli). Korekcja działa subtelnie, a jej natężenie spada wraz ze wzrostem wartości czułości ISO.
Kolejna ciekawa, choć nie nowa funkcja, to priorytet jasnych partii obrazu, który ma wydobywać szczegóły z bardzo jasnych partii obrazu i zapewniać płynną gradację między tonami jasnymi.

 

 

Canon EOS 500D; parametry ekspozycji: ob. Canon EF-S 18-55 mm; f/3,5-5,6 IS; 1/200 s; ISO 100; f/8; f=18 mm

 

Zastosowanie trybu czarno--białego przydaje się, gdy chcemy podkreślić kształt i formę fotografowanego obiektu.

Canon EOS 500D; parametry ekspozycji: ob. Canon EF-S 18-55 mm; f/3,5-5,6 IS; 1/200 s; ISO 100; f/8; f=18 mm

 

9-polowy Układ AF aparatu działa w zasadzie bez zarzutu, centralny punkt krzyżowy jest czuły i precyzyjny, a opóźnienia w ustawianiu ostrości trzeba chyba zrzucić na karb nie najszybszego kitowego obiektywu. Aparat zdecydowanie zasługuje na nieco lepszą optykę.
EOS 500D praktycznie nie ma też funkcji edycyjnych. Filtry (żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony) i efekty tonalne (sepia, niebieski, zielony, purpurowy) możemy wybrać tylko w ramach profili Picture Style, czyli przed zrobieniem zdjęcia.
Podsumowując, mimo wielu zalet tego korpusu, niektóre funkcje i możliwości okazują się niedopracowane. Maksymalna ocena to tylko 5 punktów. Za funkcje edycyjne nie należy się również więcej niż 4 punkty.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 18-01-2010
 
godzina dodania: 17:43
 
odsłon: 68799
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.176) / 0.163

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |