Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Olympusa OM-D E-M5 zdobywcy nagrody EISA 2012-2013

ciąg dalszy...

 

Odwzorowanie barwne

Odwzorowanie barwne badaliśmy dla obu typów oświetlenia, przy ustawieniach automatycznych definiowanych i ręcznie wprowadzonych w kelwinach. Przy świetle błyskowym w Olympusie najlepszy wynik uzyskaliśmy dla ustawienia automatycznego. Ustawienie definiowane dla światła słonecznego oraz ręczny balans bieli ustawiony dla 5000 K dają lekko niebieskawą dominantę. Jak z tego wynika przy wyższych temperaturach barwowych najlepiej sprawdza się automat.

Olympus OM-D balans bieli

Olympus OM-D balans bieli

 

Dla światła żarowego o temperaturze 3000 K najlepiej wypadł ręcznie wprowadzony balans bieli dla 3000 K, ustawienie definiowane dla światła żarowego dawało lekką niebieskawą dominantę; a automat zażółcał. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5 punktów.

OM-D nawet w duecie z kitowym obiektywem wystarczy, żeby zarejestrować dynamiczne ujęcie.

 

Możliwości multimedialne

Aktualnie tego typu konstrukcje muszą dysponować funkcją filmowania i to w rozdzielczości Full HD z dźwiękiem stereofonicznym. W Olympusie przy pełnej rozdzielczości rejestrowanych jest prawie 60 klatek, jednak z przeplotem. Możemy zastosować redukcję szumu wiatru oraz podłączyć mikrofon zewnętrzny. Przy filmowaniu możemy zastosować Magiczne Filtry oraz wykonać zdjęcie, które jednak na chwilę rejestracji przerwie ciągłość filmu.

Model ma złącze USB 2.0 oraz HDMI, a zapis rejestrowany jest na kartach typu SD (do SDXC). Olympus jest kompatybilny również z kartami UHS-I i Eye-Fi, można do niego nabyć opcjonalny zasilacz sieciowy jednak wymaga on zastosowania gripu HLD-6.

Podłączając aparaty do telewizora poprzez HDMI możemy odtwarzać na nim zapisane obrazy. Ich odtwarzaniem możemy sterować pilotem od telewizora. W tej kategorii przyznajemy 5,5 punktu.

 

Kilka filtrów z OM-D.

Amsterdam. Sobowtór Jamesa Bonda na dachu hotelu Hilton w Amsterdamie. Zastosowanie filtrów fotograficznych dodaje zdjęciom ciekawe efekty.

 

Możliwości edycyjne

W Olympusie możemy „wywołać” RAW. JPEG-i możemy poddać zmianie rozmiaru, kadrowaniu, redukcji czerwonych oczu, kompensacji cienia, wprowadzić korekcję nasycenia, efekt sepii lub cz-b. Przy konwersji plików RAW do formy użytecznej w programie Olympus Viewer możemy dodać efekt filtrów (Pop-art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie crossowe, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie). Wynik – 5,25 punkty dla Olympusa.

 

Charakterystyczną cechą współczesnych bezlusterkowców są duże możliwości edycyjne dostępne z pozycji aparatu. Na tym zdjęciu prezentujemy jeden z filtrów testowanego Olympusa OM-D.

Charakterystyczną cechą współczesnych bezlusterkowców są duże możliwości edycyjne dostępne z pozycji aparatu. Na tym zdjęciu prezentujemy jeden z filtrów testowanego Olympusa OM-D.

 

Podsumowanie

Aparat ten jak większość bezlusterkowców, ma być propozycją dla osób chcących łączyć funkcje i wielkość kompaktów z możliwościami lustrzanek. Jego bardzo duże możliwości fotograficzne i filmowe umożliwiają zaspokojenie wymagań większości użytkowników tej klasy sprzętu. Olympus OM-D ma największą rozdzielczość wśród aparatów z wymienną optyką tego producenta, jest uszczelniony, można go rozbudować o grip, a dzięki swojej klasycznej budowie przypadnie do gustu osobom lubiącym tego typu konstrukcje. Model OM-D pretendują do klasy Premium i na jego nabycie musimy wysupłać około 5 tys. zł. 18 kwietnia udostępniono nowe firmware Olympusa OM-D poprawiający działanie stabilizacji obrazu.

 

Podsumowanie

 

Tekst i zdjęcia niepodpisane: Piotr Hernik



 
data dodania: 27-02-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 38609
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.088) / 0.078

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |