testowe TEST Olympusa OM-D E-M5 zdobywcy nagrody EISA 2012-2013ciąg dalszy...
Odwzorowanie barwne Odwzorowanie barwne badaliśmy dla obu typów oświetlenia, przy ustawieniach automatycznych definiowanych i ręcznie wprowadzonych w kelwinach. Przy świetle błyskowym w Olympusie najlepszy wynik uzyskaliśmy dla ustawienia automatycznego. Ustawienie definiowane dla światła słonecznego oraz ręczny balans bieli ustawiony dla 5000 K dają lekko niebieskawą dominantę. Jak z tego wynika przy wyższych temperaturach barwowych najlepiej sprawdza się automat.
Olympus OM-D balans bieli
Dla światła żarowego o temperaturze 3000 K najlepiej wypadł ręcznie wprowadzony balans bieli dla 3000 K, ustawienie definiowane dla światła żarowego dawało lekką niebieskawą dominantę; a automat zażółcał. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5 punktów.
Możliwości multimedialne Aktualnie tego typu konstrukcje muszą dysponować funkcją filmowania i to w rozdzielczości Full HD z dźwiękiem stereofonicznym. W Olympusie przy pełnej rozdzielczości rejestrowanych jest prawie 60 klatek, jednak z przeplotem. Możemy zastosować redukcję szumu wiatru oraz podłączyć mikrofon zewnętrzny. Przy filmowaniu możemy zastosować Magiczne Filtry oraz wykonać zdjęcie, które jednak na chwilę rejestracji przerwie ciągłość filmu.
Model ma złącze USB 2.0 oraz HDMI, a zapis rejestrowany jest na kartach typu SD (do SDXC). Olympus jest kompatybilny również z kartami UHS-I i Eye-Fi, można do niego nabyć opcjonalny zasilacz sieciowy jednak wymaga on zastosowania gripu HLD-6.
Podłączając aparaty do telewizora poprzez HDMI możemy odtwarzać na nim zapisane obrazy. Ich odtwarzaniem możemy sterować pilotem od telewizora. W tej kategorii przyznajemy 5,5 punktu.
Amsterdam. Sobowtór Jamesa Bonda na dachu hotelu Hilton w Amsterdamie. Zastosowanie filtrów fotograficznych dodaje zdjęciom ciekawe efekty.
Możliwości edycyjne W Olympusie możemy „wywołać” RAW. JPEG-i możemy poddać zmianie rozmiaru, kadrowaniu, redukcji czerwonych oczu, kompensacji cienia, wprowadzić korekcję nasycenia, efekt sepii lub cz-b. Przy konwersji plików RAW do formy użytecznej w programie Olympus Viewer możemy dodać efekt filtrów (Pop-art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie crossowe, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie). Wynik – 5,25 punkty dla Olympusa.
Charakterystyczną cechą współczesnych bezlusterkowców są duże możliwości edycyjne dostępne z pozycji aparatu. Na tym zdjęciu prezentujemy jeden z filtrów testowanego Olympusa OM-D.
Podsumowanie Aparat ten jak większość bezlusterkowców, ma być propozycją dla osób chcących łączyć funkcje i wielkość kompaktów z możliwościami lustrzanek. Jego bardzo duże możliwości fotograficzne i filmowe umożliwiają zaspokojenie wymagań większości użytkowników tej klasy sprzętu. Olympus OM-D ma największą rozdzielczość wśród aparatów z wymienną optyką tego producenta, jest uszczelniony, można go rozbudować o grip, a dzięki swojej klasycznej budowie przypadnie do gustu osobom lubiącym tego typu konstrukcje. Model OM-D pretendują do klasy Premium i na jego nabycie musimy wysupłać około 5 tys. zł. 18 kwietnia udostępniono nowe firmware Olympusa OM-D poprawiający działanie stabilizacji obrazu.
Tekst i zdjęcia niepodpisane: Piotr Hernik data dodania: 27-02-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 38609
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |