testowe Test aparatów SONY NEX-5 i NEX-3 - najmniejszych aparatów w systemie alfaciąg dalszy...
Rejestrujący w HD NEX-3 i Full HD NEX-5 (patrz pierwszy opis FK5/10) to pod względem możliwości multimedialnych bardzo ciekawe konstrukcje. Przede wszystkim stosunkowo duży fizycznie przetwornik gwarantuje plastykę obrazu znaną z lustrzanek. NEX ma jednak nad nimi przewagę – pozbawiony lustra może wykorzystywać autofocus pracujący w trybie ciągłym. W praktyce aparat sprawdza się bardzo dobrze. Tryb filmowy uruchamiamy z nieznacznym opóźnieniem (ok. 2 s) za pomocą umieszczonego intuicyjnie pod kciukiem dedykowanego przycisku. Wygodniej filmuje się NEX-em 5, a to za sprawą głębszego i bardziej masywnego uchwytu o czym była już mowa wcześniej. Co ważne, układ AF w dedykowanych obiektywach działa bardzo cicho więc na naszych nagraniach jest praktycznie niesłyszalny. Tu duże brawa dla Sony. Dla zaawansowanych użytkowników przewidziano opcjonalny, stereofoniczny mikrofon ECM-SST1 instalowany na dedykowanym złączu akcesoriów. Mikrofon jest dość uniwersalny bo może pracować jako (niemal) kierunkowy, „zbierając” dźwięk z zakresu ok 90°, lub jako „pojemnościówka” z szerszym kątem rejestracji ok 120°. Pierwszy zakres sprawdza się gdy zależy nam na odseparowaniu znajdującego się blisko nas źródła dźwięku od tła, czyli np. mówiącej osoby tak by ograniczyć szum ulicy. Szerszy zakres to dobre rozwiązanie np. na koncertach, lub gdy mamy do czynienia z większą grupą osób. Różnica w jakości dźwięku między wbudowanym mikrofonem, a tym opcjonalnym (w trybie kierunkowym) jest wyraźna. Oczywiście na korzyść mikrofonu kierunkowego, ale trzeba tu podkreślić raz jeszcze, że nawet bez zastosowania mikrofonu zewnętrznego aparat nie rejestruje zakłóceń wynikających ze zmiany ogniskowej czy też z pracy systemu AF. Trzeba przyznać że jakość dźwięku jest co najmniej zadowalająca i nie odstaje od wysokiej rozdzielczości nagrań. Ale wróćmy do filmowania.
Panorama 3D wykonywane za pomocą jednego obiektywu to iście rewolucyjne rozwiązanie. Oprogramowanie wewnętrzne dostępne będzie w lecie tego roku. Fragment materiałów informacyjnych firmy Sony Europe ukazujący różnice w tworzeniu panoram w systemie 2D i 3D.
Jakość obrazu jest zdecydowanie lepsza w przypadku NEX-a 5. I nie chodzi tu tylko o rozdzielczość. Filmy testowe pokazały, że NEX-5 lepiej radzi sobie z oceną balansu bieli w trybie WB Auto, obraz jest też mniej zaszumiony (i w tym miejscu 10 sekund filmu będzie lepsze niż 1000 słów. Ponownie odsyłamy więc na naszą stronę i do umieszczonych tam krótkich klipów).
W przypadku NEX-3, nagrania (1280×720p, 9Mb/s) rejestrowane są w uniwersalnym formacie MPEG4, obsługiwanym przez większość programów do odtwarzania multimediów. Rejestrujący w większej rozdzielczości (1920×1080i, 17Mb/s) NEX-5 wykorzystuje dodatkowo wydajny kodek AVCHD, znacznie wydłużający nagranie, ale do odtwarzania nagrań potrzebny będzie program obsługujący ten format.
W trakcie filmowania nie mamy wpływu na zbyt wiele parametrów – ręcznie skorygujemy tylko ekspozycję (w zakresie +2/–2 EV).
data dodania: 07-12-2010
godzina dodania: 08:59
odsłon: 126112
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). TAMRON 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD pierwszy z mocowaniem CANON RF - wkrótce na rynku 23 kwietnia 2024 r. Tamron, jeden z czołowych producentów optyki do różnorodnych zastosowań, ogłosił opracowanie pierwszego obiektywu TAMRON z mocowaniem CANON RF. Jest to Tamron 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD (Model B060), ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów bezlusterkowych wyposażonych w matryce typu APS-C. Test Panasonica LUMIX S 28-200 mm f/4–7,1 MACRO O.I.S. 22 lutego 2024 r. Panasonic zaprezentował obiektyw LUMIX S 28-200 mm f/4-7,1 MACRO O.I.S. oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany został z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym. LUMIX S 28-200 mm jest najmniejszym i najlżejszym na świecie obiektywem typu superzoom nie tylko dla kreatywnych podróżujących. Jest to pierwszy w serii LUMIX S obiektyw z tak szerokim zakresem ogniskowych. W marcu obiektyw trafił do redakcji... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |