Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

Test Sony A380

15 maja 2009, po prawie półtorarocznej przerwie, firma Sony zaprezentowała nową „najniższą półkę” konsumenckich lustrzanek. Wśród nowych modeli znalazł się teoretyczny następca modelu Sony a350, oznaczony jako Sony a380.

Sony a380

Zdjęcie wykonano aparatem Sony a380 + ob. 18-55 mm, przy parametrach ekspozycji: 1/320 s; ISO  400; f/9; f=82,5 mm; 1/320 s; ISO  400; f/9; f=82,5 mm

 

15 maja, po prawie półtorarocznej przerwie, firma Sony zaprezentowała nową „najniższą półkę” konsumenckich lustrzanek. Wśród zaprezentowanych modeli znalazł się teoretyczny następca modelu Sony a350, oznaczony jako Sony a380. Ale czy właściwym jest określanie go mianem następcy? Naszym zdaniem, nie. Jest to jedynie najbardziej zaawansowany model konsumenckiej klasy lustrzanek Sony, które należałoby zaszeregować pomiędzy dotychczasowymi modelami Sony a200 i Sony a350. W tym teście, wykonanym jako pierwszy w Polsce, postaramy się wyjaśnić nasz punkt widzenia

 

Od zewnątrz, ergonomia i estetyka

Sony a380 należy do tej samej grupy produktowej, co modele Sony a230 i a330. Można powiedzieć, że wszystkie 3 aparaty powstały na bazie tego samego korpusu. Z tą różnicą, że model a230 nie ma odchylanego ekranu LCD. Korpus Sony a380 wykonano zdecydowanie solidniej od korpusów modeli a200, a300 i a350. Gdy weźmiemy aparat do ręki okazuje się, że nic w nim nie skrzypi, a żadne elementy obudowy nie przemieszczają się. Front korpusu wraz z uchwytem wykonano z estetycznego, imitującego skórę porowatego tworzywa sztucznego.

 

Uchylny ekran LCD to nadal mocna strona aparatu, choć szkoda, że nie jest on umieszczony na przegubie.

Uchylny ekran LCD to nadal mocna strona aparatu, choć szkoda, że nie jest on umieszczony na przegubie.

 

Wyprofilowano go w ten sposób, żeby małe dłonie, przede wszystkim kobiet, dobrze się wokół niego układały. Niestety, panowie o dużych dłoniach nie będą z tego rozwiązania zadowoleni. W ich przypadku najmniejszy z palców na próżno będzie szukał oparcia na korpusie aparatu. a380 to model, który „ma ambicje być” pierwszą lustrzanką dla dotychczasowego posiadacza kompaktu, i to założenie implikuje pewnego rodzaju rozwiązania w sterowaniu, nawiązujące m.in. do kompaktów Sony. W a380 nie znajdziemy już przycisków funkcyjnych po lewej stronie korpusu. Kosz i przycisk odtwarzania przesunięto na prawą stronę tylnej ścianki, a dotychczasowy przełącznik kierunkowy z Sony a350 zmodyfikowano, umieszczając na nim funkcje wyboru, tj.: Display, ISO, samowyzwalacz połączony z funkcją wyboru częstotliwości wykonywanych zdjęć, oraz przycisk AF, który aktywuje pole centralne AF, ale też służy do akceptacji wyboru opcji. Jeśli producent myślał o uproszczeniu obsługi, to wydaje się, że powinien rozdzielić dwie funkcje tego przycisku.

 

Sony a380

Przycisk AF powinien być umieszczony w innym miejscu, a pole centralne koła wyboru funkcji powinno być oznaczone jako OK (lub SET, jak u Canona). Tym bardziej, że teraz użytkownik raz akceptuje wybór za pomocą przycisku AF, a innym razem, korzystając z MENU wyboru, dokonuje akceptacji za pomocą tego przycisku, który znajduje się w górnej, lewej części korpusu. Z logiką obsługi ma to niestety mało wspólnego.

 Przejdź do Foto-Kuriera 6/2009

Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na foto-kurier.pl


Wniesienie opłaty umożliwia Ci
pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania
tekstów i materiałów ilustracyjnych.

Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 27 ; Liczba tabel i ilustracji: 12 ;
Liczba znaków: 22613

Wybierz formę płatności



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-09-2009
 
godzina dodania: 12:01
 
odsłon: 17766
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST EIZO ColorEdge CG2730 - pierwszy 27-calowy model nowej linii CG - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Test Epson EH-TW9300W - najlepszy projektor kina domowego EISA 2017-2018 - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
Fujifilm Instax Square SQ10 - cyfrówka Full HD z kwadratowym filmem - pełny test Fujifilm Instax SQ10 z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Test Olympusa M.Zuiko ED 12–100 mm f/4 IS PRO - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/2017
fotografia
Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]
fotografia
Duże możliwości w małym korpusie – test OM-D E-M10 Mark II - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 10/2015
fotografia
Jakość = PRO - OLYMPUS M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO. Pełny TEST z FK 12/2014
fotografia
Małe korpusy duże możliwości Canon EOS 1300D Nikon D3400 Pentax K-S2 - TEST z Foto-Kuriera 12/2016
fotografia
Z Pentax’em u Instax’a, czyli jak PENTAX KP rejestruje premierę Fujifilm SQ 10, mini test
fotografia
TEST: Sony A6300 jeszcze szybsza wersja pogromcy lustrzanek - artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016
fotografia
Test EIZO ColorEdge CS2420, zdrowe oczy i wspomnienia bliskie oryginału - pełna wersja artykułu z FK 11/2016


Zdjęcie miesiąca
Listopad 2017
zdjęcie miesiąca
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   Opieka techniczna: Technix

Usługi programistyczne