Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

Sierpniowa rewolucja nowe Sony A33 i Sony A55 też kręcą w full HD - test opublikowany w FK 9/2010

24 sierpnia 2010 firma Sony zaprezentowała dwa pierwsze aparaty cyfrowe (Sony A55 i Sony A33) oparte na technologii półprzezroczystego lustra, mające innowacyjny system optyczny, który daje nowe, niezwykłe możliwości wykonywania zdjęć. W dalszej części zaprezentujemy test i nasze wrażenia z obcowania z bardziej zaawansowanym przedprodukcyjnym modelem Sony A55.

Sierpniowa rewolucja nowe alfy teżkręcą w full hd

 

Estetyka i ergonomia

Wykonana z tworzywa sztucznego czarna obudowa aparatu z wymienną optyką, o symbolu A55, sprawia dość solidne wrażenie. Jej plusem jest wyłożenie prawej części korpusu gumową okładziną.

 

a55 wyposażono w mikrofon stereofoniczny

A55 wyposażono w mikrofon stereofoniczny

 

Poprawia to chwyt aparatu i zapobiega jego przypadkowemu wyślizgnięciu się z dłoni. Tradycyjnie już dla osób o dużych dłoniach uchwyt ten wyda się zbyt mały, ale nie będzie to zbyt uciążliwe, dopóki nie założymy do korpusu obiektywów o długiej ogniskowej. Wszystkie przyciski rozmieszczone są logicznie, i są estetyczne, jak na tę klasę sprzętu przystało. Gniazda złącz schowane są w sposób jak najbardziej uzasadniony pod estetycznymi gumowanymi klapkami. Aparat nie skrzypi i nie odkształca się po wzięciu do rąk. W odróżnieniu od tradycyjnych lustrzanek cyfrowych, A55 wyposażony został w technologię półprzezroczystego lustra, którego zadaniem jest „rozwidlenie” ścieżki optycznej. W efekcie czego większa część światła trafia do głównego przetwornika obrazu, a mniejsza do oddzielnego czujnika automatyki ostrości, umieszczonego w górnej części korpusu, działającego na zasadzie detekcji fazowej (patrz schemat na str. 67). Dzięki uproszczeniu budowy mechanicznej możliwe było zmniejszenie wymiarów aparatu. Podczas korzystania z nowego wizjera elektronicznego często zdarzało się nam, że światło wpadało do wizjera z boku i blikowało. Wynika z tego, że muszla oczna, a właściwie osłona gumowa wizjera, powinna być nieco większa. Oczywiście być może osoby „prawooczne” lub „lewooczne” o innej budowie układu kostnego twarzy (okolic oka), nie będą miały z tym problemu, jednak warto przed zakupem aparatu sprawdzić ten element jego budowy. Kolejna drobna niedogodność dotyczy ekranu LCD. Wreszcie umieszczono go na przegubie. Brawo!!!

 

W Sony a55 wreszcie umieszczono ekran LCD na przegubie, ale niestety nie z lewej strony korpusu, lecz w jego dolnej części. Nawet w „stresujących” warunkach system Live View rejestruje pliki w pełnej rozdzielczości z częstotliwością 10 kl./s.

W Sony A55 wreszcie umieszczono ekran LCD na przegubie, ale niestety nie z lewej strony korpusu, lecz w jego dolnej części. Nawet w „stresujących” warunkach system Live View rejestruje pliki w pełnej rozdzielczości z częstotliwością 10 kl./s. 

 

Szkoda jedynie, że przegub znajduje się w dolnej części korpusu, a nie po jego lewej stronie, tak jak w Canonie EOS 60D, czy też Olympusie E-30. Obecne ułożenie ekranu powoduje, że po zamocowaniu aparatu do statywu mamy problem z odchyleniem ekranu o pełny kąt w dół lub w górę. Sytuacja analogiczna do występującej w przypadku Nikona D5000 (patrz test FK 5/2009). Za estetykę wykonania przyznajemy 5,5 punktu, a za ergonomię mocne 5.

 

Rezygnacja z wizjera optycznego znacznie zmniejszyła wysokość kurpusu w a55

Rezygnacja z wizjera optycznego znacznie zmniejszyła wysokość kurpusu w a55

 

Intuicyjność obsługi

Sony zawsze przykładało sporą wagę do tego, żeby jego produkty były dość proste w obsłudze. Ostatnie produkty wprowadzane na rynek, zarówno neksy, jak i lustrzanki, potwierdzają tę regułę. W modelu A55 jest podobnie. Wprowadzono nawet nowy tryb Auto+, w którym aparat dobiera za fotografującego parametry ekspozycji, korzystając z szerszej gamy trybów pracy niż w przypadku trybu auto. W tym z automatyki wykrywania scen, auto HDR, zdjęć pojedynczych czy też seryjnych. Dobrym rozwiązaniem jest wyświetlanie na ekranie LCD krótkich instrukcji informujących użytkownika o przeznaczeniu danej funkcji lub trybu pracy. Wielu, nie tylko początkującym osobom, może również okazać się pomocna elektroniczna poziomnica (pion i poziom), umożliwiająca szybkie i w miarę precyzyjne wypoziomowanie aparatu, zarówno w pionie, jak i w poziomie. Trochę przypomina to wolant w symulatorze lotów, ale efekt działania jest w pełni satysfakcjonujący. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,5 punktu.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 25-03-2011
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 31053
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17
fotografia
Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobrania
fotografia
Canon EF-S 10-18 mm f/4,5-5,6 IS STM vs. Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2,8 - TEST Foto-Kurier 3/15
fotografia
Fotograficzny BenQ SW271 matryca 27" IPS 4K z HDR i Delta E≤2 - test z Foto-Kuriera nr 11/2017
fotografia
TEST Fujifilm X-T20 najlepszy konsumencki bezlusterkowiec, zdobywca nagrody EISA 2017-2018
fotografia
TEST EIZO ColorEdge CG2730 - pierwszy 27-calowy model nowej linii CG - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Test Epson EH-TW9300W - najlepszy projektor kina domowego EISA 2017-2018 - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
Fujifilm Instax Square SQ10 - cyfrówka Full HD z kwadratowym filmem - pełny test Fujifilm Instax SQ10 z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Test Olympusa M.Zuiko ED 12–100 mm f/4 IS PRO - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/2017
fotografia
Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]
fotografia
Duże możliwości w małym korpusie – test OM-D E-M10 Mark II - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 10/2015
fotografia
Jakość = PRO - OLYMPUS M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO. Pełny TEST z FK 12/2014
fotografia
Małe korpusy duże możliwości: Canon EOS 1300D, Nikon D3400, Pentax K-S2 - TEST z Foto-Kuriera 12/2016
fotografia
Z Pentax’em u Instax’a, czyli jak PENTAX KP rejestruje premierę Fujifilm SQ 10, mini test
fotografia
TEST: Sony A6300 jeszcze szybsza wersja pogromcy lustrzanek - artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016




Wdrożenie RODO - jak się za to zabrać - tekst Foto-Kurier 5/2018

W poprzednim artykule (
FK 4/2018 >>>) przybliżyłam tematykę związaną z RODO – czyli ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych. Termin jego wejścia w życie zbliża się nieunikniony. Mimo, iż polskie regulacje, które mają implementować RODO do porządku prawnego będą mieć prawdopodobnie opóźnienie – samo rozporządzenie wejdzie w życie w dniu 25 maja 2018 r. Co oznacza to dla nas? Przede wszystkim to, że nowe regulacje powinny być stosowane już od tego dnia. Powstaje zatem pytanie jak przygotować swoją firmę do wdrożenia RODO.
więcej
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   Opieka techniczna: Technix

Usługi programistyczne