Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

TEST - Nikon D5100 w starciu z Canonem EOS 600D - artykuł opublikowano w FK 7/2011

Nikon D5100 to silny konkurent Canona EOS 600D. Testując pierwszy z nich przyglądamy się obydwu modelom i wyciągamy stosowne wnioski, które mogą być przydatne przy wyborze lustrzanki na wakacje. Szczegółowe różnice między modelami D5000 i D5100 zostały omówione w FK 4/2011, i dlatego w tym numerze ograniczamy się jedynie do praktycznych aspektów porównania.

Zdjęcie wykonano podczas mini kocertu jazzowego. Muzyk był tak zaangażowany w to, co robi, że głowę miał ciagle spuszczoną. Dopiero odchylenie ekranu LCD i fotografowanie z poziomu podłogi umożliwiło zarejestrowanie twarzy i instrumentu jednocześnie. Zdjęcie zostało przerobione na czarno-białe i skadrowane w aparacie. Po drobnych poprawkach w Photoshopie prezentowane jest obok. Podobne operacje wykonano przy zdjęciu na sąsiedniej stronie.

Zdjęcie wykonano podczas mini kocertu jazzowego. Muzyk był tak zaangażowany w to, co robi, że głowę miał ciagle spuszczoną. Dopiero odchylenie ekranu LCD i fotografowanie z poziomu podłogi umożliwiło zarejestrowanie twarzy i instrumentu jednocześnie. Zdjęcie zostało przerobione na czarno-białe i skadrowane w aparacie. Po drobnych poprawkach w Photoshopie prezentowane jest obok. Podobne operacje wykonano przy zdjęciu na sąsiedniej stronie.
Par. eksp.: Nikon D5100; Nikkor AF-S 18-105 mm VR; 1/13 s; ISO 3200; f/4,5; f=40 mm

 

Od zewnątrz, ergonomia i estetyka

Nikon D5100 to docelowy następca popularnego modelu Nikon D5000. Jest on od niego zarówno nieznacznie grubszy jak i o milimetr szerszy (127×104×80 mm), a na dodatek też i cięższy (615 g vs 560 g w D5000).

 

Dzięki możliwości programowania przeznaczenia m.in. przycisku Fn/ samowyzwalacz można zmieniać czułość ISO bez odrywania oka od wizjera optycznego.

Dzięki możliwości programowania przeznaczenia m.in. przycisku Fn/ samowyzwalacz można zmieniać czułość ISO bez odrywania oka od wizjera optycznego.

 

O tym wszystkim jednak pisaliśmy już w FK 4/2011, gdzie poddaliśmy dokładnej analizie obydwa korpusy. Naszym zdaniem ergonomia w testowanym modelu w stosunku do Nikona D5000 uległa znacznej poprawie. Przeprofilowany uchwyt aparatu lepiej teraz leży w ręku. Choć nadal dla bardzo dużych dłoni może być on nieco zbyt mały, ale ta grupa użytkowników będzie należała do niszowych odbiorców tego sprzętu. Wreszcie umieszczono w D5100 duży 3” ekran LCD na przegubie po lewej stronie korpusu, tak jak to było dotychczas w przypadku lustrzanek Canona i Olympusa.

 

Wreszcie w nowym Nikonie zastosowano umieszczony na przegubie obrotowy ekran LCD. W jego wnętrzu widoczna jest dość przyjazna wersja informacji na temat ekspozycji.

Wreszcie w nowym Nikonie zastosowano umieszczony na przegubie obrotowy ekran LCD. W jego wnętrzu widoczna jest dość przyjazna wersja informacji na temat ekspozycji.

 

Kolejnym bardzo dobrym rozwiązaniem ułatwiającym obsługę aparatu jest umieszczenie przełącznika trybu Live View w górnej części korpusu. To rozwiązanie w praktyce sprawdza się znakomicie. Przeniesienie przycisków obsługi aparatu na prawą stronę sprawiło, że za pomocą palców jedynie prawej dłoni możemy obsłużyć większość istotnych funkcji aparatu. Co prawda brakuje możliwości szybkiego dostępu do  zmiany czułości ISO, ale dzięki możliwości np. programowania przycisku „Fn/samowyzwalacz” łatwo możemy ten brak uzupełnić, przypisując mu aktywację zmiany wartości ISO. Po takim przypisaniu możliwa jest zmiana wartości ISO bez konieczności odrywania oka od ­wizjera optycznego.

 

Widok przez wizjer optyczny

 

W tej klasie produktów za ergonomię Nikonowi należy się 6 punktów. Intuicyjność obsługi aparatu to również bardzo wysoki poziom, analogiczny do Canona EOS 600D (test FK 4/2011), i dlatego przyznajemy za nią 5,5 punktu. Podobnie ma się sprawa estetyki wykonania. Oceniamy D5100 tak samo jak Canona EOS 600D na 5 punktów, i to nie dlatego, że coś jest złego w jednym lub drugim modelu, ale dlatego, że w tej klasie produktowej nieco gorsze materiały wykończeniowe są faktem. Dzięki słabszej ich jakości obniżona jest cena aparatu, a to w tej klasie produktowej jest niezwykle istotną cechą, dużo ważniejszą od  najwyższej jakości estetyki wykonania.

 

Nikon D5100

 

 

 


złap za róg i przerzuć stronę

 

Artukuł opublikowano w FK 7/2011 >>>

Zobacz pełny test Canona EOS-a 600D >>>

Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na foto-kurier.pl


Wniesienie opłaty umożliwia Ci
pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania
tekstów i materiałów ilustracyjnych.

Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 22 ; Liczba tabel i ilustracji: 4 ;
Liczba znaków: 13115

Wybierz formę płatności



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 24-12-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 54301
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Epson SureColor SC-S80610 - czyli najtańsze wydruki fotograficzne - TEST Foto-Kurier 11/18
fotografia
Olympus na każdą okazję – od szerokiego kąta 17 mm f/1,2 po krótkie tele 45 mm f/1,2 - TEST Olympus Foto-Kurier 6/18
fotografia
Sharp 8K TV LV-70X500E - nowy wymiar fotograficznej ostrości - TEST Foto-Kurier 5/2018
fotografia
TEST: Najlepszy w historii aparat systemu Mikro 4/3 – Olympus OMD E-M1 - TEST Foto-Kurier 10/13
fotografia
Test GorillaPod 5K kit - lekki, poręczny, idealny nie tylko dla posiadaczy lustrzanek - Foto-Kurier 3/18
fotografia
X-T2+GFX50S= X-H1 czyli kolejny wytrzymały bezlusterkowiec Fujifilm - TEST Fujifilm X-H1 Foto-Kurier 6/18
fotografia
Szeroki profesjonalista bez kompromisów, Nikkor AF-S 14–24 mm f/2,8G ED - test Foto-Kurier1-2/2016 - artykuł na weekend
fotografia
Panasonic LUMIX GX8 (test) 4K, Post Focus i podwójny system stabilizacji - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/2016
fotografia
Jasne szerokie kąty - test z Foto-Kuriera 11/13 AF Nikkor 28 mm f/2,8D; AF-S Nikkor 28 mm f/1,8G; Sigma 28 mm f/1,8 EX DG A
fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17
fotografia
Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobrania
fotografia
Canon EF-S 10-18 mm f/4,5-5,6 IS STM vs. Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2,8 - TEST Foto-Kurier 3/15


Zdjęcie miesiąca
Grudzień 2018
zdjęcie miesiąca
© fot. Bogna Jadżyn
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |