Wydania FK: 169,
publikacje: 9009,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 287051,
użytkownicy: 9688
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Pojedynek na szczycie - Fujifilm FinePix X10 vs. Nikon Coolpix P7100 (TEST z Foto-Kuriera 11/2011)
Zaawansowane kompakty z wizjerami optycznymi należą do rzadkości. Dotychczas zdecydowany prym w tej grupie aparatów wiódł Canon za sprawą modeli serii G. Od czasu do czasu starał się dorównać mu kroku Nikon z modelami serii P. Starał się, gdyż niestety stale był w tyle. Od września do wielkiej dwójki dołączył elegancik Fujifilm X10.
Możliwość wykonywania panoram to pozytywna cecha
wyróżniająca model X10 w stosunku do P7100. To pomogło uwiecznić
zjawisko zachodu słońca nad historycznym miastem – twierdzą – Ait Ben
Haddou (wymiary panoramy to 5760×1080 pikseli).
Od zewnątrz, estetyka
W FK 2/2011 testowaliśmy modele Nikon P7000 i Canon G12
i w przypadku tych modeli można było mówić o podobieństwie. Tym razem
testowany Nikon P7100 z Fujifilm X10 łączą jedynie solidność i jakość
wykonania. Korpusy obydwóch aparatów wygladają zupełnie inaczej,
a wykonano je z lekkich i wytrzymałych stopów metali, które zapewniają
trwałość konstrukcji.
Pokrętła trybów w obu aparatach wykonane są ze stopu
aluminium. Fujifilm X10 to „miniaturka” modelu X100, występująca,
podobnie jak Nikon, w kolorze czarnym, stylowo nawiązująca
do eleganckiego starszego i większego brata. Po wzięciu aparatu do ręki
nie chce się go oddawać. Podobnie jak w przypadku Nikona, wszystkie
elementy obudowy wykonane są z najwyższą starannością. Nic nie skrzypi,
nic nie przemieszcza się, a wszystkie przyciski reagują na nacisk
w sposób prawidłowy. Nikon P7100 nawiązuje swoim wyglądem do poprzednika
oraz do modelu G12, a obsługa jego głównych funkcji może być
„porównywana” z modelem D700. W Nikonie przycisk załączający aparat
znajduje się w górnej części korpusu i może być włączony przez
przypadek. W X10 natomiast zastosowano nietypowy system uruchamiania
aparatu – wystarczy przekręcić pierścień zmiany ogniskowej na obiektywie
i… działamy. Niestety w modelu X10, który mieliśmy, czasami blokował
się on, ale zapewne w modelu finalnym nie będzie z tym problemu. I tu
jeszcze jedna ważna uwaga dotycząca wznowienia pracy przez aparat.
W przypadku Nikona P7100 wystarczy lekko dotknąć włącznik
ON/OFF, a przy X10 konieczne jest np. zamkniecie i otwarcie obiektywu,
i niestety zdarza się, że za pierwszym razem ten zabieg nie pomaga.
Można też wznowić pracę aparatu przytrzymując ponad 1 s (zbyt długo)
przycisk play, i wtedy, np. poprzez dotknięcie spustu migawki
przechodzimy z trybu odtwarzania w tryb rejestracji, fotografowania.
Wygląda na to, że X10 po zapadnięciu w „drzemkę” dość ciężko i długo
wybudza się. Być może jest to jedynie przypadłość modelu
przedprodukcyjnego lub danego egzemplarza, ale warto zwrócić na to uwagę
przy wyborze aparatu.
Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl
Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych.
Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 37 ;
Liczba tabel i ilustracji: 41 ;
Liczba znaków: 23277
Wybierz formę płatności
Uwaga! Nadesłany kod będzie aktywny tylko na danym komputerze z daną przeglądarką.
22 lutego 2024 r. Panasonic zaprezentował obiektyw LUMIX S 28-200 mm f/4-7,1 MACRO O.I.S. oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany został z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym. LUMIX S 28-200 mm jest
najmniejszym i najlżejszym na świecie obiektywem typu superzoom nie tylko dla kreatywnych podróżujących. Jest to pierwszy w serii LUMIX S obiektyw z tak szerokim zakresem ogniskowych. W marcu obiektyw trafił do redakcji...
Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą
inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16
tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie
jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie
Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024