testowe TEST Fujifilm FinePix HS30EXR: Nieprawdopodobny zasięg zoomu5 stycznia 2012 firma Fujifilm zapowiedziała wprowadzenie aparatu Fujifilm FinePix HS30EXR. W przeprowadzonym teście sprawdzamy fotograficzne możliwości tego modelu oraz tam gdzie to będzie możliwe odnosimy je do parametrów młodszego brata o oznaczeniu HS25EXR.
Od zewnątrz, ergonomia S30EXR jest mniejszy od modelu X-S1, nie ma tylu uszczelnień i jest nieco delikatniejszej konstrukcji od starszego brata. Zasadnicza różnica polega na tym, że górnej części korpusu HS30EXR nie wyłożono gumową okładziną. HS30 pomimo swoich małych wymiarów dobrze leży w ręku. Niestety, tak samo jak i w modelu poprzednim, w HS30EXR, niewygodnie obraca się pierścieniem zmiany ogniskowej, gdyż duży palec zaczepia o wystającą osłonę lampy błyskowej. Oczywiście im mniejsze dłonie tym mniej będziemy tę uciążliwość odczuwać. HS30EXR ma jeden klawisz funkcyjny (Fn), do którego można przypisać szybki dostęp do ważnych dla użytkownika funkcji aparatu. Pewnego rodzaju ułatwieniem w indywidualnej obsłudze HS30EXR jest predefiniowany tryb ekspozycji (C). Za ergonomię HS30EXR otrzymuje od nas mocne 5 punktów.
Estetyka Fujifilm FinePix HS30EXR jest aparatem o niewielkich wymiarach i dość finezyjnie wykonanym. Ładnie wygląda „złamana” linia górnej części korpusu tego aparatu. Może się podobać. Na pierwszy rzut oka i nie tylko sprawia pozytywne wrażenie. Za estetykę przyznajemy mu 5,5 punktu.
Fujifilm HS25EXR jest bardzo podobny do HS30EXR pod względem funkcji i możliwości.
Intuicyjność obsługi Na pierwszy rzut oka wygląda wszystko świetnie i logicznie. I tak w większości przypadków też jest. Użytkownicy dotychczasowych modeli aparatów Fujifilm przyzwyczają się dość szybko do ich obsługi. Pozostałym posiadaczom aparatów zajmie to nieco więcej czasu, ale zrobią to zdecydowanie szybciej niż nowi użytkownicy Neksów. HS30EXR otrzymuje od nas 5,25 za mało logiczny wybór częstotliwości fotografowania w przypadku wyboru opcji zdjęć seryjnych. W modelu tym, po wyborze przycisku zdjęcia seryjne należy wybrać ich częstotliwość za pomocą… (i tu uwaga) przycisku oznaczonego piktogramem błyskawicy. Prawda, że logiczne?. Na szczęście wnikliwa obserwacja ekranu LCD i wskaźników tam istniejących umożliwi szybkie odnalezienie się w takiej sytuacji.
Wizjer elektroniczny (EVF) HS30EXR wyposażono w 0,26” wizjer elektroniczny o rozdzielczości 920 tys. punktów. Za jego pomocą odbywa się kadrowanie i komponowanie zdjęć oraz kontrola podstawowych parametrów ekspozycji. Wizjer obejmuje 100% pola widzenia kadru, a obraz w celowniku odzwierciedla to, co znajdzie się na finalnym zdjęciu. Oczywiście do wizjera optycznego wizjerom elektronicznym wiele brakuje. Niemniej w słoneczne dni na pewno wspomoże on proces fotografowania. Za wizjer HS30EXR otrzymuje 4,75 punktu. Przy okazji warto zauważyć, że w ofercie Fujifilm znajduje się jeszcze jeden superzoom o oznaczeniu HS25EXR, który jest wyposażony w wizjer elektroniczny o nieco mniejszej przekątnej (0,2”) i mniejszej rozdzielczości (200 tys. punktów). Jego pole widzenia obejmuje 97% pola krycia kadru.
Ekran LCD Komponowanie kadru może odbywać się również za pomocą uchylnego ekranu LCD o rozdzielczości 460 000 punktów. Bardzo dobrze, że wyposażono go w tryb pracy, który w świetle słonecznym zapewnia lepszy podgląd obrazu w jasnych słonecznych plenerach. Uruchamiamy go poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku „EVF/LCD” znajdującego się na tylnej ściance aparatu. Ponowne wciśnięcie tego przycisku powoduje powrót do normalnego trybu wyświetlania obrazu na ekranie LCD. Za ekran LCD HS30EXR otrzymuje 5 punktów.
data dodania: 17-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 78140
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco W dalszej części zamieszczam komentarz, który dostałem od jednego z użytkowników naszego serwisu. Ponieważ nie do końca mogę się do niego ustosunkować, toteż umieszczam go jako uzupełnienie powyższego testu. "..Canon wszystkich przegonił z zoomem 24-1200 / 50x. Fotografowanie aparatem Fujifilm HS30EXR w trakcie filmowania to nieporozumienie. W trakcie filmowania z zoomem ostrość/autofocus szaleje bardziej niż niejeden wariat w psychiatryku. Fujifilm S6500fd podczas filmowania zachowywał się dobrze...". Będę wdzięczny za ustosunkowanie się do tej opinii.
Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |