testowe Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/20176 października 2016 firma Sony zaprezentowała nowy, flagowy aparat z matrycą formatu APS-C – α6500. Dokładnie rok temu w Foto-Kurierze 6/2016 opublikowaliśmy test jego poprzednika, modelu α6300 (premiera 4.02.2016). Wiele razy mieliśmy możliwość fotografować używając Sony α6500, ale dopiero teraz trafił on do naszego laboratorium testowego, gdzie poddaliśmy go naszym procedurom testowym. W dalszej części dzielimy się z Państwem opiniami na temat tego modelu i tam gdzie to będzie możliwe porównujemy go do Sony α6300, który nadal jest produkowany.
Sony A6500 można wykonywać zdjęcia seryjne z częstotliwością do 11 kl./s w trybie AF-C.
Od zewnątrz, estetyka i ergonomia
Pojawił się tutaj dodatkowy (programowany przez użytkownika) przycisk funkcyjny C2 [1], dzięki czemu jego dotychczasowe miejsce w A6300 (przycisk kosz) ma teraz nazwę C3 (w A6500 jest 10 programowalnych przycisków) i jest trzecim przyciskiem C z możliwością przypisania wywołania funkcji lub trybu pracy aparatu.
Dzięki tej zmianie oznaczenie przycisku kosz wróciło na należyte mu miejsce :) [2]
– pozdrawiamy szkoleniowców z Sony Polska. W spodniej części korpusu
nie zmieniło się nic istotnego w porównaniu do A6300. Nadal niecierpliwi
mogą mieć problem z szybkim wyjęciem karty zlokalizowanej pod pokrywą,
obok akumulatora. Kadrowanie odbywa się za pomocą tego samego co w A6300
wizjera elektronicznego typu OLED (patrz dalej) lub uchylnego,
3-calowego ekranu LCD (ponad 90° do góry i do ok. 45° w dół)
o rozdzielczości 921 tys. punktów. Ale tym razem mamy miłą niespodziankę
– ekran jest dotykowy (patrz dalej). Brawo, a jednak inżynierowie Sony
nas czytają, choć niestety niezbyt dokładnie, gdyż ekran nadal nie jest
osadzony na przegubie. Szkoda, wtedy trudniej byłoby go uszkodzić
w transporcie. Estetykę wykonania oceniamy tak samo wysoko jak w A6300 na 5,75 punktu, a ergonomię nieco wyżej na 5,9 punktu.
[nextapage]
Wewnątrz korpusu α6500 znajduje się 24,2-milionowy przetwornik Exmor CMOS formatu APS-C (ten sam co w A6300), który współpracuje z procesorem obrazu BIONZ X i nowo opracowanym układem LSI (przyspieszającym pracę układu) [A]. Połączenie tych trzech elementów zapewnia maksymalną wydajność przetwarzania oraz szeroki zakres czułości: od ISO 100 do ISO 51 200 (ten sam co w A6300). Wyróżnikami przetwornika obrazu, podobnie jak w A6300, są duże wymiary elementów światłoczułych i mała grubość warstw przewodzących. Konstrukcja ta do maksimum zwiększa efektywność przechwytywania światła, a miedziane ścieżki transmisji danych przyczyniają się dodatkowo do zwiększenia szybkości ich odczytu. Procesor obrazu BIONZ X i wspomniany nowo opracowany układ o dużej skali integracji (LSI) umożliwiają uzyskanie fotografii i filmów o wyższej jakości oraz zmniejszają poziom szumów przy wysokich czułościach ISO. Do zadań nowego układu LSI należy też powiększenie pojemności bufora na zdjęcia seryjne. Obecnie mieści się w nim aż 307 klatek JPEG (przy 8 kl./s), lub 269 przy 11 kl./s i włączonym systemie AF 4D, co znacznie zwiększa szanse na uchwycenie najważniejszego momentu.
data dodania: 28-09-2017
godzina dodania: 15:47
odsłon: 13176
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Trzeci etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "W deszczu" - zgłoszenia tylko do 7 kwietnia Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bochenski, Marian Dereń, Maria Galimska, Kaz Karżel, Ryszard Warchoł. Oni już wgrali swoje zdjęcia do trzeciego etapu Ligi Foto-Kuriera pt. "W deszczu". Zainspiruj się i dołącz do wybranych. Termin zgłoszeń mija 7 kwietnia. Zapraszamy do rywalizacji. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć - Foto-Kurier 3/24 - zdjęcia użytkowników tego portalu Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem omawiają między innymi zdjęcie, którego autorka jest Daria Sandelewska serię, nastepnym razem mogą to być Twoje zdjęcia. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |