Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

Fotograficzny BenQ SW271 matryca 27" IPS 4K z HDR i Delta E≤2 - test z Foto-Kuriera nr 11/2017

W październiku 2017 roku firma BenQ wprowadziła na polski rynek monitor dla fotografów SW271 o wysokiej dynamice HDR (High Dynamic Range). Monitor ma rozdzielczość 4K i odwzorowuje przestrzeń w 99% zgodną z przestrzenią Adobe RGB w dość atrakcyjnej cenie. Tuż po premierze SW271 trafił do naszego redakcyjnego studia, gdzie poddaliśmy go typowym procedurom testowym. Nasze spostrzeżenia publikujemy w dalszej części.



 

Ergonomia i wygląd zewnętrzny
BenQ SW271 trafił do naszej redakcji w dość szerokim, jak na monitor, opakowaniu. Trochę nas to zdziwiło, że zapakowano go w tak duże pudło, ale po zajrzeniu do środka wyjaśniło się wszystko. Monitor pakowany jest razem ze składanym kapturem [1], który ma więcej elementów, gdyż może być zamiennie montowany zarówno w pozycji pionowej  jak też i poziomej i z tego względu zajmuje dość dużo miejsca podczas transportu. Trzeba przyznać, że to oryginalne rozwiązanie i bardzo dobrze, że pomyślano o tym, że kaptur może się przydać, również przy pracy monitora w pozycji pionowej [2]. Montaż ramienia [3] na podstawie oraz ramienia do monitora odbywają się bardzo szybko i intuicyjnie. Zmontowany monitor ma wymiary 372,2×626×238,04 mm, a jego waga wynosi z podstawą 9,3 kg. BenQ SW271 waży o 0,4 kg więcej niż testowany w FK 8-9/17 też 27” calowy Eizo CG2730.



Górna część i ściany boczne ramki monitora praktycznie nie istnieją. Panel oddzielony jest bowiem od krawędzi delikatną obramówką o grubości ok. 2 mm. W dolnej części monitora znajduje się ramka o wysokości ok. 2 cm. W jej prawym dolnym rogu umieszczono 6 przycisków funkcyjnych [4] w tym włącznik monitora. Monitor ma stopkę, która umożliwia ustawienie odpowiedniej dla potrzeb użytkownika wysokości, nachylenia oraz obrót ekranu, jak również korzystanie z niego w trybie portretowym (pivot). BenQ SW271 ma tak samo jak CG2730 wygodny mechanizm umożliwiający jednym ruchem odłączenie ekranu od stopki. Mamy dość szeroki zakres regulacji położenia ekranu – wysokość ekranu można zmieniać w zakresie do 15 cm, kąt nachylenia od –5° w dół do 20° w górę. Ekran można też obrócić w pionie o 90° i wokół własnej osi o 45° w prawo lub o tyleż samo w lewo. Testowany w FK 10/17 EIZO ColorEdge CG2730 miał nieznacznie większą możliwość regulacji. Monitor BenQ porusza się po prowadnicach uchwytu bez zbędnych luzów i oporów. Zdecydowanie łatwiej nim manewrować niż nieco lżejszym EIZO CG2730. BenQ SW271 ma podobnie jak testowane u nas ostatnio monitory EIZO i NEC umieszczony z tyłu uchwyt, który ułatwia przenoszenie monitora. Z tym, że tym razem jest on umieszczony w górnej części ramienia monitora [5]. To oryginalne i skuteczne rozwiązanie. Do sterowania parametrami w BenQ SW271 możemy wykorzystywać zarówno wspomniane wcześniej klawisze jak i pilot (Hotkey Puck) [6] podłączany do monitora za pomocą kabla. To rozwiązanie, znane z poprzednich modeli monitorów BenQ sprawdza się również i w SW271.


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-12-2017
 
godzina dodania: 15:40
 
odsłon: 4907
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Szeroki profesjonalista bez kompromisów, Nikkor AF-S 14–24 mm f/2,8G ED - test Foto-Kurier1-2/2016 - artykuł na weekend
fotografia
Panasonic LUMIX GX8 (test) 4K, Post Focus i podwójny system stabilizacji - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/2016
fotografia
Jasne szerokie kąty - test z Foto-Kuriera 11/13 AF Nikkor 28 mm f/2,8D; AF-S Nikkor 28 mm f/1,8G; Sigma 28 mm f/1,8 EX DG A
fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17
fotografia
Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobrania
fotografia
Canon EF-S 10-18 mm f/4,5-5,6 IS STM vs. Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2,8 - TEST Foto-Kurier 3/15
fotografia
TEST Fujifilm X-T20 najlepszy konsumencki bezlusterkowiec, zdobywca nagrody EISA 2017-2018
fotografia
TEST EIZO ColorEdge CG2730 - pierwszy 27-calowy model nowej linii CG - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Test Epson EH-TW9300W - najlepszy projektor kina domowego EISA 2017-2018 - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
Fujifilm Instax Square SQ10 - cyfrówka Full HD z kwadratowym filmem - pełny test Fujifilm Instax SQ10 z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Test Olympusa M.Zuiko ED 12–100 mm f/4 IS PRO - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/2017
fotografia
Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]
fotografia
Duże możliwości w małym korpusie – test OM-D E-M10 Mark II - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 10/2015


Zdjęcie miesiąca
Październik 2018
zdjęcie miesiąca
© fot. Jacek Kamiński
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |