Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

Jak zmieniłem Canona na Nikona?

W tym wydaniu Foto-Kuriera przedstawiamy sylwetkę Jarka Brzezińskiego, tłumacza z języka angielskiego, fotografa, wieloletniego redaktora Foto-Kuriera i autora pierwszych edycji książek „Canon EOS System”, który w pewnym momencie zdecydował się na zmianę systemu sprzętowego z Canona na Nikona.

 

Mercedes Benz DB 280 SEC Coupe, Rajd Viva Polonia Classic. Klient: planb/CTL Logistics/the Classic Concept. Canon EOS-1D Mark II, Canon EF 16-35 mm f/2,8L USM

Mercedes Benz DB 280 SEC Coupe, Rajd Viva Polonia Classic. Klient: planb/CTL Logistics/the Classic Concept.
Canon EOS-1D Mark II, Canon EF 16-35 mm f/2,8L USM

 

Krzysztof Patrycy: Ile lat zajmujesz się fotografią?
Jarosław Brzeziński: Nie należę do tych, którzy mogą powiedzieć, że fotografują od zawsze. Mój ojciec był artystą malarzem i to malarstwo było moją pasją od końca szkoły podstawowej, przez liceum po pierwsze lata studiów. Tak naprawdę dopiero w połowie studiów po raz pierwszy świadomie wziąłem aparat do ręki. Kolega wrócił z wyjazdu do Wielkiej Brytanii i pokazał mi swoje zdjęcia, które mnie zachwyciły.

 

 Urodzony w 1962 roku, tłumacz języka angielskiego specjalizujący się w zagadnieniach Unii Europejskiej i zawodowy fotograf. Autor wielu artykułów dla Foto-Kuriera oraz oryginalnej wersji książki „Canon EOS System”. Od kilku lat mieszka z żoną, Izą, i suczką, Pasterką, w podwarszawskiej miejscowości i oddaje się nowej pasji – fotografowaniu psów.  
 

 

Był rok 1984, w sklepach fotooptycznych zero sprzętu i materiałów światłoczułych. Kolega zaproponował, że pożyczy mi swojego Zenita 12XP i podaruje kilka radzieckich filmów czarno-białych. Jednocześnie na moim roku studiów pojawił się człowiek, który wrócił z Niemiec; miał lustrzankę Nikona z trzema obiektywami, fotografował na slajdach Fujichrome oraz na filmach czarno-białych i miał własną ciemnię w domu. To on zaraził mnie pasją fotografowania. Tak więc moje początki jako fotografa to robienie zdjęć pożyczonym aparatem na podarowanych filmach i wywoływanie w cudzej ciemni.

 

Zdjęcie ilustracyjne. Klient: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nikon D2x, AF-S VR Zoom-Nikkor 200-400 mm f/4G IF-ED

Zdjęcie ilustracyjne. Klient: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Nikon D2x, AF-S VR Zoom-Nikkor 200-400 mm f/4G IF-ED

Nocny pokaz we Wrocławiu. Klient: planb/CTL Logistics/the Classic Concept. Canon EOS-1D Mark II, Canon EF 16-35 mm f/2,8L USM.

Nocny pokaz we Wrocławiu. Klient: planb/CTL Logistics/the Classic Concept.
Canon EOS-1D Mark II, Canon EF 16-35 mm f/2,8L USM.

 

K.P.: Jaki rodzaj fotografii uprawiasz? Czy od razu zajmowałeś się wszystkimi dziedzinami fotografii, czy też powoli do nich dojrzewałeś, a teraz zajmujesz się tymi, które lubisz?
J.B.: Pierwszy okres, jeszcze całkowicie amatorskiej fotografii, to Warszawa: architektura plus reportaż uliczny. Pierwsze sprzedane zdjęcia to slajdy wstawione do archiwum agencji Forum. Potem doszła fotografia przyrodnicza; przez pewien czas byłem nawet członkiem Związku Polskich Fotografów Przyrody; ale nie mam instynktu stadnego i chodzenie na zebrania oraz uczestnictwo w plenerach okazały się nie dla mnie. Nagle pojawiły się oferty fotografii zarobkowej dla dwóch agencji: dla jednej zdjęcia reklamowe, głównie dla klientów z branży farmaceutycznej, dla drugiej zdjęcia korporacyjne – portrety członków zarządu, eventy korporacyjne, oraz fotografia przemysłowa. Musiałem w krótkim czasie nauczyć się posługiwać fleszami studyjnymi, flashmeterem oraz obsługi aparatu średnioformatowego i miechowego. W międzyczasie przez kilka lat współpracowałem również z Foto-Kurierem. Z czasem gama uprawianych przeze mnie dziedzin fotografii poszerzała się. Obsługiwałem firmy i działy PR oraz marketingu, a z drugiej strony zacząłem robić zdjęcia dla klientów indywidualnych. Lubię sprzeczności, a zatem moje ulubione połączenie to na przykład: z jednej strony długoterminowy projekt zdjęć informacyjnych i promocyjnych ilustrujących określone koncepcje dla dużej instytucji, a z drugiej plener ślubny, który daje mi bezpośredni kontakt z końcowym odbiorcą. Zdjęcia dla firmy mogą sprawić satysfakcję, ale prawdziwą przyjemność dają zdjęcia, które podobają się osobie na nich sportretowanej. Podchodzę równie poważnie i z równym zaangażowaniem do wielkobudżetowego projektu korporacyjnego, jak i do robionego za darmo portretu dziecka przyjaciół.

 

Madeleine Albright na konferencji NATO w Starej Bibliotece UW. Klient: Wspólnota Demokracji/Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Nikon D3, AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED

Madeleine Albright na konferencji NATO w Starej Bibliotece UW. Klient: Wspólnota Demokracji/Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Nikon D3,
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED

Plener ślubny, Most Świętokrzyski w Warszawie. Nikon D3, AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED.

Plener ślubny, Most Świętokrzyski w Warszawie.
Nikon D3, AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 31-01-2010
 
godzina dodania: 23:59
 
odsłon: 41438
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Ciekawe miejsca świata: Laos - spokojnie i bez pośpiechu - pełny artykuł Foto-Kurier 5/13
fotografia
Grażyna Nelec, fotografia ślubna i nie tylko, czyli Noritsu Green II, zielony gwarant sukcesu. Wywiad z Foto-Kuriera 4/17
fotografia
Fotografia Panoramiczna, Marek Czarnecki i pięć fotograficznych Oskarów - wywiad z Foto-Kuriera 5/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografia reklamowa czyli perfekcyjne lanie wody. Artykuł z Foto-Kuriera 2/13
fotografia
Prawda o Noritsu w Polsce zielony gwarant sukcesu II. Wywiad z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Foto-Kurier na Weekend: Tomasz Tomaszewski - Moja nowa Sympatia - pełny artykuł z FK 4/2014
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Kontrast i kompozycja - wywiad z Ray’em Collinsem
fotografia
Kadry kreślone piórem - pełny wywiad z Miłoszem Kowalewskim na temat fotografowania ptaków z  Foto-Kuriera 5/2014
fotografia
Profesjonalna sesja fotograficzna - kalendarz Media Markt - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 1/2013




Wdrożenie RODO - jak się za to zabrać - tekst Foto-Kurier 5/2018

W poprzednim artykule (
FK 4/2018 >>>) przybliżyłam tematykę związaną z RODO – czyli ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych. Termin jego wejścia w życie zbliża się nieunikniony. Mimo, iż polskie regulacje, które mają implementować RODO do porządku prawnego będą mieć prawdopodobnie opóźnienie – samo rozporządzenie wejdzie w życie w dniu 25 maja 2018 r. Co oznacza to dla nas? Przede wszystkim to, że nowe regulacje powinny być stosowane już od tego dnia. Powstaje zatem pytanie jak przygotować swoją firmę do wdrożenia RODO.
więcej
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   Opieka techniczna: Technix

Usługi programistyczne