testowe Budżetowy NEC czyli biurowcem w fotografa - Test z Foto-Kuriera 1-2/2017Z początkiem tego roku frma NEC wprowadziła na rynek dwa nowe biurowe monitory o symbolach E221N (22") i E241N (24"), które ze względu na swoją bardzo dobrą relację jakości do ceny oraz dobre parametry, według producenta, powinny zagościć szerzej na półprofesjonalnych półkach fotografujących. W dalszej części przedstawiamy model NEC E241N, który trafił do naszego laboratorium testowego, gdzie sprawdzaliśmy jego fotograficzną przydatność.
Od zewnątrz
Dość minimalistycznie potraktowano system sterowania parametrami monitora. W prawym dolnym rogu czarnej ramki umieszczono dotykowe przełączniki umożliwiające skorzystanie z Menu [1], które wyskakuje nam na środku ekranu i jest dość małe, a finezji w jego wyglądzie nie znajdziemy [2]. System komunikacyjny działa jednak, co najważniejsze, bez zarzutu, a menu jest intuicyjne.
Plusem monitora jest to, że wśród języków komunikacji znajdziemy język polski [3] (w EIZO CS2420 nie było polskiego Menu). To miły akcent ze strony firmy NEC.
Monitor dostarczany jest bez osłony przed padającym na ekran oświetleniem zewnętrznym czyli tzw. kaptura. NEC nie przewidział jej też jako akcesorium opcjonalne, ale pewnie brat chińczyk wkrótce uzupełni ten brak. Monitor ma cienką ramkę w dolnej części ekranu (ok. 15 mm), a pozostałe trzy boki matrycy osłania jedynie cienka 1 mm [4], metalowa ramka chroniąca krawędzie. Jeśli nie zamierzamy rzucać monitorem to rozwiązanie to spodoba się nam. Nadaje monitorowi lekkości i nieco futurystycznego wyglądu. Oczywiście wszystkie ramki, w czarnej wersji wykonane są w kolorze czarnym. W górnej części tylnej ścianki obudowy pojawił się uchwyt do przenoszenia [5].
data dodania: 31-03-2017
godzina dodania: 13:05
odsłon: 20181
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco Foto kurier - serio?
SEMI profesjonalny jeszcze bym przeżył, ale regulacja i ADJUSTACJA?
Albo piszcie po angielsku, albo po naszemu, bo przez takie mistejki językowe nie jestem w stanie tego doridać do enda.
Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |