Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

TEST: Sony A6300 jeszcze szybsza wersja pogromcy lustrzanek - artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016

4 lutego 2016, w blisko dwa lata po premierze modelu A6000 (12 luty 2014), firma Sony zaprezentowała nowego bezlusterkowca – model A6300. W kwietniu aparat ten trafił do naszej redakcji, odbył z nami kilka podróży, dzięki czemu możemy podzielić się z państwem wrażeniami z obcowania z nim oraz wynikami testowych pomiarów laboratoryjnych. Tam gdzie to było możliwe odnosimy się do testowanego w FK 7/14 modelu A6000.

 

Od zewnątrz, estetyka i ergonomia
Sony α6300, podobnie jak A6000, sprawia wrażenie wyjątkowo trwałego i solidnego. Dzieje się tak za sprawą wytrzymałego solidnego szkieletu korpusu wykonanego ze stopu magnezu. Nowy model uzyskał przeprojektowany grip i nowy przycisk spustu migawki, które poprawiają, i tak dobrą w A6000, ergonomię aparatu. W górnej części korpusu zmieniono pokrętło trybów pracy [1]. Funkcje znajdujące się tam przypominają teraz bardziej model profesjonalny niż amatorski. Zniknął z niego piktogram tzw. lepszej automatyki, a pojawiła się w to miejsce, co jest dobrym posunięciem, możliwość szybkiego wywołania ustawień indywidulanych (1,2). Obsługę A6300 można jeszcze bardziej niż w A6000 zoptymalizować pod kątem własnych upodobań, przyzwyczajeń. Ułatwi nam to 9 programowalnych przycisków, do których można przypisać aż 64 różne funkcje (w A6000 mieliśmy 7 przycisków i 43 funkcje). W A6300 przeprojektowano nieco tylną ściankę korpusu. Wyraźnie rozdzielono system blokowania pomiaru i pomiaru ostrości AF
[2].

Zastosowane rozwiązanie bardziej przypomina model profesjonalny. Z tyłu korpusu zniknął też przycisk nagrywania. Teraz wbudowano go w boczną część gripa, co zapobiegnie przypadkowemu jego załączaniu. W aparacie zwiększono też ilość uszczelnień chroniących przed pyłem i wilgocią, ale nadal nie jest to aparat wodoodporny. Patrząc na nieco większą od poprzednika obudowę aparatu zauważamy delikatny zgrzyt estetyczny. Pokrętła funkcyjne powlekane są eleganckim, błyszczącym, ciepłym w dotyku czarnym lakierem proszkowym, a pozostała część korpusu ma matowe wykończenie, przypominające trochę przeciętnej klasy tworzywo sztuczne. Zdecydowanie lepiej wyglądałby A6300 pokryty w całości eleganckim, czarnym lakierem proszkowym. W spodniej części korpusu nie zmieniło się nic istotnego w porównaniu do A6000. Nadal niecierpliwi mogą mieć problem z szybkim wyjęciem karty zlokalizowanej pod pokrywą, obok akumulatora. Kadrowanie odbywa się za pomocą poprawionego wizjera elektronicznego typu OLED (patrz dalej) lub tego samego co w A6000 uchylnego, 3-calowego ekranu LCD (ponad 90° do góry i do ok. 45° w dół) o rozdzielczości 921 tys. punktów. Szkoda, że nadal nie jest to ekran dotykowy, osadzony na przegubie. Trudniej byłoby go uszkodzić w transporcie. Ergonomię i estetykę wykonania oceniamy wysoko, na 5,75 punktu.


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 11-05-2017
 
godzina dodania: 11:30
 
odsłon: 4685
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Mały, ergonomiczny korpus filmujący w 4K Olympus OM-D E-M10 III - pełny TEST Foto-Kurier 4/18
fotografia
Megazoom Tamron 18–400 mm f/3,5–6, Di II VC HLD - TEST Foto-Kurier 7/17
fotografia
Nikon D5500 mały, a taki wielki - TEST z Foto-Kuriera 3/2015 - zdjęcia do pobrania
fotografia
Canon EF-S 10-18 mm f/4,5-5,6 IS STM vs. Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2,8 - TEST Foto-Kurier 3/15
fotografia
Fotograficzny BenQ SW271 matryca 27" IPS 4K z HDR i Delta E≤2 - test z Foto-Kuriera nr 11/2017
fotografia
TEST Fujifilm X-T20 najlepszy konsumencki bezlusterkowiec, zdobywca nagrody EISA 2017-2018
fotografia
TEST EIZO ColorEdge CG2730 - pierwszy 27-calowy model nowej linii CG - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Test Epson EH-TW9300W - najlepszy projektor kina domowego EISA 2017-2018 - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
Fujifilm Instax Square SQ10 - cyfrówka Full HD z kwadratowym filmem - pełny test Fujifilm Instax SQ10 z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Test Olympusa M.Zuiko ED 12–100 mm f/4 IS PRO - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/2017
fotografia
Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]
fotografia
Duże możliwości w małym korpusie – test OM-D E-M10 Mark II - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 10/2015
fotografia
Jakość = PRO - OLYMPUS M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO. Pełny TEST z FK 12/2014
fotografia
Małe korpusy duże możliwości: Canon EOS 1300D, Nikon D3400, Pentax K-S2 - TEST z Foto-Kuriera 12/2016
fotografia
Z Pentax’em u Instax’a, czyli jak PENTAX KP rejestruje premierę Fujifilm SQ 10, mini test


 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   Opieka techniczna: Technix

Usługi programistyczne