testowe Pierwsza lustrzanka - Canon EOS 1200D czy Nikon D3300. Pełny test z Foto-Kuriera 5/2014ciąg dalszy...
W Nikonie D3300 jest tryb „łatwa panorama”. Dzięki niemu możemy rejestrować zdjęcia panoramiczne o maksymalnych wymiarach 1632×9600 pikseli. Przedstawione zdjęcie ma wymiary 4800×1080 pikseli. Ponadto w aparatach możemy korygować wady obiektywu: w EOS-ie 1200D winietowanie a w Nikonie dystorsję. Oba modele mają funkcje rozjaśniające ciemne partie obrazu: automatyczny optymalizator jasności (Canon) i D-Lighting (Nikon).
W EOS-ie 1200D umieszczono 9-polowy układ AF a w D3330 11-polowy. Oba układy mają po jednym czujniku krzyżowym. Do działania tych układów jak na tej klasy sprzęt nie ma się co przyczepiać. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5 punktów Canonowi i 5,25 Nikonowi.
W każdej lustrzance znajdziemy tryby, w których możemy indywidualnie dobierać parametry ekspozycji. W tym przypadku ustawiliśmy aparat w tryb preselekcji czasu (Tv/S) i wydłużyliśmy go na tyle, by zarejestrować same smugi świateł.
Pomiary
W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetworników, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność dedykowanych ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy wykorzystując testową tablicę barwną X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Pomiary testowe wykonane zostały na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i Minolta Color Meter III.
Przy świetle żarowym, w obu modelach, lepiej ustawić balans bieli w tryb żarowy.
Dynamika
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 100. W tej kategorii przyznajemy po 5,15 punktu.
Zakres dynamiki w testowanych Nikonie i Canonie jest na przyzwoitym poziomie i wynosi 6 i 1/3 EV.
Odwzorowanie barwne
Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym (3000 K) i błyskowym (5000 K).
Za odwzorowanie barwne przyznajemy Canonowi 5 punktów, a Nikonowi 4,75 punktu. Szumy Do testu w redakcyjnym studiu wykorzystaliśmy tablicę barwną X-rite. Pomiary testowe wykonaliśmy na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Ekspozycja i balans bieli zostały ustawione ręcznie wg wskazań światłomierza Gossen Digipro F i kolorymetru Minolta Color Meter III. Pomiary przy świetle żarowym i błyskowym wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, oraz, w przypadku Canona przy redukcji na poziomie „standardowym” i „mocnym” a w przypadku Nikona z włączoną redukcją szumów.
W świetle żarowym przy wyłączonej i włączonej redukcji , poziom zaszumienia do wartości ISO 1600 jest niemal identyczny.
Podczas pomiarów w studiu, w świetle żarowym, tak przy wyłączonej jak i włączonej redukcji wysokich czułości (w Canonie w tryb standard), poziom zaszumienia obrazu do wartości ISO 1600 jest niemal identyczny w obu aparatach. Powyżej tej wartości EOS 1200D rejestruje nieco więcej szumu. Po włączeniu w Canonie mocnej redukcji szum na zdjęciach zdecydowanie spada.
data dodania: 22-12-2016
godzina dodania: 16:30
odsłon: 228433
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |