Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic Lumix DMC-GX8, bezkompromisowe możliwości fotograficzne, czyli 4K w służbie jejmość fotografii.

ciąg dalszy...

Pełna kontrola nad rejestracją obrazu 4K, czyli 4K w służbie jejmość fotografii

Jednym z najważniejszych udoskonaleń w porównaniu z modelem LUMIX DMC-GX7 jest wprowadzenie w GX-8 funkcji wideofilmowania 4K. LUMIX DMC-GX8 rejestruje niezwykle płynne obrazy wideo w wysokiej rozdzielczości QFHD 4K 3840 x 2160 przy 25p (50 Hz) lub 24p w formacie MP4, a także w rozdzielczości Full HD 1920 x 1080 przy 60p (50 Hz) w formacie AVCHD Progressive lub MP4 (MPEG-4 / H.264) z ciągłym systemem AF.

Panasonic Lumix DMC-GX8

 

 

Panasonic Lumix DMC-GX8
Nowa funkcja 4K w modelu LUMIX DMC-GX8 umożliwia wyodrębnienie 8 milionowego kadru z pełną kontrolą i precyzją, co ułatwia uwiecznienie wszystkich magicznych i najbardziej ulotnych chwil.

LUMIX DMC-GX8 ma trzy funkcje 4K Photo: 4K Burst Shooting, 4K Burst (Start/Stop)4K Pre-burst. Funkcje, które po raz pierwszy zastosowano w modelu LUMIX DMC-G7, pomagają zarejestrować najlepsze ujęcie, umożliwiając wyodrębnienie konkretnego kadru z nagrania wideo 4K:


 

Panasonic Lumix DMC-GX8

 


4K Burst Shooting — umożliwia nieprzerwane fotografowanie z częstotliwością 30 kl./s przez maksymalnie 29 minut i 59 sekund, a materiał ten można następnie wykorzystać tak samo jak zdjęcia seryjne wykonane za pomocą naciśnięcia spustu migawki.
 
4K Burst (Start/Stop) — uruchamia wykonanie serii zdjęć za pomocą pojedynczego naciśnięcia spustu migawki i zatrzymuje rejestrację serii poprzez kolejne naciśnięcie spustu migawki; taki tryb pracy sprawdza się przy dłuższym oczekiwaniu na najlepszy moment do zdjęcia.

4K Pre-burst — w tym trybie aparat automatycznie zapisuje po 30 klatek z sekundy przed naciśnięciem spustu migawki i po nim, dzięki czemu fotograf ma do dyspozycji aż 60 ujęć, z których może wybrać najlepsze. Dzięki temu rozwiązaniu fotografujący jest pewien, że nie straci najważniejszego momentu w danej akcji.

Zarówno w trybie 4K Burst Shooting, jak i 4K Burst (Start/Stop) można zarejestrować prawie 30 minut materiału, co daje kilkadziesiąt tysięcy obrazów w różnym formacie: 3840 x 2160 (16:9), 3328 x 2496 (4:3), 3504 x 2336 (3:2) i 2880 x 2880 (1:1).

Klatka z filmu w rozdzielczości 4K (3840 x 2160) ma 8,29 mln pikseli co umożliwia wykonanie zdjęć o wielkości 18,3 cm x 32,51 cm przy 300 dpi, czyli o jakości, dzięki której mogłoby być ono wykorzystane np. na okładce czasopisma Foto-Kurier lub innego dowolnego periodyku w formacie do A4.

Uniwersalny aparat na każdą okazję

Seria LUMIX GX słynie z kompaktowej i eleganckiej stylistyki. LUMIX DMC-GX8, opracowany na bazie sukcesu swojego poprzednika, ma cały szereg nowych funkcji poprawiających użytkowe funkcje aparatu urządzenia i doskonale wpisuje się swoim wyglądem w stylistykę serii. Jego korpus zbudowany został ze stopu magnezu, dzięki czemu jest lekki, a jednocześnie solidny i wytrzymały.  Dzięki odporności na zachlapanie i kurz uzyskanej przez dokładne uszczelnienie poszczególnych części korpusu możliwe jest fotografowanie za pomocą GX8 w ekstremalnych warunkach.


 

Panasonic Lumix DMC-GX8

 

 

Nowy wizjer elektroniczny LVF, jaki zastosowano w GX8, o rozdzielczości 2360 tys. punktów można odchylać w zakresie 0–90 stopni, co zwiększa funkcjonalność i wygodę posługiwania się aparatem. Matryce OLED zastosowane zarówno w wizjerze LVF, jak i na ekranie z tyłu aparatu, charakteryzują się szybkim czasem reakcji, co umożliwia precyzyjną obserwację szybko poruszających się obiektów, a wysoki współczynnik kontrastu 10 000:1 gwarantuje doskonałe odwzorowanie kolorów bez prześwietlania i zaciemniania mocno oświetlonych i zacienionych stref kadru. Co ważne zarówno w wizjerze jak i w ekranie z tyłu aparatu zastosowano tę samą technologię OLED co sprzyja jednakowemu odwzorowaniu obrazu zarówno w wizjerze jak i na ekranie. Zdecydowana większość producentów stosuje w tych elementach dwie różne technologie (OLED i LCD). Warto przy ewentualnym wyborze aparatu zwrócić na ten niuans uwagę.

 

 

Panasonic Lumix DMC-GX8

 

 

Widoczność we wspomnianym wizjerze LVF znacznie się poprawiła, dzięki nowo zaprojektowanej muszli ocznej. Współczynnik powiększenia 1,54x / 0,77x (odpowiednik formatu 35 mm) ― jak dotąd największy w całej serii LUMIX G ― umożliwia skomponowanie ujęcia i zarejestrowanie go jako zdjęcie lub materiał wideo dokładnie według koncepcji użytkownika. Z tyłu aparatu zastosowano 3 calowy, wspomniany wcześniej, dotykowy ekran osadzony na przegubie o rozdzielczości 1040 tys. punktów, który można odchylać w poziomie (0–180 stopni) i pionie (0–250 stopni), co ułatwia fotografowanie pod różnymi kątami, a co najważniejsze można go zamknąć na czas transportu i zabezpieczyć w ten sposób przed ewentualnym uszkodzeniem.


Zarówno wizjer jak i ekran obejmują 100% pola widzenia obiektywu, dzięki czemu fotograf nie przeoczy ważnych wydarzeń rozgrywających się przy krawędziach kadru, a ustawienia jasności, kontrastu i nasycenia wyświetlanego obrazu można regulować osobno. Widok obrazu przełącza się automatycznie między wizjerem LVF, a monitorem z tyłu aparatu dzięki czujnikowi oka w wizjerze LVF, co przyczynia się do wydłużenia czasu pracy akumulatora.


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 07-03-2016
 
godzina dodania: 17:15
 
odsłon: 8491
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wiesław Jucha
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.098) / 0.089

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |