Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]

ciąg dalszy...


Nowym elementem w tylnej części korpusu w Sony A9 (w odniesieniu do innych modeli z mocowaniem typu E) jest oddzielny przycisk „AF ON” [3]. Służy on do bezpośredniego włączania/przytrzymania aktywowanego systemu AF podczas wykonywania zdjęć albo w trakcie nagrywania filmu. Po jego załączeniu można wyzwolić migawkę natychmiast po dociśnięciu spustu, bez konieczności wciskania jej do połowy. Blokada „AEL” [4] spotka się też z uznaniem zaawansowanych.

Tuż nad ekranem LCD po jego lewej stronie, obok przycisku menu [5] mamy też nowy przycisk funkcyjny C3, do którego możemy przypisać jedną z kilkudziesięciu funkcji. Wymienianie ich w tym miejscu nie ma najmniejszego sensu. Dość powiedzieć, że dzięki przyciskowi i mu podobnym (C1, C2 i C4) możemy zindywidualizować obsługę aparatu. Co docenią zaawansowani fotografujący.

 

Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]


Korpus A9 jest pokryty eleganckim, matowym lakierem proszkowym, który jest ciepły w dotyku. Do całości dołączone są elegancko wykonane pokrętła o radełkowanej powierzchni bocznej pokryte błyszczącym lakierem proszkowym, tym samym co przycisk spustu migawki i przyciski funkcyjne. Połysk „guzików” ładnie koresponduje z powłoką dołączanych czarnych obiektywów Sony. Wiele osób patrząc na aparat wyrażało swoje zdziwienie. Oczekiwali nieco innego wyglądu i większych różnic między rodziną A7 a modelami klasy PRO. Ale zapytani co by zmienili, nie do końca umieli to określić. Pozostałym podoba się, że Sony A9 swoim wyglądem nawiązuje do linii „siódemek”.
Za ergonomię, intuicyjność obsługi i estetykę przyznajemy po 5,75 punktu.

Wizjer elektroniczny

Sony A9 ma jasny wizjer elektroniczny OLED Tru-Finder, którego wysoka rozdzielczość (Quad-VGA / 3,686 mln punktów) umożliwia wyjątkowo dokładne i wierne ukazywanie szczegółów. Ma on najwyższą rozdzielczość ze wszystkich wizjerów w aparatach Sony A, a jego konstrukcja optyczna z dwustronną soczewką asferyczną umożliwia uzyskanie powiększenia 0,78× oraz bardzo dobrej ostrości, aż po same rogi kadru. I to nie jest slogan reklamowy. ­Wizjer ten zaopatrzony jest także w powłokę ZEISS T*, która radykalnie zmniejsza poziom refleksów i odbić. Ponadto zawierająca fluor powłoka zewnętrznej soczewki przeciwdziała osadzaniu się zanieczyszczeń.

 

Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]

 

Obraz w nowym wizjerze ma dwukrotnie większą luminancję niż w wizjerze XGA OLED Tru-Finder aparatu A7R II, a uzyskiwany poziom jasności jest niemal taki sam jak rzeczywistej sceny. Zapewnia to fotografującemu możliwie najbardziej komfortową pracę.
Aparat umożliwia wybór częstotliwości odświeżania obrazu w wizjerze Tru-Finder: może ona wynosić 60 lub 120 kl./s. Ta druga wartość idealnie sprawdza się podczas wykonywania zdjęć szybkich akcji. Producent mocno podkreśla wyższość wizjera elektronicznego nad klasycznymi wizjerami lustrzanek.
Analizując powyższe zestawienie trudno się z nim nie zgodzić. Po tzw. czarnej ramce w wizjerze nie ma śladu [6].

 

Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]

 

Wybierając tryb zdjęć seryjnych (do 22 kl./s) w wizjerze widzimy jedynie ramkę, która pojawia się i znika informując nas o tym, że obraz jest rejestrowany. Testowaliśmy aparat w trakcie meczu towarzyskiego Polska (byli piłkarze reprezentacji polski) – Hiszpania (byli piłkarze ligi hiszpańskiej). W trakcie przerwy meczu kilku fotoreporterów przeglądało zarejestrowane zdjęcia na laptopach, po to żeby jak najszybciej wybrać te najciekawsze i przesłać je do agencji fotograficznej. W tym czasie my, nie mając ze sobą laptopa, przeglądaliśmy zdjęcia na ekranie wizjera elektronicznego i tak nas obraz widziany na nim urzekł, że zapomnieliśmy, że zaczęła się druga połowa meczu :)

 

Model katedry w Antwerpii sfotografowany w jej wnętrzu. Na powiększeniu widać duże ilości szczegółów.

Model katedry w Antwerpii sfotografowany w jej wnętrzu. Na powiększeniu widać duże ilości szczegółów. Sony A9 + FE 24–70 mm f/2,8 GM. Par. eksp.: 1/160 s; ISO 3200; f/2,8; f=70 mm

 

 Tekst i zdjęcia testowe: Krzysztof Patrycy

Pomiary: Piotr Borys

Więcej w Foto-Kurierze 7/2017
Całe wydanie można przejrzerć tutaj

 

 

Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl


Wniesienie opłaty umożliwia Ci
pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania
tekstów i materiałów ilustracyjnych.

Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 60 ; Liczba tabel i ilustracji: 9 ;
Liczba znaków: 26242

Wybierz formę płatności



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 30-08-2017
 
godzina dodania: 10:16
 
odsłon: 4428
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.088) / 0.079

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |