Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony A7 III - test z Foto-Kuriera 5/18 - artykuł na weekend

ciąg dalszy...

Korpus aparatu zmatowiono lakierem proszkowym, a wspomniany uchwyt, tak jak w A7II został pokryty gumowaną okładziną imitującą skórę. Ogólne wrażenie, tak jak i w A7 II jest pozytywne, ale zmatowienie lakieru nie do końca przemawia do naszego poczucia estetyki, za którą przyznajemy 5,8 punktu. Wprowadzenie opisanych powyżej zmian w budowie korpusu miało też bez wątpienia wpływ na lepsze zindywidualizowanie obsługi aparatu, czyli kolejną, delikatną poprawę jego ergonomii w stosunku do poprzednika – 5,85 punktu.

Intuicyjność obsługi

W tym przypadku podobnie jak w testowanym w FK 3/15 Sony A7II nie mamy większych uwag i przyznajemy 5,75 punktu.

Sony A7 III + FE 12-24 mm f/4 G. Par. eksp.: 1/80 s; ISO 800; f/5,6; f=12 mm; fot. K. Patrycy

Sony A7 III wraz z obiektywem 12-24 mm f/4 to idealny zestaw do wykonywania zdjęć podchwyconych. Na zdjęciu żołnierz rzymski zarabiający na pozowaniu dla odwiedzających. Rzym. Sony A7 III + FE 12-24 mm f/4 G. Par. eksp.: 1/80 s; ISO 800; f/5,6; f=12 mm; fot. K. Patrycy

 

Możliwości fotograficzne

Jednym z głównych wyróżników korpusu Sony A7 III w stosunku do poprzednika jest nowo opracowany przetwornik obrazu. Jest to, wykonany w technologii BSI, układ pełnoklatkowy CMOS Exmor R o rozdzielczości 24,2 mln pikseli. Według danych producenta ma on 15-stopniowy zakres dynamiki przy małych czułościach. W aparacie zastosowano nowy układ o dużej skali integracji, który praktycznie podwaja prędkość odczytu danych z przetwornika obrazu, oraz zmodernizowany procesor BIONZ X™, około 1,8 raza wydajniejszy niż jego odpowiednik z modelu A7 II. Współpraca tych zaawansowanych podzespołów zwiększa maksymalną częstotliwość wykonywania zdjęć i umożliwia zastosowanie nieco zwiększonego w stosunku do poprzednika zakresu czułości od ISO 100 do ISO 51 200 (który przy fotografowaniu można rozszerzyć do ISO 50–ISO 204 800). Uzyskana poprawa jakości obrazu jest odpowiednikiem 1,5 stopnia przysłony, a według producenta aparat znacznie dokładniej odwzorowuje kolory skóry oraz żywe barwy natury.


Możliwy jest zapis obrazu w 14-bitowym formacie RAW – również podczas pracy w trybach zdjęć seryjnych. Mamy też opcję całkowicie bezgłośnego fotografowania. Możliwości fotograficzne aparatu uzupełnia 5-osiowy system stabilizacji [A] obrazu, który umożliwia wydłużenie czasu otwarcia migawki o 5 stopni (w A7II było to 4,5 stopnia).

 

Sony A7 III - test Foto-Kurier 5/18

Technologia stabilizacji o wysokiej precyzji wykorzystuje układ stabilizacji, czujniki żyroskopowe i algorytmy, aby uzyskać zalety 5-stopniowego czasu otwarcia migawki w systemie, który koryguje pięć rodzajów drgań aparatu z szeroką gamą obiektywów i daje doskonałą wydajność - źródło: sony.pl

 

Korpus Sony A7 III został wyposażony w zmodernizowany system przetwarzania obrazu, który umożliwia wykonywanie do 10 zdjęć na sekundę (Sony A7 II do 5 kl./s) – z pełną automatyką ostrości i ekspozycji. W jednej serii można utrwalić do 177 obrazów JPEG o standardowej jakości, 89 obrazów RAW z kompresją lub 40 obrazów RAW bez kompresji, zarówno przy korzystaniu z migawki mechanicznej, jak i z trybu całkowicie bezgłośnego fotografowania. Dostępny jest również tryb zdjęć seryjnych z podglądem na żywo minimalnie opóźnionego obrazu w wizjerze lub na ekranie LCD. Maksymalna częstotliwość wynosi wówczas 8 kl./s.


Dla dodatkowej wygody wiele głównych funkcji aparatu — takich jak przyciski „Fn” (funkcji) i menu, wyświetlanie obrazów, narzędzie do oceniania obrazów oraz kilka innych funkcji ułatwiających porządkowanie zdjęć bezpośrednio po ich wykonaniu — działa także w trakcie zapisu na kartę pamięci zbuforowanych serii zdjęć.
Jeśli scena jest oświetlana lampami jarzeniowymi lub innymi źródłami światła sztucznego, użytkownik może włączyć funkcję Anti-flicker. Sony A7 III automatycznie wykrywa wówczas częstotliwość migotania światła i odpowiednio dostosowuje czas otwarcia migawki, ograniczając wpływ migotania na rejestrowany obraz. W rezultacie zmniejsza się ryzyko problemów z ekspozycją lub kolorystyką, występujących czasem u góry lub dołu zdjęć zrobionych przy krótkim czasie otwarcia migawki.
Jak na w pełni profesjonalny aparat przystało Sony A7 III umożliwia dobór czasów otwarcia migawki z zakresu od 1/8000 s do 30 s oraz czas B w trybie fotografowania, a przy filmowania od 1/8000 s do 1/4 s (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki). Czas synchronizacji z lampą błyskową wynosi 1/250 s.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 10-08-2018
 
godzina dodania: 13:40
 
odsłon: 11110
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

07-05-2019 12:54
Zainspirowani uwagą Pana Leszka podmieniliśmy infografikę. Dziękujemy za czujność, pozdrawiamy Redakcja
06-05-2019 18:14
Po części słuszna uwaga, ale tutaj chodzi o pokazanie zasady działania systemu stabilizacji osiowej i na modelu A6XXX było to dość przejrzyście pokazane. Dziękujemy za uwagę i jeśli znajdziemy równie dobrą infografikę z Sony A7 III to podmienimy :) Życzymy udanych zdjęć ze stabilizacją lub bez niej.
28-04-2019 11:39
Artykuł dotyczy Sony A7.III , natomiast obrazek ilustrujących działanie stabilizacji matrycy pokazuje Sony 6500. A co tam, pewnie nikt się nie zorientuje.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.091) / 0.082

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |