Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Superzoomy (na wakacje i nie tylko) - pełny test opublikowany w FK 6/12

ciąg dalszy...

Pod względem chwytności największe uwagi można mieć do Canona, gdyż jego uchwyt nie otrzymał gumowanej okładziny co w konsekwencji daje zdecydowanie mniej wygodną do trzymania konstrukcję. Kolejnym ważnym pod względem ergonomii parametrem jest obecność wizjera elektronicznego (brak jest go w Olympusie) oraz ruchomy ekran LCD (tu znowu Olympus odstaje od konkurencji). W modelach Canona i Panasonika jest on na przegubie (co jest ich bardzo dużym plusem), a w pozostałej trójce jest uchylny.

 

 

Panasonic Lumix FZ150

 

 

Panasonic Lumix FZ150

 

 

Kolejnym ergonomicznym aspektem jest zmiana ogniskowej. Tak jak wspomnieliśmy w Fujifilm mamy duży pierścień do ręcznej zmiany ogniskowej. W pozostałych modelach zmiana odbywa się na drodze elektrycznej poprzez przesuwanie dźwigni znajdującej się wokół spustu migawki obsługiwanej przez palec wskazujący fotografa. Jednak w modelach Nikona i Panasonika znajdziemy dodatkową dźwignię zmiany ogniskowej umieszczoną z lewej strony na korpusie obiektywu i obsługiwaną kciukiem podtrzymującej aparat lewej reki, a w Sony pierścień na obiektywie do „elektronicznej zmiany ogniskowej”. Ten dualizm dla części użytkowników może być przydatny i wygodny w szczególności przy filmowaniu. Ręczna zmiana ogniskowej w aparacie Fujifilm jest nie tylko szybka, ale też nie wpływa na zużycie akumulatorów. W pozostaych modelach niestety każda zmiana ogniskowej potrzebuje zasilania.

 

 

Sony  Cyber-shot HX200V

 

 

Sony  Cyber-shot HX200V

 

 

Spróbujmy podsumować nasze rozważania i ocenić testowane modele. Canon otrzymuje 4,75 punktu (mało pewnie leży w ręku ale ma ekran na przegubie); Fujifilm 5 punktów (pewny uchwyt, ale ekran odchylany, za to szybka ręczna zmiana ogniskowych); Nikon i Sony po 5 punktów (dobry uchwyt i dodatkowy przełącznik zmiany ogniskowej); Olympus 4,75 punktu (za dobry uchwyt i małe wymiary, jednak brak mu wizjera i ruchomego ekranu); Panasonic 5 punktów (za ekran na przegubie, dodatkowy przełącznik zooma, jednak ma zbyt małe wyprofilowanie dla kciuka na tylnej ściance).

 

 

Wśród testowanej szóstki jedynie Olympus ma nieruchomy ekran. Coraz popularniejsze stają się tryby do fotografowania zwierząt.

 

Wśród testowanej szóstki jedynie Olympus ma nieruchomy ekran. Coraz popularniejsze stają się tryby do fotografowania zwierząt.



Intuicyjność obsługi

Testowane modele przeznaczone są w większości przypadków dla świadomych ich możliwości odbiorców. Jednak nawet początkujący adepci fotografii nie powinni mieć problemów ze znalezieniem odpowiedniej funkcji czy ustawień. Z uwagi na szybki dostęp do podstawowych funkcji poprzez dodatkowe przyciski umieszczone po lewej stronie ekranu przyznajemy 5,25 pkt dla Fujifilm. Pozostałe modele otrzymują bardzo dobrą, 5-cio punktową notę.

 

 

Z testowanych aparatów jedynie HS30EXR ma slot kart pamięci umieszczony z boku korpusu (jak w lustrzankach). W tym przypadku po umieszczeniu aparatu na statywie nie ma kłopotu ze zmianą karty.

 

Z testowanych aparatów jedynie HS30EXR ma slot kart pamięci umieszczony z boku korpusu (jak w lustrzankach). W tym przypadku po umieszczeniu aparatu na statywie nie ma kłopotu ze zmianą karty.

 

 

Dodatkowy przełącznik do zmiany ogniskowej znajdziemy na boku obiektywu Nikona i Panasonika.

 

Dodatkowy przełącznik do zmiany ogniskowej znajdziemy na boku obiektywu Nikona i Panasonika.

 

Ekran

Wszyscy producenci zastosowali ekrany LCD o przekątnej 3 cali (z wyjątkiem Canona, który ma przekątną 2,7 cala). Również w Canonie mamy do czynienia z najmniejszą jego rozdzielczością wynoszącą tylko 230 tys. punktów. Również w tym modelu w trudnych warunkach oświetleniowych obserwowaliśmy największe zaszumienie obrazu. Jednak na plus tego modelu przemawia zastosowanie przegubowego mocowania ekranu, tak samo jak w Panasoniku.

 

Umieszczony na przegubie ekran Canona to niewątpliwa zaleta tej konstrukcji.

 

Umieszczony na przegubie ekran Canona to niewątpliwa zaleta tej konstrukcji.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 12-08-2012
 
godzina dodania: 01:00
 
odsłon: 145762
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

02-01-2013 19:56
Właśnie zamierzam kupić wyżej wspomnianego Nikona 510p , dobrze , że w teście wypadł celująco...
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wioleta Pawlak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.103) / 0.094

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |